U ovom tekstu ćete pročitati kako se Džon Henri iz Vicelanda upustio u preduzetništvo. Potiče iz imigrantske porodice, koja je došla u Ameriku kako bi deci pružila priliku da vide svet. Ali u tome je stvar, to je prilika da imamo svet, značeći da nema srebrne kašike. Moraš se dobro pomučiti da bi je dobio.
Jedno vreme je Džon kratko radio kao portir. Upoznao je jednog lokalnog stanovnika koji mu je ponudio da ga ubaci u biznis, jer bez obzira koliko puta otvori vrata, zarada mu je ograničena. I rekao mu je, hajde da ti pokažem kako da od svog vremena napraviš vrednost. Čovek je imao svoj lanac hemijskih čistionica i dao mu je pristup jednoj od njih i sve što je Džon trebalo da radi bilo je da ide i obilazi ljude i govori im kako voli njihovu bluzu, jaknu, odeću. Ljudi bi mu dali svoju odeću na čišćenje, mentor bi mu naplatio veleprodajnu cenu, a Džon je ljudima naplaćivao tržišnu. I na taj način je zarađivao.
Zatim je ušao u svet filmskog biznisa. Prvi film na kom je bio angažovan je bio Wolf of the Wall Street. Zatim je radio na Boardwalk Empire i Law&order. Pa je napustio školu. Sa 18 godina je napustio koledž i započeo svoj prvi biznis, koji je narastao i imao je sreće da ga proda i nakon toga je ulagao u biznise, razvijao ih dodatno i posle toga ih prodavao.
U osnovi, okrećete nešto što ima infrastrukturu, što daje vrednost. To je usluga, Džon je bio u stanju da doda vrednost biznisu kao posrednik, kao broker. Pitali su ga kako je došao do bogatih ugovora? Naučio je da je bogatstvo u nišama. Svi oko njega su se ubijali od posla za transakcije od 40 dolara, a on je bio u biznisu sa velikim preduzećima. Konkretno sa serijom Law&Order, snimili su više od 30 sezona i svaka 3 meseca su dolazili kod Džona praveći račune od 40 do 60 hiljada dolara.
Džon voli niše, za svakoga ko gleda na širenje posla, ako je u prostoru sa puno konkurencije to je kao da ste upaljena šibica. Tamo se sve svodi na to ko ima više početnog kapitala, pa ako ste početnik sa start-up biznisom, ograničeni ste finansijski, pa ne možete mnogo da se širite na početku. Znak za ulazak u nišu je kad pojedinac zna pojedince. Njegov ulazak u nišu je bila osoba sa početka , tako da je to bio dobar posao.
Prodao je svoj biznis nakon nekoliko godina. Želeo je samo da pojasni, mogao je da zarađuje još više da ga nije prodao, ali nije više želeo to da radi. Razlog zašto je prodao biznis, je što je shvatio da ne želi više time da se bavi. Gledao je na to samo kao na stepenicu. Kako da uđe u igru. Da mu je to bila strast, ostao bi i dalje u tom biznisu, međutim nije. Dobra stvar je što je pomoću tog biznisa naučio kako da izgradi posao i to mu je pomoglo za nastavak svoje poslovne karijere.
Preduzetnici uglavnom imaju težak početak, sa malo početnih sredstava, slabim marketingom i teškim dolaženjem do novih klijenata. Kako bi došli do novih klijenata i pozicionirali se u svetu svoje branše biznisa, često vam je potrebna profesionalna pomoć. Pored izrade sajtova, kompanija Turmalin se bavi i analizom Vašeg načina online poslovanja, digitalnog prisustva i daje preporuke za unapređenje. Nekada u tom procesu, i sami dolazite do spoznaje šta treba da uradite. Za sve one koji tako nešto mogu da nađu korisnim, preporučujem da popunite naš upitnik. Čak i bez ikakve obaveze, dobićete informacije koje Vam mogu biti korisne.
Izvor: youtube