8 trikova kako da postanete najbolji prodavac

Da li ste ikada bili u situaciji da odete u kupovinu po neki predmet koji Vam je zaista potreban ali izađete iz prodavnice sa dva ili tri predemeta, plus još i listom želja za sledeću kupovinu?

Verovatno jeste.

Jer prosto, postoje prodavci koji su toliko dobri.

Oni nisu dosadni, nametljivi i ne pevaju džinglove i slogane po prodavnici, a opet nekako, prodaju Vam i brufen i pecaljku..

Evo 8 najboljih saveta da i Vi postanete takav prodavac:

 

1.Batalite mlake prilike

Najbolji prodavci sveta znaju da je prodaja igra brojava i igra tajminga.

Cilj je filtrirati prilike najbrže moguće kako biste našli najbolju umesto da pokušavate da od svake prodaje načinite posao.

Dobar prodavac pušta slabije prilike da bi mogao da se posveti onim jakim i plodnim za buduće saradnje.

1.Batalite mlake prilike

2. Svi moraju da budu srećni i zadovoljni

Ne moraju.

Dobar prodavac zna 80/20 pravilo.

80% njihove provizije dolazi od 20% njihovih klijenata.

U skladu sa tim, najviše pažnje usmeravaju upravo na tih 20% najjačih klijenata.

Manji klijenti se ili prebacuju na nekog drugog ili se sa njima uopšte i ne radi.

Manji klijent može da bude nezadovoljan ali tako je kako je.

Tako posluju najjači prodavci sveta.

3. Uvek jedan korak ispred klijenta

3. Uvek jedan korak ispred klijenta

Najbolji prodavci razumeju i poznaju svog klijenta uzduž i popreko.

Rade se istraživanja i kopa se duboko.

Istražuje se i klijent i industrija.

Cilj prodavca je da pronađe poblem i priliku pre nego što klijentu to uopšte i padne na pamet.

Jer u tome je poenta dobre prodaje.

4. Obećanje ludom radovanje

 

4. Obećanje ludom radovanje

Tako kaže naš narod za obećanja koja se ne obistine.

Dakle, dobar prodavac ne sme to da uradi klijentu.

I zato, nikad ne obećava previše. To je dobar trik.

Uvek obećajte za mrvicu niže nego što možete da ispunite. Tako ćete smanjiti očekivanja.

A kada dođe do realizacije, klijenta sa niskim očekivanjima će bukvalno oduvati rezultat jer će biti preko očekvanja.

Biće przadovoljan. Možda zvuči rizično ali pali.

 

5. Klijenti su najbolji prodavci

Napadni prodavci samo forsiraju.. kupi, kupi, kupi.

Dobri prodavci to nikada ne rade jer znaju da će klijent najbolje sam sebi prodati proizvod.

I zato, najbolji prodavci postavljaju klijentima dobra pitanja i tako ih vode do toga da ovi sami sebi prodaju proizvod ili uslugu, odnosno da sami sa sobom shvate da žele upravo to.

Usadite im ideju ali napravite tako da misle da je njihova.

6. Imitirajte svoje klijente – na lep način

6. Imitirajte svoje klijente – na lep način

Samo zato što je nešto sjajno ne znači da bi ga i Vaš klijent tako opisao.

Neki klijenti bi koristili reči kao što je“fantastično „dok neki drugi više vole „praktično“, „isplativo“.

Najbolji prodavci ulove tu klijentovu reč i počnu suptilno da je koriste ne bi li pobudili dobre emocije kod kupca.

 

7. Prilagodite stolicu i držanje

Koliko god ovo zvučalo čudno ili bizarno- radi.

Najboji prodavci sveta, kada se sureću sa klijentom na sastanku, svoju stolicu pozicioniraju na visinu koja je ipak malo niža od klientove.

Mi smo bića neverbalne komunikacije, čak više od 95% infomacija primamo ovim putem, a mali, preostali, postotak konkretnim rečima i informacijama.

Zato je ovaj trik koristan.

Jer se klijent na početku oseća dominantnim u odnosu na Vas i nema potrebu da se brani.

Kako sastanak odmiče, ne bi bilo loše da suptilno izdignete svoju stolicu ili popravie držanje i tako Vi uđete u dominantnu ulogu koja sugestivno deluje na klijenta.

Ako nemate podesivu stolicu, ovaj trik možete izvesti menjanjem sopstvenog držanja.

 

8. Ohrabrite klijenta da kaže ne

Dok svi treneri i edukacije podstiču prodavce da dovode klijente u situacije da kažu „da“, najbolji prodavci sveta prodaju tako što navode klijente da kažu „ne“.

Jer, previše puta rečeno „da“ gubi na snazi.

Zato i podavci nekratetnina prvo pokazuju najgore kuće iz ponude kako bi klijenti doživeli „wow“ efekat kada vide dobru kuću i rekli „da“.

To Vam je kao i u školovanju, ako su pre Vas loše odgovarali, veća je šansa sa Vaš odgovor zablista u moru lošijih.

8. Ohrabrite klijenta da kaže ne

Ako želite više vremena da se posvetite prodaji i usavšavanju iste, tako što ćete automatizovati neke vrste repetativnih zadatka putem digitalnih tehnologija, javite se nama.  Mi Vam možemo pomoći da sve postignete.

izvor: dontdobusinesswithoutit

 

Zainteresovani ste za usluge naše agencije?

Ukoliko ste zainteresovani za neku od naših usluga, ostavite nam svoj email kako bismo Vas kontaktirali za više informacija.

Слика 1ТП1Т

Saša Dvizac

Saša Dvizac je osnivač i CEO TURMALIN-a. Njegove ideje, vizija i preduzetnički duh su zacrtali pravac razvoja brenda Turmalin u narednim godinama. Takođe, on je zadužen za wordpress development kao i WEB i UX dizajn našeg sajta. Kao sertifikovani projektni menadžer (PwC) sa svojim iskustvom iz privrede kako u Srbiji tako i u SAD, kreirao je ideju i viziju brenda koja treba da omogući velikom broju ljudi zapošljenje i osposobljavanje za prekvalifikaciju u IT sektor putem rada na praktičnom primeru. Saša je završio Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu kao Master inženjer menadžmenta u osiguranju i planira daljnju specijalizaciju u pravcu istraživanja sa fokusom na digitalizaciju oblasti prodaje i osiguranja pomoću UX metoda, digitalnog marketinga i razvoja softveskih rešenja.
Ostavite komentar:
Podelite ovaj članak: