FOMO marketing strategija

FOMO ili strah od propuštanja postao je dominirajući osećaj svakodnevice, naročito kod digitalnih generacija kao što su milenijalci i generacija Z.

Ovaj osećaj intenziviraju društvene mreže, ali i generalno usmeravanje pažnje na ono što bismo želeli da imamo. FOMO marketing strategija se i zasniva na pobuđivanju takvog osećaja kod klijenta što je čini moćnim alatom emocionalnog marketinga. https://turmalin.rs/copywriting-tajne-uspesnih-biznisa/

 

Strah od propuštanja

 

FOMO krda

Marketinške kampanje mogu biti organizovane tako da isprovociraju FOMO i time motivišu klijenta da potroši novac na robu i usluge. Primer za to nam mogu poslužiti beskonačni redovi ispred poznatih prodavnica poput Zare kad su sniženja. Autor knjige Strah od propuštanja Patrik Mekginis https://www.finesa.edu.rs/fomo/ piše o ljudskom nagonu da se udruženo učestvuje u nečem većem od nas, u planiranju i iščekivanju, što je bitan deo proizvoda. Proizvod prenosi svetu poruku o nama – ko smo i kako se uklapamo.

FOMO marketing strategija angažuje klijenta u procesu kupovine proizoda. Ukoliko klijent želi da kupi proizvod nije dovoljno samo da plati, već i da uloži mini napor: to može biti blagovremeno obaveštenje o limitiranom broju robe koje stimuliše klijenta na raniju porudžbinu ili čekanje ispred radnje pre otvaranja jer je ograničen broj artikala. Vrednost brenda koju kupac percipira je ono što FOMO pokušava da postigne.

Zašto FOMO marketing strategija?

FOMO marketing strategija

Neki od benefita:

  • stvaranje osećaja hitnosti kod klijenta: potencijalni kupci su ubeđeni da im je proizvod dostupan određeno vreme što skraćuje proces donošenja odluke i ohrabruje klijente da požure sa kupovinom.
  • poboljšanje percepcije brenda: vrednost brenda može porasti kroz ekskluzivnu ponudu. Ukoliko se klijent oseća da dobija nešto jedinstveno iz odnosa to može unaprediti status brenda.
  • lojalnost kupca: rani pristup proizvodu namenjen isključivo lojalnim klijentima može učiniti da se osećaju cenjeno i učvrstiti njihovu lojalnost brendu.

 

 FOMO marketing strategija i njene tehnike

  1. Vremenski ograničene ponude – Nudeći popuste, promocije ili ponude koje smo vremenski ograničili pobuđujemo klijenta da što pre donese odluku o kupovini. Ovu tehniku bismo mogli da nazovemo scarcity (eng. oskudica) https://turmalin.rs/digitalna-psihologija-i-digitalni-marketing/. Primena ove tehnike je naročito poželjna kod e-commerce kompanija.
  2. VIP članstvo – pružanje ekskluzivnog sadržaja za lojalne kupce. Tu ubrajamo i program preporuke koji podstiče kupca da deli proizvode sa klijentima radi pogodnosti.
  3. „Social proof“ ili društveni podstrek https://digitalnabasta.com/rs/brendiranje/social-proof/ . Predstavljanje korisničkog iskustva i svedočenje korisnika učvršćuje poverenje i podstiče FOMO.  To može prikaz kupovine ili interakcije sa proizvodom u realnom vremenu čime pokazujemo popularnost.
  4. Saradnja sa influenserima – Saradnja sa ljudima od uticaja ili ekspertima u određenoj industriji može pojačati FOMO tako što će iskoristiti njihov autoritet i doseg.
  5. Takmičarski duh – Klijent ne samo da ne voli da propusti dobru ponudu, već ne voli ni mogućnost da je neko drugi iskoristi. Možemo u svojoj promociji iskoristiti ovaj takmičarski duh i stvoriti jači FOMO. Odličan način da to uradimo je da pokažemo i zainteresovanost drugih za proizvod. S jedne strane, to je social proof da je proizvod dobar, a s druge strane klijent oseća da se takmiči sa gomilom zainteresovanih ljudi što ga motiviše da impulsivno pristupi kupovini.

 

FOMO marketing strategija – suština

Fear of missing out FOMO is shown using a text

Mogli bismo sumirati da je suština FOMO marketing strategije stvaranje osećaja hitnosti u svesti potrošača. Marketinške kampanje treba kreirati tako da usađuju osećaj propuštanja davanjem stalnih ponuda ili društvenih podstreka.

Ideja je stvaranje kontinuiranog osećaja trke sa vremenom i ukazivanjem na rizik ukoliko bi se kupovina propustila. Možemo povećati FOMO koristeći i moć uticajnog marketinga. Citirajući influensere na vebsajtu i prenosići njihovo gledište o proizvodu dajemo dodatni podsticaj našem FOMO marketingu.

U novoj ekonomiji digitalne pažnje https://turmalin.rs/zasto-je-upravljanje-paznjom-najvaznija-vestina/ kompanije koje profitiraju su one koje vrše masovni marketinški udar – odnosno one koje uspeju da ubede klijente da će puno propustiti ukoliko ne kupe njihov proizvod.

Ukoliko želite da zadobijete pažnju klijenata radi predstavljanja svoje usluge ili proizvoda potrebno je izgraditi poverenje, a tu smo već mi da vam pomognemo.

Zainteresovani ste za usluge naše agencije?

Ostavite nam svoje podatke kako bismo Vas kontaktirali za više informacija.

Слика 1ТП1Т

Srđan

Ostavite komentar:
Podelite ovaj članak: