U digitalnom marketingu postoje osnove koje ljudi uzimaju zdravo za gotovo, ne razmišljajući koliko zapravo one znače za njihov posao. Proćemo kroz 7 strategija i saveta koji su osnova za uspešan digitalni marketing i bez kojih druge nadogradnje nemaju previše smisla.
-
Dobar dizajn web-sajta
Danas je toliko mogućnosti za dizajn da svi kreatori sajta gledaju da njima bude lepo i estetski privlačno.
Možda postoje neke specifične boje, dizajn i logo koji se Vama dopada.
Ali nije bitno šta se dopada Vama, nama, Vašem partneru ili komšinici.
Važno je šta se dopada ljudima koji su Vaša ciljna grupa.
Od suštinske je važnosti da sajt bude dizajniran tako da odgovara Vašim kupcima ili klijentima.
Sajt treba da bude tako dizjaniran da se Vaša fokus grupa dobro snalazi te da se osećaju kao da su došli na pravo mesto.
Zamislite da su zbunjeni i ne znaju kako da preduzmu akciju koju Vi želite da preduzmu?
Gde da kliknem? Gde je korpa? Šta je sad ovo iskočilo??
Najverovatnije će samo ugasiti i ništa od Vašeg posla.
Dakle, ne treba Vaš sajt da bude lišen Vašeg ličnog pečata već da ga prilagodite kupcima jer na kraju dana, zadovoljni kupci jednako uspeh za Vaš posao.
-
Rangiranje i reklamiranje
Ovo je ljudima najosetljviiji deo jer zahteva novac, a ponekad i stručnjaka.
Ali budimi relani, ovo je deo koji će pomoći da se Vaš biznis isplati.
Jer, da bi Vas ljudi pronalazili morate se dobro ragnirati na Googlu, a da biste se dobro rangirali, postoje stvari koje moraju biti dobro podešene.
Ono što želite je da prvi na google pretrazi budete Vi, a ne konkurencija. Jer ljudi kliknu prv na šta naiđu. To je prosto tako. Što bi neko otvarao drugi link, ako postoji prvi?
Ne želite da budete samo prvi na pretrazi nego želite i da Vaš oglas iskoči kada ljudi traže ono što Vi nudite.
Platite Google oglas. Ovo još dodatno doprinosi poverenju, a poverenje je jako važno. Mi smo navikli na oglase, oglasi se plaćaju. Znači neko radi nešto ozbiljno. Ne samo da im iskočite, već i delujete profesionalno.
Investirajte, isplatiće Vam se.
-
Retargeting
Većina ljudi koji posete Vaš sajte, prilikom prve posete ne izvrše akciju koju Vi želite da izvrše.
Odnosno, ne kupuju Vaš proizvod ili usluge.
Istraživanja pokazuju da je potrebno da ljudi 7 puta čuju za Vas, vide Vaš logo i pročitaju o Vama da bi poželeli da ostvare saradnju.
Zato, na scenu stupa retageting odnosno „regrutovanje“ ljudi koji su već zanteresovani za Vas, koji su već i čuli i videli i znaju ponešto o onome što Vi nudite.
Retageting služi da budete prisutni u mreži gde se kreću Vaši potencijalni kupci.
-
Vaša online reputacija
Ovo je zaista ključno.
Čak 87% ljudi neće raditi sa Vama niti će Vam dati svoje podatke, ako nemate dobre recenzije.
Ako nemate dobru reputaciju na internetu, sve ove prethodne strategije možete okačiti mačku o rep.
Pobrinite se da imate dobre recenzije npr. na Faceebook-u ili na Google Buisenes-u ili na sajtevima koji rade recenzije za proizvode ili usluge iz Vaše branše.
-
Investirajte u svoj sadržaj
Pogotovo u video formu.
Video je Vaš prodavac koji radi za Vas 24/7.
Zato u njega uložite maksimum.
Uzmite dosta vremena, napišite fenomenalan scenario, naučite ga, snimajte, vraćajte se milion puta na početak, menjajte lokacije.. sve dok ne ubodete samo suštinu, dok ne rasturite.
Jer onda, imaćete prikaz svog posla i ponude koji će savršeno da gađa u metu i stojaće na Vašim društveim platformama i sajtu kao Vaš predstavnik.
Sigurno smo da želite da Vam predstavnik bude fantastičan!
Nije loše da se Vi sami predstavite u videu jer istraživanja pokazuju da ljudi više vole brendove iza kog vide da stoje ljudi od krvi i mesa, koji imaju iste probleme i nedoumice kao i oni.
Opet ovde dolazimo do poverenja.
Više poverenja ljudima ostavljate Vi nego neka kompanijska struktura koja se krije u videu.
Zato, pokažite se, pričajte o svojoj ideji, koja je Vaša misija i šta nudite.
Video se takođe visoko rangira zbog YouTube-a i Google-a.
-
Fokusirajte se na društvene mreže
Dobra stvar je što su besplatne, a pružaju Vam mogućnost da proširite svoje digitalno prisustvo, da imate dobru interakciju, da procenjujete Vašu ciljnu publiku i da steknete neki renome na mreži.
Prvo i najvažnije je da imate dobar „content“ odnosno sadržaj.
Ništa od posla ako Vam je recimo instagram stranica prazna. Sve i da neko dođe, neće imati šta da vidi.
Zato je ispunite sadržajem.
Možete da kačite zanimljive snimke, slike gotovih proizvoda ili proizvoda u nastajanju.
Super je ako imate slike sa ljudima sa kojima sta sarađivali, ako imate neke recenzije, ako postoje dokazi da Vas ljudi vole i cene.
To sve gradi poverenje, a poverenje je ključno, kako smo već i ranije zaključili.
Kasnije, možete da platite i reklamiranje na društvenim mrežama i još proširite svoj posao.
Društvene mreže su mesto gde su ljudi stalno prisutni i tada pronalaze ono što nisu ni tražili. To je dobra prilika.
-
Nastavite da se edukujete
Kao je digitalni marketing deo digitalnog sveta, razvija se jako brzo.
Stalno se pojavljuju novi alati i prilike, a nova mašina koja melje se zove algoritam.
Dakle, trudite se de budete u toku, da se razvijate, da pratite trendove, da idete na poneki seminar ili edukaciju, da slušate ljude koji imaju iskustva. Edukacija mnogo znači za opstanak Vašeg posla.
Ako digitalni marketing nije nešto što Vas zanima ili što Vam ide i radije biste se bavili nekim drugim segementom Vašeg poslovanja, a ne dizjanom ili rangiranjem na ključnim mestima, mi smo tu za Vas.
Budite deo digitalne ere bez mnogo muke.