Uloga „Growth Hacking“ tehnike u svetu digitalnog marketinga

Šta je Growth Hacking?

Growth Hacking jeste naziv tehnike koja kombinuje analizu podataka, digitalni marketing i tehničke veštine u svrhe ubrzanog rasta i razvoja različitih brendova uz minimalno korišćenje resursa. Bazira se na nekonvencionalnim i kreativnim strategijama, a cilj jeste postizanje maksimalnih rezultata uz minimalna ulaganja kroz eksperimentisanje i privlačenje korisnika.

Takozvani “startapovi” i mala preduzeća koja ne raspolažu velikim budžetom na početku poslovanja se u velikom broju slučajeva opredeljuju upravo za ovu strategiju. Međutim, growth hacking postaje sve popularniji i među većim kompanijama koje teže brzom rastu. Growth hacking obuhvata sve, od viralnog marketinga do A/B testiranja, sa posebnim naglaskom na skalabilnost i efikasnost.

Uloga „Growth Hacking“ tehnike u svetu digitalnog marketinga 1

Koji su ključni elementi Growth Hackinga?

Growth Hacking tehnika ne oslanja se na dugoročno planiranje, već na iteracije i brzo testiranje kako bi se u što kraćem roku otkrile najefikasnije metode poslovanja. Takozvana “testiraj, uči, ponovi” metoda omogućava kompanijama da se lako i efikasno prilagode rapidnim promenama tržišta i potrebama svojih klijenata. Potom na scenu stupa analiza podataka.  Za uspešne growth hackere podaci su srž, a identifikacija uspešnih strategija i praćenje performansa vrši se uz pomoć alata za analitiku. Takođe, prate se i ključni indikatori performansi poput stope konverzije, „lifetime value“ korisnika i angažovanosti korisnika.

Kreativnost predstavlja izuzetno bitan faktor čitavog procesa jer growth hackeri koriste različite metode poput viralnih kampanja, korišćenja psiholoških okidača i „referral“ programa u marketingu kako bi povećali konverzije. Veliku prednost na ovom polju marketinga donosi poznavanje osnovnih tehničkih veština, iako se ne smatra nužnim. Na primer, snalaženje u programiranju i web razvoju omogućava brže testiranje hipoteza i implementaciju ideja.

Primena Growth Hackinga na digitalni marketing

Ova strategija ima široku primenu na polju digitalnog marketinga, što sa sobom donosi brze i održive rezultate, pogotovo kada se radi o malim preduzećima. Glavni razlog za korišćenje growth hacking tehnike je postizanje brzog rasta korisničke baze i prihoda. Uz pomoć ove metode, brendovi se lako ističu i pored povećane konkurencije i preuzimaju deo tržišta. Growth hacking podstiče marketare da koriste različite nekonvencijalne metode, time dodatno razvijajući njihovu kreativnost i logiku. Navedene metode podrazumevaju eksperimentisanje sa novim tehnikama koje se ne koriste u tradicionalnom marketingu, što doprinosi inovaciji.

Uzimajući u obzir da se growth hacking fokusira na maksimizaciju rezulatata uz minimalna ulaganja, brendovi efikasnije koriste svoje resurse uz pomoć ove strategije. U svetu digitalnog marketinga neophodno je brzo prilagodjavanje i optimizacija kampanja, te je ovaj korak veoma bitan. Uz pomoć analize podataka, marketari donose odluke zasnovane na stvarnim uvidima, povećavajući efikasnost marketinških napora. Tehnike korišćene u growth hackingu često postanu viralne i time pružaju brenodvima mogućnost eksponencijalnog povećanja dosega bez proporcionalnog povećanja troškova.

Kreativne „Growth Hacking“ strategije

Evo nekoliko kretivnih načina za primenu Growth Hacking tehnike u poslu:

  1. Viralni marketing: Korišćenje društvenih mreža i deljenje sadržaja bez velikog napora stvaraju viralnost. Odličan primer viralnog marketinga je Dropboxov referral program koji je opširnije opisan u nastavku članka.
  2. A/B testiranje: Testiranje email kampanja, različitih verzija landing stranica i CTA dugmadi omogućava optimizaciju svake komponente korisničkog servisa i identifikuje najuspešnije opcije u postupku eksperimentisanja.
  3. Ekskluzivnost i FOMO (Fear of Missing Out): Lista čekanja i ograničena ponuda primeri su podsticaja korisnika na brže uključenje koji stvaraju osećaj ekskluzivnosti oko određenog proizvoda ili usluge.
  4. Influencer Marketing sa twistom: Vidnu prednost u odnosu na rezultate klasičnog influencer marketinga donose eksperimenti sa mikro-influencerima. Primer su kolaborativne kampanje gde influenceri aktivno učestvuju u procesu stvaranja proizvoda ili sadržaja.
  5. Gamifikacija: Ukoliko želite da podstaknete angažman i lojalnost, treba razmotriti dodavanja elemenata igre u korisničko iskustvo kao što su sistem bedževa, bodovanja ili takmičenje među korisnicima.
  6. SEO Growth Hacking: Poenta ove strategije jeste fokusiranje na dugorepe (long-tail) ključne reči i kreiranje sadržaja prilagođenog specifičnim pretragama, kao i eksperimentisanje sa „content splinteringom“ (promena sa dužeg na kraći sadržaj) kako bi se povećao organski saobraćaj.
  7. Automatizacija: Za uštedu vremena i resursa idealna je automatizacija procesa poput follow-up poruka, email marketinga i personalizovanih preporuka. Ova tehnika istovremeno održava visok nivo korisničkog iskustva.

Uspešni primeri „Growth Hacking“ tehnike

DropboxUloga „Growth Hacking“ tehnike u svetu digitalnog marketinga 2

Ova firma imala je zadatak da poveća broj korisnika uz ograničen budžet za marketing. Uvođenjem jednostavnog, ali efektivnog referral programa u kom su korisnici dobijali dodatni besplatni prostor za skladištenje podataka za svaku osobu koju pozovu na platformu, povećali su bazu korisnika za 60% u periodu od par meseci. Ovaj growth hack postao je ujedno viralni hit i najpoznatiji primer ovog tipa u industriji.

Hotmail

Kako bi povećali broj korisnika na platformi za besplatni email servis, Hotmail je u svaki email poslat putem njihove platforme po automatizmu dodavao kratku poruku na kraju: „P.S. I love you. Get your free email at Hotmail.“. Ovaj jednostavan poziv na akciju motivisao je primaoce da otvore svoj besplatni email nalog i time namamio 12 miliona novih korisnika u roku od 18 meseci.

AirbnbUloga „Growth Hacking“ tehnike u svetu digitalnog marketinga 3

Kompanija Airbnb imala je problem sa privlačenjem korisnika na svoju platformu, te je uvela growth hack u cilju rasta brenda. Kako je marketing tim uočio da mnogi ljudi koriste Craigslist za iznajmljivanje smeštaja, odlučili su da razviju alat koji omogućava korisnicima da unesu Airbnb oglase i automatski ih objave i na Craigslistu. Ovim potezom iskoristili su već postojeću bazu korisnika Craigslista i dramatično povećali izloženost svoje ponude.

Želite da primenite Growth Hacking na Vašu firmu?

Uvođenje Growth Hacking tehnike u poslovanje donosi mnogobrojne prednosti i brze rezultate, a agencija Turmalin Vam može pomoći. Na osnovu iskustva i znanja stečenog specijalizacijom u oblasti digitalnog marketinga, naša agencija nudi korisne savete i pomaže pri implementaciji nove strategije u Vaš tim.

Više o našim uslugama možete pronaći ovde

 

 

 

 

 

 

Zainteresovani ste za usluge naše agencije?

Ostavite nam svoje podatke kako bismo Vas kontaktirali za više informacija.

Слика 1ТП1Т

Jelena Milić

Zovem se Jelena, imam 19 godina i trenutno sam student na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Ljubljani.
Ostavite komentar:
Podelite ovaj članak: