9 načina na koji održavanje sajta utiče na uspeh Vaše firme

Mnogi ljudi misle da kada naprave sajt ili stranice na društvenim mrežama – to je to. Kraj. Sad ih imaju i ne moraju više da razmišljaju o tome. Međutim, šta se dešava kada Vaš klijent uđe na jednu ovakvu stranicu, koja nije sveže ažurirana? Kakvog uticaja to ima na Vaše poslovanje?

Pročitajte 9 načina na koji održavanje sajta utiče na uspeh Vaše firme

1. Zastarele informacije

Vaš sajt: Poslednja vest kaže „Radno vreme za Božićne praznike“. Sad leto. Krupnim slovima piše NOVOSTI, a „najnoviji“ članak postavljen januara 2015. Na sajtu mapa sa adresom koju ste promenili još pre tri godine.

Klijent: Pita se šta se s Vama dešava. „Je l’ rade ovi i dalje uopšte?“ Po svemu se čini da ste možda i zatvorili firmu. Svratiće usput do adrese koju je pročitao na sajtu, možda ima sreće da još postojite. Kad ono – tamo neki novi kafić, nikakve veze s Vama nema. Klijent ne može da Vas nađe, a šta i da se cima više. Ima i drugih. Gotovo. Otišao je kod konkurencije. Zaboravljeni ste.

2. Nedostaju proizvodi

Vaš sajt: Imate veb prodavnicu, naručivali su ljudi ranije kada ste je napravili, pa možda nestale zalihe i više niste imali nečega. U međuvremenu se zalihe opet napunile, a Vi zaboravili da stavite to na sajt. Ili imate akcije i ponude, a čudite se kako ljudi nisu navalili da iskoriste tu priliku. Ili imate vrlo interesantan novi proizvod, a niste ga uopšte ubacili u shop. Jer to ste još davno napravili, ko će se setiti stalno to da menja.

Klijent: Umeo do sada često da pazari kod Vas, ali sad mu nešto nije na ruku da skokne i pogleda šta ima novo. Kulira kod kuće i o Vašem proizvodu uopšte ne razmišlja. A zašto? Zato što nema pojma da taj proizvod imate. Vi se pitate zašto to niko ne kupuje, možda treba da povučete iz prodaje pošto izgleda ne valja. A proizvod odličan, samo… Niko nije čuo za njega, jer niste o tome obavestili svoje kupce na vreme.

3. Sporo učitavanje

 Vaš sajt: …Učitava se… I učitava se… I ništa. Ništa se ne pojavljuje, ništa se ne otvara i ništa se apsolutno ne vidi.

Klijent: Čeka i čeka. Rifrešuje stranicu non-stop. Proverava svoj internet signal, on na maksimumu. Nije do toga. Probaće još, ali ništa i opet ništa… Gubi strpljenje. Iznervirao se, nema on vremena za to. Kakva je uopšte poenta imati sajt, ako ne može ni da se otvori?

4. Nestabilan sajt

Vaš sajt: Taman se učita, pa prekine. Odjednom bela slika. Onda ga odjednom ima, odjednom opet nema. Treba da se otvori nova stranica, on se samo iznenada vrati na prethodnu.

Klijent: Hoće da pogleda nešto i nikako mu se ne da. Proba jednom, dvaput, svaki put se nešto čudno desi. Polako gubi živce. Tako se ne može raditi. Ne može on više da se bakće sa tim. Između ostalog, ako Vi nemate vremena da se posvetite sajtu koji Vas predstavlja, da ga sredite tako da normalno funkcioniše… Pa pomisliće čovek da nećete imati vremena ni da se posvetite njemu kao klijentu. Možda je najbolje da Vaš sajt više nikada i ne poseti.

5. Greške na sajtu

Vaš sajt: Klik na jedan link odvede na nešto skroz deseto, što nema veze s tim. Klik na drugi link ne vodi nigde, taj ni ne radi. Ako neko pokuša da kupi jedan proizvod, neki skroz treći se pojavi u korpi. Za drugi proizvod piše cena na akciji, a akcija odavno gotova – biće iznenađenja kad stigne faktura.

Klijent: Pokuša da naruči jedan proizvod, stalno ga odvodi na drugi. Šta će, klikće tako redom, dok ne vidi pod kojim (pogrešnim) nazivom je to što traži. Konačno uspeo da naruči robu, kad ono… Uopšte mu nije stiglo ono što je želeo da kupi. A tačno se seća da je dobro kliknuo, pronašao na kraju, a ono stiže pošiljka sa stvarima koje on prvi put u životu vidi. Još treba da plati tri puta više nego što je planirao. Pa neće mu više pasti na pamet da kupuje tu. „Kakva je to neprofesionalnost…“

Održavanje sajta - kako ispraviti greške na sajtu

6. Staromodni dizajn

Vaš sajt: Drečava dugmad, kitnjasti okviri, nečitljivi fontovi… Plus, ništa nije optimizovano za mobilni i tablet, jer kad ste Vi pravili sajt, pametni telefoni možda nisu ni postojali. Napravili ste sajt davno, mislili da je dovoljno to što ga imate. Međutim, pregazilo ga je vreme.

Klijent: Razmišlja se, ako ste ostali u pretprošloj deceniji sa sajtom, verovatno isto tako niste napredovali ni sa poslom generalno. Njemu treba neko ko ide u korak s vremenom, ko je u toku, ko ima rešenja za njegove aktuelne probleme. A to je mnogo drugačije od utiska koji ostavljate sa zastarelim sajtom. Tražiće dalje.

7. Sajt zaražen virusima

Vaš sajt: Pop-up prozorčići iskaču na sve strane, ne može ih čovek sve pogasiti koliko ih je. Kad neko uđe na sajt, nikako da mu se otvori šta je hteo, koje god dugme da klikne, u novom tabu se otvara neki sumnjivi link. Brzo klikće nazad! nazad! nazad! Džabe, sve se zamrzlo, moraće da isključi računar ručno. Ili u najboljem slučaju za klijenta, dobiće obaveštenje da sajt nije bezbedan, mada ste Vi opet na gubitku jer će i tada Vaš sajt ostati bez posete.

Klijent: Neće više ni pokušavati da otvori Vaš sajt. Dovoljno mu je bilo da se iscima i preplaši prvi put od milion upozorenja koja je dobio. Pretpostaviće da ste ugasili sajt, da ga je preuzeo neko drugi, možda da čak više ni ne postojite kao firma kada nemate veb adresu koja normalno radi. Još ako je i on zakačio virus od Vas… Nećete mu baš ostati u prijatnom sećanju.

8. Hakovani podaci

Vaš sajt: Napadnuti ste od strane hakera i obrisali su Vam sve. Niste napravili backup („Zar i to treba?“), svi podaci su izgubljeni. Niko ne može ni da pristupi sajtu ili ako i može, onda će na njemu naleteti na nešto skroz deseto, daleko od onog što bi trebalo. Pošto niste imali backup, moraćete sve da gradite ispočetka. Da ne spominjemo ako su Vam kompromitovani mejlovi i šifre (uf!)

Klijent: Biće zbunjen. Načekaće se dok ponovo sve postavite i sredite. Pitanje je i da li ćete mu se uopšte pojaviti na pretrazi, jer teško da će Vas Google prikazati ako Vam je sajt totalno prazan. Takođe, Vi sad morate opet da se bavite sajtom i pokušajima da vratite podatke, ostaje Vam manje vremena da se posvetite klijentima kako treba. Klijent najverovatnije nema toliko vremena za gubljenje, radije će preći kod konkurencije.

9. Loše pozicioniranje na Google pretrazi

Vaš sajt: Tamo negde skroz na drugoj stranici rezultata pretrage, Vi mislite da je to slučajnost, da se tu ne može ništa – konkurencija jednostavno ima više sreće. Ni ne razmišljate o tome da se to može popraviti i sajt Vam ostaje zakopan na dnu rezultata. Broj poseta je katastrofačno mali, a samim tim ni prodaja ne cveta.

Klijent: Traži usluge/proizvode koje Vi imate u ponudi, ali većina konkurencije mu iskače prva, pretekli su Vas. Odvlače mu pažnju, ulazi na njihove sajtove a za Vaš ni ne zna da postoji. Lakše mu je tako, a i sam misli da su oni koji su na vrhu tu s razlogom, jer su verovatno najbolji.

Svi ovi problemi su naravno rešivi, uz redovno održavanje sajta.

Održavanje sajta - ažuriranje podataka

Neka Vas klijenti lako pronađu, neka budu u toku sa Vašom ponudom i neka se osećaju zadovoljno dok koriste Vaš sajt. Iako nije nemoguće da sami održavate svoj sajt, jasno je da za to gotovo sigurno nemate vremena ili možda nemate dovoljno tehničkog znanja. Možda Vam je jednostavno dosadno da se bavite time ili pak imate preče obaveze na dnevnom redu.

Ukoliko Vas brinu troškovi, nije potrebno da zapošljavate posebne radnike samo za potrebe održavanja. Angažujte spoljne saradnike koji će se pobrinuti za sve, a Vama će ostati više vremena da se bavite svojim poslovnim izazovima.

Od kompanije Turmalin možete dobiti sve IT agencijske usluge na mesečnom nivou, za samo 6000 din. mesečno. Takođe, ako se odlučite da potpišete višegodišnji ugovor sa nama dobijate redizajn do 1000 evra vrednosti za Vaš sajt potpuno besplatno!

Više o Turmalinu saznajte ako kliknete ovde, a detaljnije o održavanju sajtova i našim paketima pročitajte na ovom linku.

Zakažite besplatne konsultacije već danas, da zajedno sagledamo Vaše potrebe.

Zainteresovani ste za usluge naše agencije?

Ukoliko ste zainteresovani za neku od naših usluga, ostavite nam svoj email kako bismo Vas kontaktirali za više informacija.

Слика 1ТП1Т

Nevena Radojević

Ostavite komentar:
Podelite ovaj članak: