8 načina kako da poboljšate fokus i koncentraciju na poslu

Kada imate sopstveni biznis, Vaš posao je samo Vaša odgovornost — kako, gde i kada će biti obavljen potpuno je na vama.

Spoznajte ove odgovnornosti može biti istrovremeno oslobađajuća i zastrašujuća.

Znati kako održati fokus i koncentraciju tokom dana je korisna veština kada vodite sopstveni posao.

Pratite ovih 8 saveta kako da povećate fokus i koncentraciju na poslu:

 

1. Prvo zavšite najvažnije zadatke

Bez obzira da li organizujete svoje zadatke na listi obaveza, u aplikaciji ili onlajn kalendaru, zapisivanje onoga što treba da uradite je koristan način da organizujete svoj dan.

Kada navedete sve svoje zadatke, rangirajte ih po prioritetu i prvo se pozabavite najvažnijim obavezama.

Verovatno je da su to veći zadaci ili oni kojima se ne radujete da ih završite, ali ako ih odmah obavite, manje je verovatno da ćete ih odložiti ili preskočiti, što nikako ne bi bilo dobro.

1. Prvo zavšite najvažnije zadatke

2. Izađite malo sa posla

Ponekad je odlazak od posla upravo ono što vam treba da biste ponovo vratili fokus.

Prošetajte, napravite sebi ručak ili popijte kafu sa prijateljem.

Promena sredine utiče pozitivno na mozak i daje Vam potebnu svežinu.

Čak i ako pomisao da se odvojite od svog posla izgleda nemoguće, to zapravo može pomoći u jačanju funkcije mozga i poboljšanju koncentracije.

Isprobajte Pomodoro tehniku koja nalaže princip u kpm radite u pauzama tokom dana.

Ovom metodom radite u segmentima od 25 minuta nakon čega slede kratke pauze od 5 minuta.

Ponavljajte dok ne završite četiri ciklusa. Zatim napravite dužu pauzu od 20-30 minuta.

2. Izađite malo sa posla

3. Održavajte svoj radni prostor čistim i organizovanim

Da biste smanjili distrakciju, uverite se da je vaš radni prostor čist i organizovan tako da možete brzo da pronađete ono što tražite – digitalno ili nedigitalno.

Vaše radno okruženje takođe treba da bude prijatno i udobno.

Stvorite prostor koji će Vas inspirisati da počnete da radite i učinite to lakim.

Plus, videti čist i uredan prostor pozitivno utiče na psihologiju rada.

3. Održavajte svoj radni prostor čistim i organizovani

4. Tražite mir i tišinu

Buka nam remeti pažnju.

Bilo da je iz komšiluka, domaćinstva ili radnog prostora, čak i da nije razumljiva, smeta.

Pokušajte da slušate instrumentalnu muziku ili koristite aplikaciju za beli šum da biste filtrirali zvukove koji ometaju.

4. Tražite mir i tišinu

5. Pronađite rutinu koja vam odgovara

Svako postiže vrhunac produktivnosti u različitim delovima dana i na različite načine.

Možda je rano buđenje i dovršavanje svog prvog zadatka pre doručka od pomoći, ili je možda odlazak u kafić da promenite svoje radno okruženje upravo ono što vam treba da završite taj konačni rezultat.

Napravite rutinu usredsređenu na to kako najbolje radite.

Ponavljanje rutinu svakog dana može vam pomoći da steknete naviku da se fokusirate na posao kada vam je to najviše potrebno.

5. Pronađite rutinu koja vam odgovara

6. Uklonite smetnje sa mreže

Prekidi se javljaju u mnogim oblicima, ali glavni krivci su često e-mailovi, telefonski pozivi i skrolovanje društvenim mrežama.

Da biste sveli na minimum ova primamljiva odvlačenja, isključite sve  kada započnete važan zadatak.

Podesite telefon na režim rada u avionu, isključite obaveštenja e-maila i jednostavno se uzdržite od interneta nekoliko sati.

Napravite određeno vremena za proveru e-mailova, pozive i proveru društvenih mreža.

To može Vam pomoći da ostanete na pravom putu i ​​izbegnete gubljenje vremena na mreži.

 

7. Prepustite se malim nagradama

Malo podsticaja može učiniti vrednim i najdosadnije zadatke.

Lako je prevideti da ste cenjeni kada vodite sopstveni posao, pa nemojte oklevati da sebi date nagradu za dobro obavljen posao.

Dok obavljate zadatke tokom dana, prepustite se „nagradama“ kao što su šetnja oko bloka, čitanje poglavlja knjige ili pozivanje prijatelja na kratku kafu.

Ozbiljniji zadaci kao što je pronalaženje novog klijenta za kojim ste radili ili završetak velikog projekta na kojem ste radili mogu garantovati veću nagradu kao što je večera ili odlazak za vikend.

7. Prepustite se malim nagradama

8. Podelite sa drugima svoju radnu filozofiju

Kada kreirate rutinu koja Vam odgovara, uverite se da su vaši prijatelji, porodica i klijenti u toku.

Samo zato što radite za sebe ne znači da ste slobodni da primate pozive, da budete društveno aktivni ili da obavljate poslove u svako doba dana.

Odredite radno vreme, obavestite ljude koje je i držite ga se.

Postavljanje granica će Vam pomoći da održite svoj raspored i fokus.

8. Podelite sa drugima svoju radnu filozofiju

Ako želite više vremena želite da provedete koncentrisani na kreativne ideje, tako što ćete automatizovati neke vrste repetativnih zadatka putem digitalnih tehnologija, javite se nama.  Mi Vam možemo pomoći da to ostvarite.

 

izvor:mbopartners

Zainteresovani ste za usluge naše agencije?

Ukoliko ste zainteresovani za neku od naših usluga, ostavite nam svoj email kako bismo Vas kontaktirali za više informacija.

Слика 1ТП1Т

Saša Dvizac

Saša Dvizac je osnivač i CEO TURMALIN-a. Njegove ideje, vizija i preduzetnički duh su zacrtali pravac razvoja brenda Turmalin u narednim godinama. Takođe, on je zadužen za wordpress development kao i WEB i UX dizajn našeg sajta. Kao sertifikovani projektni menadžer (PwC) sa svojim iskustvom iz privrede kako u Srbiji tako i u SAD, kreirao je ideju i viziju brenda koja treba da omogući velikom broju ljudi zapošljenje i osposobljavanje za prekvalifikaciju u IT sektor putem rada na praktičnom primeru. Saša je završio Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu kao Master inženjer menadžmenta u osiguranju i planira daljnju specijalizaciju u pravcu istraživanja sa fokusom na digitalizaciju oblasti prodaje i osiguranja pomoću UX metoda, digitalnog marketinga i razvoja softveskih rešenja.
Ostavite komentar:
Podelite ovaj članak: