Opet je došlo vreme da se kolektivno zagledamo i vidimo koje su nam mogućnosti za narednu godinu.
Šta kažu Google lideri i kakve su njihove prognoze za 2022. godinu:
-
Identitet je višeslojan (Karina Govinjdji)
Odnosno, pandemija i dešavaja izazvana njome su više nego ikada ukazali na nejednakosti i potrebu za smanjenjem istih dok se one istovremeno poštuju i razlikuju.
Da biste bili reprezentativni morate da razumete mnoge identitete koji su važni ljudima na Vašem tržištu.
Svaka osoba sačinjena je od više identiteta i mora se uzeti u obzir svaki jer su ljudi diskiminisani i ugnjetavani na više nivoa ili na samo jednom. Svejedno, ugnjetavanje je ugnjetavanje.
Ono što je suština za digitalni marketing je: ljudi nisu definisani na samo jedan način i jednim identitetom.
Zato, najbolje je da Vaša kampanja ima više nijansi kako bi se bolje stopila sa Vašim avatarom. Nemojte pretpostavljati samo jedan identitet Vašeg avatara jer ga ima više.
Pokušajte da ponudite spekatar nijansi.
Da biste se razvijali u 2022. obratite pažnju na to šta identitet predstavlja na Vašem tržištu i onda tome prilagodite i stil i dizajn i jezik, čitav kreativni proces.
Ljudi se razviju sa iskustvima, pogotovo onim na globalnom nivou.
Ne dozvolite da se Vaš marketing pregazi vreme.
Uključivanje raznolikosti i jednakosti u marketing su najvažniji trend.
-
Privatnost je važna (Matt Brittin)
Privatnost na internetu postaje sve važnija iz godine u godinu.
Čak 73% ljudi je prijavilo da korisiti samo visoko bezbedne lokacije, a opet, lični podaci su neophodni kako bi marketari na najbolji mogući način pristupil potrošačima.
Podaci pomažu u oblikovanju smislenih i nezaboravih poruka koje čine online iskustvo boljim, a i doprinose da se dođe do pravih kupaca i čak nadmaše njihova očekivanja.
U 2022. treba se fokusirati na izgradnju strategije zaštite podataka klijenata.
Važno je kako se dolazi do ličnih podataka i da li potrošači imaju kontrolu nad tim, jer bi trebalo da imaju.
Budite korektni pri prikupljanju podataka, objasnite svojim potrošačima kako i zašto koristite njihove lične podatke i maksimalno ih zaštitite.
Poverenje gradi odnos.
-
Merenje: praznine (Thomas Bering)
Ispostavlja se da, marketari koji rade u kompanijama, gube sredstva finansiranja jer finansijeri ne vide liniju vrednosti zbog praznina u merenju.
Jer ako nešto ne donosi odmah vrednost i konverziju zašto bismo ga radili?
Ali treba raditi i treba napraviti slojevit sistem da se izbegnu praznine.
Možda video oglasi neće odmah dovesti do konverzije ali će pomoći da se pročujete pa će se Vaša ponuda razmatrati.
Kada opet pretražuju na mreži, bićete im na radaru što Vas pozicinira mnogo bolje nego da ne znaju za Vas uopšte.
Ako sve slojeve i napore merite nezavisno, naravno da će izgledati naporno i neisplativo ali oni deluju kao celina pa ih tako i posmatrajte.
Ne postoji jedan alat ili pristup koji je efikasan i koji automatski daje sve odgovore i maskimalni profit.
Primenom slojevitog pristupa smanjujete praznine.
-
Relevantnost je važna koliko i doseg (Linah Maigurira)
Za Vaš brend kreirajte poruke i vrednosti koje su jasne, verne Vašim vrednostima i relevante za ljude odražavajući njihove potrebe.
Relevantost je jednako važna kao i doseg.
Ne zapostavljajte ni jedno ni drugo.
Brendovi se mogu, oslanjajući se na svrhu benda i izražavajući svoju vrednost, bolje povezati sa publikom što dovodi i do poslovnih rezultata.
Dobar primer su Zara i Sephora. Kupcima je jasno već godinama šta nude i kakva su iskustva i to se ne menja, samo se modfikuje pomalo.
Dakle, u 2022. se fokusirajte na vrednosti i autentičnu svrhu.
To će izvojiti Vaš brend i ustaliti ga na promenjivom i prepunom tržištu.
-
Sadržaj koji se može kupiti (Pauline Butor)
Svet se menja, prošle godine je online kupovina porasla za 30%. u skladu sa tim pojavljuju se i novine kako da se sadržaj na mreži učini „kupljivijim“.
Ljudi sada mogu da kupuju proizvode direktno sa objava na društvenim mrežama, dok gledaju emisije ili odmaraju na You-Tube-u.
Storytelling je najvažniji za kreiranje kontenta koji će ljudi kupovati.
Efikasni kreativni oglasi treba da budu u okviru principa ABCD (PBVU):
Pažnja: „upecajte“ kupce sa impresivnom pričom
Bredniranje: brendirajte rano, često i obilato
Veza: Pomozite ljudima da osećaju i da se identifikuju
Upustvo: Navedite ih na akciju
Kada kreirate sadržaj za 2022. fokusirate se na storytelling kako biste ostvarili kupovinu.
Budite odličan pripovedač i samim tim odličan prodavac.
-
Ekološka održivost (Jenny Fernandez)
Od vremena pandemije, ekološka održivost se popela na listi prioriteta.
Ljudi očekuju od bendova da predvode na putu ekološke održivosti.
Neće da pored ostalih stvari misle i na održivost, tako da to očekuju od brendova.
Očekuje se da brend uključi ovaj pojam u svoju ponudu.
Na primer Google i Addidas uvode ekološki održive rute na mapama ili patike od recikliranih materijala.
Brendovi i trgovci treba da prikažu kako njihov brend i rad rešava svakodonevne probleme održivosti kao što je na primer smanjenje otpada koji nastaje prilikom pakovanja ili dostave. Došlo je vreme da održiva rešenja budu deo norme.
Uvedite amabalažu koja se reciklira ili nudite dopune Vašim proizvodima koje su takođe odraz održivosti.
Ovo su globalni i načelni trendovi koje svetski lideri preporučuju kako bismo ostali u korak sa svetom i zahtevima koje nameće.
Ukoliko Vam je ipak potrebna konkretnija primena novih načela bez da analizirate izjave svetskih stručnjaka, javite se!
Izvor: ThinkwithGoogle