Povećajte prodaju na mreži uz ovih 11 strategija

Povećanje online prodaje je primarni cilj bezbrojnih preduzeća, velikih i malih.

Bez obzira da li vodite maloprodajni biznis za mame i tate ili radite za ogromnog giganta online trgovine kao što je Amazon, povećanje prodaje putem online kanala izgleda mnogo lakše nego što zapravo jeste.

Na sreću, postoje desetine načina na koje možete ostvariti veću prodaju na mreži, od kojih mnoge možete odmah primeniti.

Neki od ovih saveta se fokusiraju na specifične strategije koje možete primeniti, dok su drugi uopšteniji.

U ovom članku ćemo razmotriti 11 takvih strategija, tako da bez obzira da li prodajete fizičku robu ili vodite posao zasnovan na uslugama, evo 11 praktičnih tehnika koje možete koristiti za povećanje performansi prodaje na mreži.

 

1. Budite iskreni u svojom prodajnom tekstu

Ovo može izgledati bolno očigledno, ali  je neverovatno koliko sajteva ispisuje čekove koje njihovi proizvodi ne mogu da unovče.

Ne samo da je iskrenost u Vašem prodajnom tekstu ključna za reputaciju vašeg preduzeća, već i podstiče poverenje u Vaš brend.

Ne iznosite tvrdnje koje ne možete da potkrepite i ne koristite olako hiperbolu – današnji potrošači su preosetljivi na marketing i zato budite iskreni, direktni i pristupačni u svim svojim prodajnim primercima, od početne stranice do kampanja newsletter-a.

Ovaj princip važi i za to kako se pozicionirate kao preduzeće.

Da li ste ikada naišli na sajt koji očigledno vodi jedna ili dve osobe, dakle, mali biznis, a tekstovi su za multinacionalnu kompaniju?

Ovaj pristup ne samo da čini da izgledate glupo, već i šteti kredibilitetu Vašeg brenda.

Ako ste mala kompanija, budite ponosni na to i budite iskreni o tome – mnogi potrošači se okreću manjim preduzećima upravo zbog individualizovanije, lične usluge koju mogu da ponude.

Ne pokušavajte da budete nešto što niste.

1. Budite iskreni u svojom prodajnom tekstu

2. Ostvarite više klikova na oglase

Ako prodajete stvari na mreži, dodaci za oglase nisu laki problem – ova funkcija (dostupna i u AdVords-u i u Bing-u) vam omogućava da povećate domet  svog oglasa sa više mesta za klik. A ne košta više!

I povećava stopu učestalosti klikova na vaš oglas! Neverovatno, zar ne?

2. Ostvarite više klikova na oglase

3. Pokažite testemonijale i dokaze poverenja

U današnjem okruženju društvenih medija, povratne informacije kupaca nikada nisu bile važnije.

Na sreću, to znači da Vaši zadovoljni kupci mogu da vam pruže jedno od najvrednijih oružja u vašem arsenalu – svedočenja ili testemonijale.

Grupe zadovoljnih kupaca znatno su uticajnije čak i od najbolje napisanog prodajnog teksta pa se pobrinite da uključite sjajna svedočanstva i recenzije Vaših vernih kupaca i poštovalaca Vašeg brenda koji šire vest o tome koliko ste divni.

Oni se mogu pojaviti na vašim stranicama proizvoda, odredišnim stranicama, stranici sa cenama, čak i na početnoj stranici.

Slično tome, uključivanje dokaza poverenja može biti odličan način za povećanje prodaje na mreži, jer stvara povoljniju percepciju Vašeg brenda u očima potencijalnih klijenata i može preventivno da spreči nećkanja i oklevanja.

Ako Vaše preduzeće ima bilo kakve profesionalne akreditacije (čak i nešto tako porazumevano kao što je sertifikacija Biroa za poslovanje ili članstvo u vašoj lokalnoj privrednoj komori), stavite ove dokaze poverenja na vidno mesto i „obezbedite“ svoj web-sajt.

Ako imate impresivnu listu zadovoljnih klijenata, uverite se da Vaši novi, potencijalni klijenti znaju za to.

3. Pokažite testemonijale i dokaze poverenja

4. Stvorite osećaj hitnosti

Važno je da budete iskreni i transparentni u pogledu toga ko ste i šta radite, ali ne postoji pravilo protiv stvaranja osećaja hitnosti da biste ubedili potencijalne klijente da kupe od Vas upravo sada.

Mnogi potrošači pozitivno reaguju na podsticaje koji stvaraju osećaj hitnosti, od vremenski osetljivih specijalnih ponuda do proizvoda ograničenih serija.

Iako su načini na koje to možete da postignete različiti kao i proizvodi koje možete kupiti na mreži, neke strategije mogu biti efikasnije od drugih.

Na primer, ako ne napravite (ili ne možete) da napravite ograničeno izdanje proizvoda da biste privukli potencijalne klijente, možda možete ponuditi finansijski podsticaj kupcima koji se odmah obavežu na kupovinu, kao što je besplatna isporuka ili popust.

U AdVords-u možete da koristite alatke za prilagođavanje oglasa da biste prikazali odbrojavanje za sezonsku ponudu ili ograničenu rasprodaju:

Kako god da to uradite, stvaranje osećaja hitnosti je odličan način da povećate prodaju na mreži.

4. Stvorite osećaj hitnosti

5. Ponudite garanciju povrata novca

Često, jedan od najmoćnijih faktora u odluci potrošača da nešto ne kupi je averzija prema riziku – želja da se izbegne potencijalni gubitak.

U većini slučajeva, ovaj percipirani rizik je finansijski.

Zašto bi neko trebalo da kupi vaše proizvode?

Šta ako ne rade ili se ne sviđaju kupcu?

Čak i male kupovine mogu nositi rizik od „kajanja kupca“, pa prevaziđite ovaj prigovor od samog početka tako što ćete ponuditi garanciju povrata novca.

Što više rizika otklonite od odluke potencijalnog klijenta, veća je verovatnoća da će kupovati od Vas, pa uklonite sve što bi potencijalne klijente moglo odvratiti od kupovine.

5. Ponudite garanciju povrata novca

6. Ponudite manje izbora

Za mnoge kompanije ovaj koncept je jednostavno nezamisliv.

Ponuda više proizvoda je sigurno odličan način za povećanje prodaje! Pa, nije nužno.

U stvari, u mnogim slučajevima, veća raznolikost izbora može dovesti do neodlučnosti od strane potencijalnog klijenta, što zauzvrat rezultira gubitkom prodaje.

Ako imate širok spektar proizvoda, razmislite o strukturiranju Vašeg sajta ili stranica proizvoda na način koji posetiocima nudi što manje izbora.

Ovo smanjuje mogućnost da posetilac bude zatrpan desetinama različitih proizvoda.

To se može postići raspoređivanjem vaših proizvoda u sve uže kategorije (dodatni bonus koji posetiocima nudi veću lakoću da pronađu tačno ono što traže), ili biste mogli da stavite veći naglasak na manje pojedinačnih proizvoda.

U svakom slučaju, zapamtite da što više izbora pružite, veća je verovatnoća da će klijent odbiti i otići negde drugde prosto jer je preplavlje izborima, zbunjen i neodlučan.

6. Ponudite manje izbora

7. Ciljajte Look-a-like publiku na Facebook-u

Jedan od najboljih načina da povećate prodaju na mreži je da koristite podatke koje imate o svojim postojećim klijentima da pronađete ljude poput njih.

Facebook vam omogućava da to uradite kroz ciljanje slične publike.

Slična publika na Facebook-u su u suštini korisnici na Facebook-u koji dele karakteristike i ponašanja sa klijentima u Vašoj bazi podataka.

Svoje podatke otpremate na Facebook, koji zatim unakrsne reference na sopstvene podatke (i informacije od nezavisnih brokera podataka) da bi kreirao podudaranja na osnovu kriterijuma koje odredite.

Takođe možete da koristite piksele za praćenje i podatke iz instalacija aplikacije da biste lakše kreirali publiku koja sliči.

Ovo je odličan način da učinite da podaci o Vašim postojećim klijentima rade za Vas, jer Vam efikasno omogućava da uveliko proširite svoj doseg uz minimalan napor i koristite visoko ciljane oglase da biste privukli korisnike Facebooka koji su veoma slični vašim postojećim klijentima.

8. Smanjite nepotrebne korake u procesu naplate

Prema Business Insider-u, samo prošle godine je online roba u vrednosti od oko 4 biliona dolara ostavljena u nepotpunim korpama, od čega je 63% potencijalno nadoknadivo.

Ovo je zaista zapanjujuća statistika i ona koja otkriva koliko je ključno da se izvrši proces plaćanja.

Slično gore navedenom o korisničkom iskustvu, smanjenje trenja u procesu plaćanja može imati neverovatan uticaj na Vaše stope konverzije.

Baš kao što bi posetiocima trebalo da obezbedite što je moguće lakše korišćenje i navigaciju po vašoj web-stranici, trebalo bi da im olakšate da zaista kupe ono što prodajete.

Uklonite sve nepotrebne korake u procesu plaćanja koji bi potencijalnog klijenta mogli odvratiti od konverzije.

Preskočite nepotrebna polja u obrascima.

Nemojte im odlagati vreme kupovine i terati ih da počinju sve iznova jer je zakomplikovano i nepregledno.

Vi gubite u tom slučaju.

8. Smanjite nepotrebne korake u procesu naplate

9. Obezbedite što više opcija plaćanja

U redu, do sada ste imali opciju plaćanja karticom.

Šta je sa uplatama iz Google novčanika? Ili ApplePai?

Potrošači imaju više izbora nego ikada ranije u pogledu načina na koji zapravo plaćaju robu i usluge, a ne vole svi da koriste American Ekpress.

Nudeći više opcija plaćanja, uključujući novije usluge koje postaju sve popularnije na mobilnim uređajima, olakšavate potencijalnim klijentima da Vam, bukvalno, daju svoj novac.

Naravno, može biti problema sa optimizacijom Vaše web- ali to je odličan način da povećate prodaju na mreži, posebno ako Vaš web-sajt ima većinski saobraćaj sa mobilnih uređaja.

9. Obezbedite što više opcija plaćanja

10. Investirajte u kvalitetne slike proizvoda

Postoje ubedljivi dokazi da dobro prezentovana hrana ima bolji ukus od neurednih jela.

S obzirom na to koliko je izgled važan u odnosu na to kako mi percipiramo stvari (uključujući druge ljude), logično je da će ulaganje u kvalitetnu fotografiju proizvoda imati sličan efekat na posetioce Vašeg sajta.

Bez obzira na to šta prodajete, uključite visokokvalitetne slike svojih proizvoda – bez sitnih sličica ili slabo osvetljenih snimaka napravljenih u Vašoj skladišnoj prostoriji.

Takođe, obavezno uključite širok spektar slika.

Možda će izgledati preterano uključiti snimke svojih proizvoda iz svih mogućih uglova, ali isprobajte.

Ljudi vole da vide kako će nešto izgledati pre nego što kupe, posebno na mreži.

10. Investirajte u kvalitetne slike proizvoda

11. Odgovorite na svako pitanje i  prigovor u svom prodajnom tekstu

Jedna od najopasnijih zamki u koju možete da upadnete kada pokušavate da prodajete na mreži je stvaranje pretpostavki o poznavanju Vaših potencijalnih kupaca o Vašem proizvodu, usluzi ili čak tržištu.

Mnoge kompanije pogrešno veruju da njihovi klijenti znaju više o tome šta prodaju nego što zapravo znaju, što rezultira neodgovorenim pitanjima ili primedbama koje se ne rešavaju – što može naštetiti prodaji.

Razmotrite svako pitanje na koje se možete setiti o svom proizvodu i odgovorite na njega u svom prodajnom tekstu.

Slično, razmislite o svim potencijalnim primedbama koje potencijalni klijenti mogu imati u vezi sa Vašom ponudom i unapred ih, i prevaziđite, u svom prodajnom tekstu.

Ovo može izgledati nepraktično, ali zapamtite, ne bombardujete potencijalne klijente nepotrebnim informacijama – dajete im upravo ono što im je potrebno da donesu  odluku.

Ovaj pristup je takođe odlična vežba u pisanju čvrstog i sažetog teskta.

Samo zadržite fokus na kupcu i tome kako im to koristi, a ne zašto je Vaša kompanija tako sjajna.

11. Odgovorite na svako pitanje i  prigovor u svom prodajnom tekstu

Ako želite više vremena da se posvetite prodaji i usavšavanju iste, tako što ćete automatizovati neke vrste repetativnih zadatka putem digitalnih tehnologija, javite se nama.  Mi Vam možemo pomoći da sve postignete.

 

izvor:wordstream

Zainteresovani ste za usluge naše agencije?

Ostavite nam svoje podatke kako bismo Vas kontaktirali za više informacija.

Слика 1ТП1Т

Saša Dvizac

Saša Dvizac je osnivač i CEO TURMALIN-a. Njegove ideje, vizija i preduzetnički duh su zacrtali pravac razvoja brenda Turmalin u narednim godinama. Takođe, on je zadužen za wordpress development kao i WEB i UX dizajn našeg sajta. Kao sertifikovani projektni menadžer (PwC) sa svojim iskustvom iz privrede kako u Srbiji tako i u SAD, kreirao je ideju i viziju brenda koja treba da omogući velikom broju ljudi zapošljenje i osposobljavanje za prekvalifikaciju u IT sektor putem rada na praktičnom primeru. Saša je završio Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu kao Master inženjer menadžmenta u osiguranju i planira daljnju specijalizaciju u pravcu istraživanja sa fokusom na digitalizaciju oblasti prodaje i osiguranja pomoću UX metoda, digitalnog marketinga i razvoja softveskih rešenja.
Ostavite komentar:
Podelite ovaj članak: