5 veština potrebnih da usavršite digitalni marketing

Tehnologija je značajno transformisala marketinšku industriju. Ali zapamtite, kako tehnologija transformiše industriju, poslovi koje treba obaviti i veštine potrebne za to se neprestano menjaju.

Postoji mnoštvo veština koje su bitne za stručnjake u digitalnom marketingu, ali ovde će fokus biti samo na onim za kojima vidimo realno rastuću potražnju. Još jedna važna napomena: veštine koje se ovde pominju se pominju uz pretpostavku da koristite pristup najboljih praksi i da ste oformili kompletan marketing levak, zasnovan na detaljnom istraživanju. U tom slučaju, one mogu znatno pomoći rastu i razvoju Vašeg poslovanja. 

Marketing strategija

Kojih to pet veština Vam može pomoći da usavršite digitalni marketing?

1 . Digitalna psihologija

Ljudi su kompleksna, emocionalna bića. Prema harvardskom profesoru Džeraldu Zaltmanu, 95% naših odluka o kupovini donosimo podsvesno. Tako da ako naučite kako da uspešno utičete na ljudsku podsvest putem interneta, za Vas će digitalni marketing biti jedno vrlo moćno sredstvo. A to je ono što dobro poznavanje digitalne psihologije zaista može učiniti. Ovo relativno novo polje kombinuje psihologiju i bihejvioralnu ekonomiju u cilju boljeg ispitivanja našeg online ponašanja.

Kao marketari, uglavnom imamo naviku da se fokusiramo na ono što naše mušterije rade, a ponekad previdimo i zašto to rade. To je suština digitalne psihologije. Čak i ako niste aktivno izučavali ovu disciplinu, verovatno ste bili izloženi nekim od njenih principa.

Npr. Amazon Vam uvek pokazuje i preporučenu maloprodajnu cenu, kako bi njihove cene izgledale jeftinije i privlačnije. Zapravo većina Amazonove konkurencije takođe prodaje po cenama nižim od maloprodajne, ali kod njih to nigde nije naglašeno i zato ljudima ne zapada za oko. 

Zatim, recimo, sajt Booking  koristi principe averzije prema gubicima (“Datumi koje razgledate su popularni! Ne propustite da rezervišete odmah!”), društvene dokaze (recenzije i ocene korisnika) i princip hitnosti (“Isti datum rezervisan 5 puta u poslednjih 6 sati. Još 4 osobe su pogledale ovu stranicu u poslednjih 10 minuta.”) kako bi povećali broj rezervacija.

Digitalna psihologija

Takođe ste se sigurno susreli sa upotrebom principa ljudske potrebe za dovršavanjem otpočetog, korišćenom na većini stranica za plaćanje i obrascima u više koraka. Mi kao ljudi ne volimo da stvari ostavljamo nedovršene. Motivisani smo da završimo set zadataka, čak i bez druge nagrade osim samog zadovoljstva što smo ga dovršili.

Želite da saznate više o digitalnoj psihologiji i njenim principima? Posetite sajt digitalpsychology.io koji funkcioniše kao besplatna biblioteka sa sadržajima iz oblasti digitalne psihologije, sa raznim principima i primerima koji će Vam pomoći da poboljšate potrošačko iskustvo svojih mušterija.

Još neke od knjiga koje Vam preporučujem su How Customers Think: Essential Insights into the Mind of the Market Džeralda Zaltmana i Den Arijelijevu knjigu Predictably Irrational: The Hidden Forces that Shape Our Decisions

2. CX ( eng. customer experience – potrošačko iskustvo)

Neki bi za CX rekli da je jedini kanal prodaje koji preduzeće zaista poseduje. Kako tržište postaje sve zasićenije i potrošači imaju veći izbor, tako i CX postaje zaista jedini način da se izdvojite od konkurencije. Prema nalazima kompanije Oracle, 86% potrošača će platiti više za bolje potrošačko iskustvo, a 89% potrošača je prešlo kod konkurencije usled lošeg iskustva.

Marketari u digitalnom dobu moraju da preusmere fokus sa prodaje proizvoda na prodaju iskustava, pri čemu ta iskustva moraju biti visoko kvalitetna u svakoj dodirnoj tački potrošača sa kompanijom.

Znam da CX (potrošačko iskustvo) zvuči jako slično UX-u (korisničko iskustvo) i tačno je da postoji preklapanje. Razlika je u tome da dok se UX fokusira na iskustvo koje korisnik ima sa određenim proizvodom, uslugom ili alatom, CX ima holistički pogled na sve interakcije koje korisnik ima sa Vašim brendom.

To znači da će svako područje Vašeg poslovanja uticati na iskustvo kupaca. Od internet oglasa, preko prodavaca, dobavljača, isporuke, korisničke službe itd. Mada, od nedavno marketinški sektor igra sve veću ulogu u tome. Jasan uvid u CX vezan za marketing je presudan da vodite uspešne kampanje kao specijalista za digitalni marketing.

CX

Iskustvo vašeg kupca mora teći lepo, glatko i biti dosledno u okviru svake faze, od potrebe do prodaje (tzv. customer journey), a takođe bi trebalo i da bude i hiper-personalizovano. Hiper-personalizacija se zasniva na podacima koje prikupljate o određenom kupcu u realnom vremenu, putem više kanala. Koju reklamu je kliknuo, kada Vas je kontaktirao, sa kim je iz Vašeg tima razgovarao… Svi ti podaci omogućuju da mu obezbedite uslugu koja je za njega relevantna i usmerena baš na njega lično.

Izvrsno korisničko iskustvo podstaći rast Vaše firme, jer jača lojalnost klijenata, podstiče ponavljanje kupovine, širenje preporuka i daje pozitivne društvene dokaze o Vašem kvalitetu. Bilo koja strategija rasta koju postavite može biti osuđena na neuspeh ako CX ne čini njen bitan deo. 

Želite da saznate više? Preporučujem da bacite pogled na Guglova istraživanja a mikro-momentima. Današnje borbe na tržištu se dobijaju ili gube u mikro-momentima.

To su momenti odlučivanja vođeni namerom i preferencama koje se javljaju tokom čitavog customer journey-a. U pitanju su trenuci u kojima osoba namerava da nešto sazna, poseti, uradi ili kupi. 

3. Front-End kod

Sad već prelazimo na tehničke stvari. Svaki svestrani marketing profesionalac će se potruditi razume posao svojih saradnika, što podrazumeva i učenje front-end koda. Naravno, možemo se provući i bez toga uz sve dostupne code-free alate, ali ipak nam poznavanje koda može biti od koristi.

Gledajte na to ovako: možete koristiti Google Translate i snaći se uz njega u stranoj državi, ali biće Vam mnogo bolje ako zapravo znate da govorite taj strani jezik.

Česta prepreka u sprovođenju digitalnih projekata može biti kada morate slati zahteve timu za development. Desi se da su prezauzeti, a Vaši zahtevi za sitne promene u poravnanju teksta ili dizajna forme će najverovatnije biti na dnu njihove liste prioriteta. Zato bi ova veština bila veoma poželjna da je imate u svom CV-u, jer to znači da možete spretnije i brže raditi na digitalnim projektima.

Front end kod

Odlično je znati kod radi izmene detalja na landing stranici, radi boljeg razumevanja kako funkcionišu stvari poput kodova za praćenje i piksela, ne morate biti rob template-a i možete praviti prilagođene promene npr. u okviru email kampanje, a takođe će Vam omogućiti i brže testiranje, kao i rad sa više tehničkih marketing alatki.

Možete koristiti i malo takmičarskog lukavstva uz inspect tool na Google Chrome-u. Pogledajte postavke na sajtovima Vaše konkurencije, a tim putem možete taman i pronjuškati po njihovim ključnim rečima uz meta data inspekciju.

Postoje razni online resursi za učenje koda, a neki koje preporučujem su W3Schools, Code Academy i Treehouse.

4. Video Marketing

Video marketing velikom brzinom postaje najmoćniji format marketinga sadržaja. Prema HubSpot-u, 87% preduzeća sada koristi video za marketing. Social Media Today je otkrio da 90% potrošača tvrdi da im video pomaže u donošenju odluke o kupovini. Zato za najbolje rezutate u digitalnom marketingu, morate primeniti solidnu strategiju video marketinga.

Video marketing podstiče ljude da više interaguju sa Vašim sadržajem, povećava doseg i deljenje sadržaja, gradi autoritet i idejno vođstvo Vašeg brenda, poboljšava SEO, a samim tim i povećava broj konverzija i prodaju. Možete koristiti video sadržaj za širenje svesti o brendu, za predstavljanje proizvoda, iskustva zadovoljnih korisnika itd.

Video marketing

Alati za video marketing postaju sve dostupniji i moćniji. Npr. Vidiard, Vimeo i 23 pomažu da se video snimcima dodaju mnoge odlične funkcije koje poboljšavaju praćenje i analizu. Tu su obrazci ugrađeni u video za direktno generisanje leadova, personalizaciju video sadržaja i interaktivni videi.

HubSpot i Vidiard imaju vrlo fine vodiče za video marketing, a takođe toplo preporučujem da pratite 23 i pogledate njihove blogove i resurse za video marketing.

5. Digitalna analitika

U doba marketinga zasnovanog na istraživanjima, marketari bez iskustva u digitalnoj analitici će potpuno izgubiti na značaju. Potrebno je da analizirate sopstveno poslovanje, kao i poslovanje konkurencije, kako biste poboljšali online iskustvo za Vaše (potencijalne) klijente i ostvarili željene rezultate.

U segmentu o digitalnoj psihologiji je biilo priče tome kako je važno razumeti zašto kupci nešto rade, dok se digitalna analitika odnosi na to šta rade, i zaista treba da razumete oboje. Na osnovu tih podataka ćete donositi efikasnije odluke i praviti jasnija predviđanja o svojim kupcima.

Google analitika

Tim putem se konstantno usavršavate. Digitalna analitika Vam može pomoći da identifikujete npr. koje digitalne dodirne tačke su u Vašem slučaju efikasne, koliko ulažete po kupcu u okviru različitih online kanala i koliko je efikasna Vaša marketing kampanja i sadržaj koji ste kreirali.

Najzastupljeniji, ali i najmoćniji alat za digitalnu analitiku je svakako Google analitika i savetujem da ga dobro savladate. Sada postoji milion i jedan kurs na temu Google analitike, ali podstakla bih Vas da pređete one koje nudi sam Google. Google nudi kurseve na teme Google Analytics, Tag Manager, Data Studio & 360, za kompletno iskustvo.

Želim Vam srećno učenje digitalnog marketinga i nadam se da su Vam ove informacije bile od pomoći. Da biste pročitali više o tome kako to radi Turmalin, posetite ovaj link.

Izvor: youtube.com/GrowthTribe

Слика 1ТП1Т

Nevena Radojević

Ostavite komentar:
Podelite ovaj članak: