Šta je email marketing?
Email marketing je jedan od najstarijih alata digitalne komunikacije – ali i jedna od najefikasnijih digitalnih marketing strategija. To je kanal direktnog marketinga koji omogućava da Vaša kompanija obavesti svoju kontakt listu o novim proizvodima, akcijama i pogodnostima.
Naravno, postoje novije metode komunikacije sa Vašom publikom i kupcima kao što su npr. društvene mreže i čet botovi. Međutim, sa preko 4,5 milijardi korisnika širom sveta, email čvrsto drži svoje mesto na vrhu među svim marketing kanalima.
Savremeni email marketing se udaljio od masovnog slanja jedne iste poruke svima i umesto toga se fokusira na saglasnost, segmentaciju i personalizaciju. Možda zvuči kao nešto što oduzima previše vremena, ali marketing automatizacija radi najveći deo posla umesto Vas.
Dugoročno gledano, dobro osmišljena email marketing strategija ne samo da podstiče prodaju, već i pomaže u izgradnji Vašeg brenda i kreiranju zajednice oko njega.
Osim toga, uz email marketing otprilike na svakih uloženih 100 din. zarađujete dodatnih 3600 din. Isplati se, zar ne?
Da li je email marketing zastareo?
Uprkos razvoju društvenih mreža, ljudi koriste email više nego druge platforme. Na kraju krajeva, kakva je korist od marketinga nekome ko nije tu?
Podaci pokazuju da većina ljudi koristi email svakodnevno —i broj se povećava svake godine.
Takođe, sa email marketingom imate veću kontrolu – ne morate da brinete o promenama algoritma (kao na društvenim mrežama ili Google-u) koje će Vam smanjiti domet.
Još uvek niste ubeđeni? Prema HubSpot-u, četiri od pet marketing stručnjaka kažu da bi radije odustali od društvenih mreža nego od email marketinga.
Zato je izgradnja uspešne email marketing kampanje bitnija nego ikad.
Pravi problem je što većina ne zna da ga koristi kako treba. (Verovatno ste i sami nailazili na takve slučajeve u Vašem sopstvenom inboxu).
Da izbegnete začkoljice i profesionalno setujete svoju email kampanju, konsultujte agenciju TURMALIN.
Šta dobijate email marketingom?
1. Veći broj konverzija (povećanu prodaju proizvoda ili usluga)
Vreme je za promociju? Svojim pretplatnicima možete poslati email marketing kampanju kako biste povećali prodaju. Neke od najboljih tehnika za to su personalizovani kuponi ili specijalne ponude za rođendane/godišnjice pretplatnika, email dobrodošlice, email o artiklima koji su dodati u korpu a kupovina nije izvršena i sl.
2. Povećanje svesti o brendu
Ono što je sjajno u vezi sa email marketingom je to što Vam omogućava da direktno kontaktirate nekoga. To je komunikacija jedan na jedan u svom najboljem izdanju. A ljudi ovih dana ne puštaju nikoga tek tako u svoj inbox. To je uređen prostor rezervisan za omiljene brendove i publikacije. Pojavljivanje u nečijem prijemnom sandučetu pomoći će Vašem brendu da ostane aktuelan u glavama pretplatnika. Personalizovani marketinški email ima više uticaja od objave na društvenim mrežama gde ne možete biti sigurni da li je neko zaista video vašu poruku.
3. Lojalne mušterije
Email marketing podstiče lojalnost kupaca u svakoj fazi ciklusa prodaje: negovanje potencijalnih klijenata, konverzija, angažman, zadržavanje. Takođe, email marketing je neophodan alat koji se koristi uz CRM sisteme prodaje za pojednostavljenje komunikacije. To je zaista moćan način da se izgradi verna zajednica oko vašeg brenda.
Da li je email marketing dobra strategija za Vaš brend?
Kao i svaki drugi digitalni alat prodaje, email marketing ima prednosti i nedostatke. Na osnovu njih, najbolje ćete proceniti da li je ovaj tip marketinga koristan za Vas. Hajde da ukratko prokomentarišemo neke od značajnijih:
Prednosti email marketinga
- Jasno znate ko je zainteresovan
Kada Vam klijenti povere svoju email adresu, to je kao da ste dobili ključeve njihove virtuelne kuće. Ako Vas primalac sam „pozove u goste“ umesto da mu banete nenajavljeni, to povećava šanse za njegovo angažovanje i konverziju.
- Imate direktan pristup publici
Možete direktno komunicirati sa pretplatnicima, u vreme koje vam oboma odgovara. Osim toga, pošto većina ljudi proverava e-poštu više puta dnevno, veća je verovatnoća da će Vaša poruka biti viđena.
- Email pruža više kontrole
Ako Google ili Facebook ažuriraju svoj algoritam, broj ljudi koji vidi Vašu reklamu bi mogao biti drastično smanjen. Sa email marketingom, sami kontrolišete listu kontakata i uvek tačno znate ko će primiti Vašu poruku.
- Veća mogućnost personalizacije
Možete da koristite demografske ili psihografske podatke za kreiranje personalizovanih i hiper-ciljanih kampanja. Istraživanja pokazuju da segmentirane i personalizovane kampanje povećavaju prihod za čak 760 procenata.
- Jasan poziv na akciju
Email je toliko popularan marketing alat delimično i zato što primorava korisnika da preduzme neku vrstu akcije. Email će ostati u prijemnom sandučetu dok ne bude pročitan, izbrisan ili arhiviran.
- Lako merljivi rezultati
Merenje efikasnosti marketing kampanje je ključno, a automatizovani email marketing čini ovo izuzetno lakim.
- Skaliranje
Email marketing kampanje mogu se lako proširivati kako Vaša publika raste, a da pritom ne iscrpljuju Vaše resurse niti ugrožavaju kvalitet.
Nedostaci email marketinga
- Problemi sa isporukom
Ako ne mislite o svemu, isporuka nije zagarantovana. Da biste pokrenuli efikasnu email marketing kampanju, morate testirati i koristiti proverene adrese i platforme za slanje, kao i dobro pročistiti svoju mejling listu. Povezano sa tim je i rizik da Vaša poruka završi u spamu.
- Spam
Naši inboxi su često prepuni bezvrednih informacija. Svi dobijamo gomilu dosadnih poruka koje ignorišemo i momentalno brišemo. Mnoge od njih čak ni ne vidimo, jer završavaju u junk ili spam folderima za nepoželjnu poštu. Nekvalitetne poruke su samo gubljenje vremena i novca za Vašu kompaniju, zato je važno promišljeno kreirati mejlove tako da nude vrednost za primaoca. Takođe treba znati kako da izbegnemo spam filtere zbog kojih naša poruka može ostati nepročitana.
- Loše formatiran email
Ako je Vaš email amaterski složen ili predugačak, može trebati mnogo vremena da se učita — ili se uopšte neće učitati kako treba. Za to vreme koje je potrebno za preuzimanje, potencijalni kupac je upravo izgubio interesovanje, što Vas košta posla. Da biste ovo izbegli, uvek treba što sažetije predstaviti poruku i testirati pre slanja.
- Konkurencija
Kao što smo rekli, email je vrlo popularan marketing alat, što znači da Vaš email nije jedini koji će primalac zateći u svom inboxu. Zato da biste se izdvojili od konkurencije, možda ćete morati da investirate u jake kopivrajtere ili ponudite dodatne promocije kako biste privukli pažnju publike.
Da Vaša email kampanja bude uspešna i isplativa, kontaktirajte TURMALIN agenciju za digitalni marketing.
Koje vrste email marketinga postoje?
1. Promotivni mejlovi
Email marketing kampanje se koriste za promovisanje specijalnih ponuda, predstavljanje novih proizvoda, zatvorenog sadržaja kao što su e-knjige i vebinari, i Vašeg brenda u celini. Kampanja se može sastojati od 3-10 email poruka poslatih tokom nekoliko dana ili nedelja.
Promotivne poruke e-pošte imaju jasan poziv na akciju. On predstavlja konkretnu radnju koju želite da čitalac preduzme, bilo da poseti stranicu na Vašem sajtu ili iskoristi kupon za kupovinu.
Prodajni i marketing ritam Vašeg preduzeća obično određuje koliko često šaljete ovu vrstu marketing mejlova. Tokom ključnih perioda kao što su 8. mart, Crni petak, Božićna rasprodaja… možda ćete slati više promotivnih e-poruka u kratkom periodu. Tokom sporijih perioda u marketinškom kalendaru, između Vaših promotivnih kampanja može proći nekoliko nedelja.
2. Email newsletter
Email newsletter ili email bilten, služi za obaveštenje o novostima vezanim za Vaš biznis. To može biti novi blog članak sa korisnim savetima, nova kolekcija ili funkcionalnosti proizvoda, čestitke, postignuti poslovni uspesi i slično. Šalje se u redovnim intervalima, najčešće nedeljno, dvonedeljno ili mesečno. Newsletter pruža konzistentnu dodirnu tačku između Vas i Vaših pretplatnika. To je prilika da podelite sadržaj koji će pružiti najviše vrednosti Vašoj publici i negovati Vaš odnos.
3. Email najave
E-pošta je savršen način da obavestite korisnike o predstojećim događajima, novim terminima, novim izdanjima proizvoda, promenama u uslugama itd. Email je primarni kanal za važne poruke. Ako postoji kvar na Vašem veb sajtu, kašnjenje isporuke ili prekid u Vašem sistemu/softveru, email je u tim slučajevima najbolji način za održavanje komunikacije. Bezbedan je, trenutan i može da odgovara formalnom tonu čak i najvažnijih najava.
4. Email retargeting
Još jedna važna vrsta email marketinga vezana je za tzv. retargeting tj. ponovno ciljanje Vaše publike. Možete podsetiti kupce o proizvodima koje su pogledali ili su im ostali u korpi, a nisu ih kupili. Ovakve kampanje pomažu da se ponovo povežete sa klijentima ili pretplatnicima koji u poslednje vreme nisu bili aktivni.
Šta je sve potrebno za email marketing kampanju?
Email marketing je jedna od marketinških strategija sa najboljim učinkom, jer je poprilično intuitivan i često automatizovan. Takođe može podržati niz drugih marketinških inicijativa, uključujući generisanje potencijalnih klijenata, prodaju i content marketing.
Efikasna email marketing kampanja zahteva tri osnovna elementa:
1. Mejling lista
Mailinig lista je baza podataka pretplatnika koji su pristali da im šaljete e-poštu. Da biste napravili uspešne email marketing kampanje, potrebna vam je aktivna, angažovana mejling lista. Postoji mnogo načina da napravite mejling listu. Jedan od najlakših je da napravite „magnet“ za potencijalne klijente za koji je Vaša ciljna publika zainteresovana (npr. kupon) u zamenu za njihove email adrese.
2. Email marketing platforma
Email marketing platforma je softver za upravljanje Vašom mejling listom. Takođe pomaže u dizajniranju i izvršavanju automatizovanih email kampanja. Korišćenje platforme Vam takođe omogućava da kreirate automatske okidače kada Vaša publika izvrši određene radnje, kao što je slanje podsetnika o napuštenoj korpi ako korisnik doda artikal u svoju korpu, a ne izvrši kupovinu. Ovi okidačii Vam omogućavaju da personalizujete interakcije, što poboljšava angažovanje i broj otvorenih poruka.
3. Jasno definisani ciljevi
Email Vam pomaže da ostvarite brojne poslovne ciljeve kao npr. porast prodaje, povećanje svesti o brendu, povećanje broja klijenata i učvršćivanje lojalnosti postojećih klijenata. Za efikasnu email marketing, Vaša mejling lista, marketing platforma i ciljevi moraju biti usklađeni. Onda možete da se bacite na posao.
- Prvi korak je da segmentirate svoju listu prema demografiji ili ponašanju pretplatnika.
- Zatim kreirajte email ili sekvencu mejlova dizajniranih da naterate potrošače da nešto urade (Vaš cilj).
- Konačno, koristite svoju platformu za slanje e-pošte i automatsko praćenje
Koje su cene email marketing usluga?
Troškovi email marketinga mogu se značajno razlikovati u zavisnosti od veličine Vaše mejling liste, broja e-poruka koje šaljete mesečno, zahteva pri dizajnu, nivoa podrške koji Vam je potreban i tehničkih specifikacija koje tražite.
Osim tarife koju Vam naplaćuje agencija za digitalni marketing, imajte u vidu da ćete morati da izaberete i platformu za automatsko slanje i kreiranje baze mejlova. Neke od najpopularnijih opcija uključuju Mailchimp, Convertkit, Sendinblue, Mailjet, Mailerlite i HubSpot. Za neke, besplatni planovi nude više nego dovoljno funkcionalnosti.
Za najobimnije kampanje, email marketing platforma može koštati stotine ili hiljade evra mesečno. Da biste doneli najisplativiji izbor, savetujemo da se konsultujete sa svojim marketing stručnjacima.