7 navika za produktivnost

Navika, produktivnost, efektivnost

Navika broj 1: Budite proaktivni

Sećam se da je omiljena priča moje bake bila o tome kako je sve koštalo 5 dinara kad je ona bila mlada.

„Ali evo danas, svakim danom je sve skuplje i skuplje i to je sve zbog vlade, zbog čega drugog. Ti glupaci nisu znali kako da iskontrolišu cene na vreme.“

I kad god sam imao priliku da je slušam, njenom kukanju ne bi bilo kraja. Trajalo je satima.

Upravo je to ono što reaktivni ljudi rade. Uvek su fokusirani na stvari koje ne mogu da kontrolišu, poput svetske ekonomije.

Sa druge strane, proaktivni ljudi shvataju da, iako je njihovo kukanje možda objektivno opravdano, ne pomaže im baš..

Proaktivni ljudi će se fokusirati na ono što mogu da kontrolišu.

Ako proaktivna osoba ima svoj biznis, gde prodaje proizvod, neće se fokusirati na to kako ljudi danas ne umeju da cene kvalitet i kako je vlada grozno regulisala obaveze već upravo na sledeće:

„Kako ja mogu da unapredim svoj proizvod da bude toliko dobar da ljudima postane neophodan?“

Da li primećujete koliko odgovornosti, koliko posvećenosti i ozbiljnog rada dolazi sa ovim pitanjem?

Naš mozak je biološki programiran da bira opcije koje zahtevaju najmanje energije i baš je zato većini ljudi fokus na stvarima koje ne mogu da kontrolišu. To zahteva manje mentalne energije.

Pobedite svoj mozak, obrnite igru.

 

Navika, produktivnost, efektivnost, odluke

Navika broj 2: Započnite krajem

Sad zamislite da ste na sahrani (malo morbidno, znam) ali nije ovo bilo kakva sahrana.. Stojite pored sanduka i vidite sebe.

Šta biste mogli da kažete o sebi?

Ovo je jedno od najmoćnijih pitanja koje možete da uputite sebi.

Da li ste u mogućnosti da kažete da u životu radite stvari koje vam pomažu da budete ono što želite da budete?

Hoćete li moći da kažete da ste bili dobar partner? Hoćete li moći da kažete da ste neko ko je ostavio neki trag u svojoj zajednici?

Ili ćete možda morati da priznate neuspeh i činjenicu da ste prihvatili osrednjost umesto uspeha?

Svi koji se zapitamo ova pitanja, pa vidimo da naši odgovori nisu baš u skladu sa našim željama, ćemo morati nešto da menjamo.

Moraćemo da redukujemo svoje navike i ponašanja ako želimo da budemo uspešni u svom domenu.

Navika, produktivnost, efikasnost, efektivnost, prioriteti

Navika broj 3: Posložite svoje prioritete

Kada bih Vas pitao: „Šta je za Vas najvažnija stvar?“

Najčešći odgovor bi bio dobar odnos sa partnerom, srećna porodica, materijalna situiranost. Sumnjam da bi neko rekao da mu je navažnija stvar da gleda TV ili radi papirologiju..

Ali koliko nas ustvari često gleda TV i radi papirologiju umesto da se npr. bavimo nekim sportom ili provodimo vreme sa porodicom, možda pravimo plan zdravije ishrane?  Vrlo malo.

Postoji velika nausklađenost onog što govorimo da želimo i onog što zapravo radimo. Složićete se da to ne vodi rezultatima.

Uskladite svakodnevne aktivnosti sa ciljevima.

Navika, produktivnost, efiksnost, efektivnost, kolege

Navika broj 4: Niko ne mora da gubi

Sad zamislite da ste vi autor, a i ja sam. I oboje pišemo zanimljive knjige koje čitaju stotine hiljada ljudi. Ja pročitam Vašu knjigu i oduševim se!

Iz tog razloga odlučim da je podelim sa svojom čitalačkom publikom. I kao rezultat dobijamo još hiljade ljudi koji kupuju Vašu knjigu i čitaju Vaše ideje.

Vi vidite šta ja radim i kažete: „Ko je bre ovaj tip? Daj da ja pročitam njegovu knjigu.“

Počnete Vi da čitate moju knjigu i shvatite da i ja imam vredne ideje. Pa odlučite da vratite uslugu i podelite moju knjigu sa Vašim čitalačkom publikom. Kao rezultat i ja dobijam hiljade novih kupaca.

Pogledajte sad koliko je ovo lepše i bolje nego pljuvati po tuđem radu u nadi da će nekom propasti posao kako bi naš porastao?

Niko ne mora da gubi da bismo mi pobedili (bar ne u poslu).

 

Navika broj 5: Prvo vrednost pa priznanje

Recimo, želimo da imamo što više pregleda na YouTube-u.

Naravno da nećemo okolo ići i vikati „Pretplatite se na moj kanal samo zato što sam bio vredan i satima kreirao sadržaj svog kanala. Gledajte me!“

Šta ljude briga jesmo li se mi ubili od posla?

Pravo pitanje je, da li naš rad njima nudi neku vrednost?

Pre nego što budemo zahtevali da nas priznaju, moramo se potruditi da naš rad bude koristan pa samim tim cenjen i prepoznat.

Navika, produktivnost, efikasnost, tim

Navika broj 6: Sinergija

Sad zamislite dvoje ljudi i drvo sa pet jabuka. Oba čoveka su nedovoljno visoka da dohvate jabuke ali ako bi se popeli jedan drugom na ramena, dohvatili bi svih pet jabuka.

Ovo se zove saradnja ili sinergija. Celina je veća od svojih delova.

Naravno, da se razumemo, ne može se sinergija postići sa svakim. Ali bi uvek trebalo da tragamo za ljudima sa kojima možemo da kreiramo sinergiju.

Svaki put kroz saradnju možemo postići mnogo više nego samostalno.

Što bi naš narod rekao: „Dve glave su pametnije od jedne.“

Navika, produktivnost, efikasnost, priprema

Navika broj 7: Naoštrite sekiru

Čovek je pokušavao da poseče drvo satima. Komšija, koji je ceo proces pomno pratio, videvši kako se ovaj muči prišao je i dao savet da bi trebalo naoštriti sekiru pa će ići brže.

Ali čovek koji je sekao drvo je odgovorio: „Ali to traje predugo..“

Možda Vam je ova priča smešna ali svi mi to radimo svakodnevno.

Ne možemo da nađemo 30 minuta dnevno par puta nedeljno da odemo u teretanu ali možemo posle godinama da se patimo sa zdravljem i posećujemo lekare. To nam nije mnogo vremena.

Ne možemo da odvojimo 15 mnuta da pročitamo uputstvo za upotrebu pre korišćenja  ali možemo posle da provedemo sate pokušavajući da ispravimo pogrešne poteze?

Uložite vreme. Bolje sprečiti nego lečiti, efikasnije je.

 

 

Ovih 7 navika su značajne za postizanje visoke efikasnosti u poslu, ali i u svakodnevnom životu.

Činjenica je da radimo stvari koje nas ne čine efikasnima. Štaviše, često radimo ono što nas gura u suprotnom pravcu. Ako usvojimo bar polovinu navedenih navika, velike su šanse da za toliko dignemo i svoju produktivnost.

Ukoliko želite da svoju produktivnost dignete na još više nivoe, slobodno nam se obratite, tu smo za Vas.

 

 

Izvor: YouTube/FightMediocrity

Zainteresovani ste za usluge naše agencije?

Ostavite nam svoje podatke kako bismo Vas kontaktirali za više informacija.

Слика 1ТП1Т

Saša Dvizac

Saša Dvizac je osnivač i CEO TURMALIN-a. Njegove ideje, vizija i preduzetnički duh su zacrtali pravac razvoja brenda Turmalin u narednim godinama. Takođe, on je zadužen za wordpress development kao i WEB i UX dizajn našeg sajta. Kao sertifikovani projektni menadžer (PwC) sa svojim iskustvom iz privrede kako u Srbiji tako i u SAD, kreirao je ideju i viziju brenda koja treba da omogući velikom broju ljudi zapošljenje i osposobljavanje za prekvalifikaciju u IT sektor putem rada na praktičnom primeru. Saša je završio Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu kao Master inženjer menadžmenta u osiguranju i planira daljnju specijalizaciju u pravcu istraživanja sa fokusom na digitalizaciju oblasti prodaje i osiguranja pomoću UX metoda, digitalnog marketinga i razvoja softveskih rešenja.
Ostavite komentar:
Podelite ovaj članak: