Jedan od najvećih izazova u poslovanju danas jeste stvaranje proizvoda ili usluge koji ne samo da ispunjavaju zahteve naručioca, već i potrebe krajnjih korisnika. Rešenje je jednostavno – marketing intervju. Većina sajtova, proizvoda i usluga razvija se s fokusom na želje naručioca – bilo da je to kompanija ili biznis – dok se često zanemaruju stvarne potrebe i očekivanja onih koji će taj proizvod ili uslugu koristiti. Ključ za uspeh je u tome da se sprovede marketing intervju pre nego što se započne bilo koji projekat.
Istraživanje kao osnova uspeha
Pre nego što krenete s razvojem bilo kakvog proizvoda, usluge ili sajta, istraživanje je neizostavan korak. Bez temeljnog istraživanja, rizikujete da kreirate rešenje koje zadovoljava samo one koji su ga naručili, ali ne i krajnje korisnike. Ključna pitanja na koja treba odgovoriti su:
- Ko je vaš krajnji korisnik?
- Koje su njegove potrebe?
- Kako on koristi proizvode ili usluge slične vašem?
Odgovore na ovakva pitanja možemo dobiti putem intervjua.
Šta je marketing intervju?
Marketing intervju je proces tokom kojeg poslodavac procenjuje sposobnosti, veštine i iskustvo kandidata za ulogu u oblasti marketinga. Intervju se može fokusirati na različite aspekte marketinga, u zavisnosti od specifične pozicije (npr. digitalni marketing, brend menadžment, content marketing, SEO, društvene mreže itd.). Cilj je da se proceni da li kandidat poseduje potrebne tehničke, analitičke i kreativne veštine, kao i sposobnost strateškog razmišljanja. Marketing intervju se može koristiti u različite svrhe:
- Istraživački intervju – koristi se u naučnim istraživanjima kako bi se dobili podaci iz perspektive ispitanika.
- Anketni intervju – razgovor s velikim brojem ljudi radi prikupljanja podataka o mišljenju, stavovima ili ponašanju.
Marketing intervju omogućava dublje istraživanje tema kroz interakciju i dobijanje direktnih informacija od ispitanika. Sprovođenje intervjua omogućava dublje razumevanje stavova, mišljenja i iskustava ispitanika. Takođe, marketing intervju pruža priliku za postavljanje dodatnih pitanja i pojašnjenja odgovora u realnom vremenu, a može se i prilagoditi specifičnim potrebama i situacijama, pružajući personalizovane odgovore.
Kroz ovo istraživanje možete otkriti neotkrivene probleme, želje ili potrebe koje vaša ciljna publika možda nije ni svesna da ima. Na ovaj način kreirate rešenje koje nije samo funkcionalno, već i relevantno za korisnike.
Fokus na krajnjeg korisnika, a ne na naručioca
Većina sajtova danas je napravljena s jednim ciljem – da zadovolji naručioca. To može biti lokalni biznis, korporacija ili bilo koja druga organizacija koja želi prisustvo na internetu. Iako su njihovi zahtevi bitni, stvarni uspeh sajta leži u njegovoj sposobnosti da privuče i zadrži krajnje korisnike.
Kada se fokusiramo samo na naručioca, rizikujemo da zanemarimo stvarna očekivanja publike. Na primer, pretrpan dizajn, komplikovane navigacije ili sadržaj koji ne odgovara interesovanjima korisnika često su rezultat prevelikog oslanjanja na želje naručioca. Da bi proizvod ili sajt bio uspešan, neophodno je balansirati zahteve naručioca s potrebama korisnika. Zato je naša agencija stvorila upitnik koji nam pomaže da bolje razumemo i uzmemo u obzir želje i ciljeve naših upitanika.
Kako istraživanje vaših korisnika unapređuje dizajn i funkcionalnost
Istraživanje pre početka projekta omogućava vam da razumete korisničke obrasce ponašanja i njihove preferencije. Kada jednom saznate kako korisnici pristupaju informacijama, šta ih motiviše ili zaustavlja, možete kreirati sajtove i proizvode koji direktno odgovaraju njihovim potrebama. Ovakav pristup ne samo da povećava zadovoljstvo korisnika, već i pozitivno utiče na stopu konverzije, prodaje i dugoročni uspeh. Turmalin kroz svoj upitnik otkriva glavne pokretače klijenata, njigove strahove i potrebe, kako bi na osnovu odgovora proizveli sajt koji je u potpunosti prilagođen onome što im je neophodno za lakšu kupovinu.
Želite da prilagodite sajt vašim korisnicima i ubrzate proces kupovine?
Naša agencija sprovodi upitnik istaknut na sajtu koji nam pomaže da bolje shvatimo potrebe i razmišljanja naših klijenata. Upravo iz ovog razloga, upitnik je kreiran u malo obimnijoj formi i podstiče ispitanike na kritičko razmišljanje kako bi odgovori bili što opširniji i prikazali što više korisnih informacija.
Tormalina je vaš partner u strateškom istraživanju tržišta, razvoju proizvoda i kreiranju poslovnih rešenja koja su u potpunosti usmerena na potrebe vaših korisnika. Za više informacija o tome kako možemo pomoći vašem poslovanju da uspešno prepozna i zadovolji tržišne potrebe, kontaktirajte nas!