Eksperti za digitalni marketing su utvrdili da prosečan čovek vidi oko 5000 reklama za samo jedan dan.
Neki od nas, naravno, i duplo više.
Sve veća konkurencija nameće veće zahteve iz dana u dan.
Zbog toga su kreatori reklama pod pritiskom da naprave reklame koje razbijaju.
Hajde da vidimo koje su to tehnike koje koriste kreatori za nabolje reklame:
-
Psihologija boja
U svakoj reklami postoji neka boja, bilo da je to puna paleta boja ili crno-bela kompozicija.
Boje u reklami nisu odabrane slučajno.
Različite boje kod ljudi izazivaju različite asocijacije i osećanja.
Crvena je boja strasti i moći, a plava je umirijuća i nekako dostupnija boja.
Boje su povezane sa brendovima. Na primer Coca-Cola ima jarko crvenu boju, dok Tifani odlikuje plava.
Pokušajte da zamislite sliku u boji tog brenda i crno-belu sliku i odmah će Vam biti jasno kako boja utiče na doživljaj.
-
Kompozicija
Šta znači kompozicija? Kompozicija znači raspored elemenata na reklami.
Dobra kompozicija će skrenuti pažnju onoga ko konzumira reklamu na ključno mesto.
Ključno mesto može biti poruka, simbol, brend ili dugme za akciju.
Možete proučiti geštalt principe kako biste se upoznali sa tehnikama za najbolju kompoziciju.
-
Vizuelni put
Svaka reklama, a pogotovo stranice koje prve ugledamo kad otvorimo neki sajt, i pomoću kojih se upoznajemo sa ponudom, moraju imati dobar vizuelni put.
Najbolji su „Z“ put i „F“ put.
Kad je u pitanju „Z“ put počinjemo sa čitanjem u levom gornjem uglu i nastavljamo u obliku slova Z do kraja stranice.
Na primer imamo naslov u levom uglu, pa u desnom uglu neku sliku ili simbol povezan sa naslovom, pa je sledeće akciono dugme i na kraju neko rešenje ili zanimljivost koja zaključuje priču i stvara „aha“ efekat.
„F“ put je poput čitanja knjige, čitamo naslov, sredinu i na kraju donji deo teksta koja nas vodi nekoj akciji.
-
Tipografska kompozicija
To je u suštini font, stil i količina teksta.
Google klasifikuje reklame i na osnovu količine teksta.
U tom slučaju, želite da imate i pravu količinu i dobru kompoziciju.
Putem teksta i odabira fonta možete da postignete efekat kao da imate sliku ili fotografiju.
Za nešto veliko samo stavite zanimljiv i ogroman font koji će u podsvesti onih koji konzumiraju ostaviti utisak „wow, ogromnaa slova, ogromna stvar! Wow“.
-
Ponavljanje
Poželjno je ponavljati logo ili poruku koju nosi brend što više puta ali ne suviše očigledno već kroz razne kreativne slike, akcije itd.
Ponavljanje je majka znanja, a Vama je u cilju da Vas znaju.
-
Govor tela
Ljudi primaju preko 90% informacija preko govora tela, a samo mali postotak preko teksta.
U skladu sa tim se taj postotak može dobro iskoristiti.
Prvo shvatite koja je to poruka koju želite da prenesete i onda odaberite neverbalnu gestikulaciju koja će biti na reklami.
Recimo McDonalds je za svoju reklamu odabrao devojku koja zeva.
Kakvu to poruku šalje? Prvo, zevanje je zarazno tako da i mi počinjemo za zevamo i upadamo u pospani mood, a onda nam se nešto i jede. A drugo, to je simbol i reklama za njihov dvadesetčetvoročasovni rad čime poručuju da kod njih uvek mogu da jedu i oni najumorniji.
-
Tačka gledišta
Point od view je najčešće korišćen u video formi ali može biti jako dobra tehnika i za reklame.
Ako nudite neki proizvod i napravite takve fotografije da se onome ko konzumira reklamu čini da baš on drži Vaš proizvod u rukama jer gleda iz tačke gledišta koja tome pogoduje.
Ovo su samo neke od brojnih tenika koje marketing stručnjaci koriste kada prave reklame koje osvajaju svet.
Iako se nama čini da su to laka i brza rešenja, činjenica je da iza takvih reklama stoje dani, meseci, nekad i godine iskustva onoga ko ih osmišljava i tima koji ostvaruje ideje.
Savladajte tehnike koje koriste najveći majstori i Vaša će reklama rasturati i srušiti svu konkurenciju, a za dodatne savete i praktičnu primenu istu, javite se nama! Tu smo za Vas.
Izvor:Visme