3 saveta za povećanje broja pratilaca na Instagramu

Instagram je, u poslednjih nekoliko godina, postao jedna od najvažnijih platformi za svaki posao. Više nije bitno čime se bavite, profil vaše firme na instagramu se podrazumeva. Bilo da želite da reklamirate svoje usluge ili proizvode, ili želite da gradite svoj lični profil zbog plaćene saradnje sa brendovima i firmama, najbitnija stvar na vašem profilu su pratioci.

Kako povećati broj pratilaca i učiniti da ljudi zaista posećuju Vaš profil i prate novosti vezane za Vaše poslovanje?

Postoji nekoliko opcija. Ako imate dovoljno finansijskih sredstava, moguće je platiti sponzorisane reklame koje će se prikazivati osobama koje bi bile zainteresovane za vaš posao i profil. Postoji i opcija za kupovinu pratioca, ali se nikako ne preporučuje, jer se na ovaj način samo uvećava broj pratioca, koji su nezainteresovani za vaš profil i objave, a i sam Instagram često briše profile koji se odluče za ovu opciju.

Sponzorisane objave mogu da pomognu da brže pridobijete ljude koje zaista interesuje ono što radite i koji bi kupili vaš proizvod ili uslugu, ali kako izgraditi profil ako nemate finansijska sredstva za puštanje reklama? Čini Vam se nemoguće da vaš profil koji trenutno ima 200 pratioca napreduje na nekoliko hiljada bez ikakvih novčanih ulaganja? Ljudi obično pretpostavljaju da je ovo jako teško, pa čak i nemoguće, ali istina je drugačija.

Apsolutno je moguće!

Iz primera naših klijenata znamo da je moguće povećati broj pratioca na organski način, bez ulaganja novčanih resursa.
Jedina bitna stvar je da imate strategiju, da ste uporni i posvećeni, ali naravno, postoje i određena pravila koja vam mogu pomoći da brže dođete do cilja. Opšte nije bitno da li počinjete sa 200, 500 ili 1500 pratioca, sledeći ova tri pravila koja su nama donela najbolje rezultate, vaš profil će napredovati puno brže.

Instagram

1. Odaberite temu i nišu vašeg profila

Pravilo broj jedan jeste da razmislite i razvijete temu vašeg profila. Odaberite konkretnu nišu i gradite vaš profil tako da konkretno razgovara sa određenom grupom ljudi. Nije moguće obraćati se apsolutno svakoj grupi ljudi i pokušati da im svima prodate istu stvar. Ako odete na autobusku stanicu i viknete „Ćao svima!“, verovatno se niko neće okrenuti. Ali ako viknete „Ćao Nikola“, zasigurno će se par ljudi okrenuti, jer je to vrlo konkretno i pomisliće da se baš njima obraćate.

Dakle, prvo pravilo je da odredite avatara kojem se obraćate. Ko je osoba koju će zainteresovati vaš profil? Ko je osoba koja će kupiti vaš proizvod? Ako prodajete odeću za trudnice, nema preteranog smisla da gradite profil koji će biti zanimljiv i momcima od 15 godina i muškarcima od 50 – ako ne odaberete vašu „savršenu publiku“, pravićete pоstоve i pisati stvari kоje nikоme pоsebnо nemaju smisla i tada nećete privući nikoga da zaprati vaš profil i zainteresuje se za vaš posao.

Nisu svi pratioci jednaki, tako da je najbitnije da odredite kako da privučete određenu vrstu klijenata koji su savršeni za ono čime se bavite. Akо želite da unоvčite svоj profil i akо želite da prоmоvišete tuđe prоizvоde i usluge, tо će imati mnogo više uspeha kada tačnо znate sa kim razgоvarate, i koje tačno prоbleme rešavate svojim pratiocima.

Takođe, ako vam je cilj da dođete do saradnje sa nekim brendovima, izuzetno je bitno da znate ko je vaša publika i ljudi koji vas prate. Često su ljudi iz kompanija sa kojima želite saradnju spremni da plate mnogo više novca ako imate precizno određenu ciljnu grupu ljudi koja vas prati, nego ako samo imate mnogo pratioca koji eto, stoje tu samo kao broj. „Svi“ ne vredi puno, ne zna se na koga se treba fokusirati, potrebno je znati kome se tačno obraćamo.

3 saveta za povećanje broja pratilaca na Instagramu 1

2. Budite dosledni

Pravilo brоj dva je da budete dоsledni u objavljivanju. U početku je bitno da objavljujete svaki dan, iako se mnogim ljudima čini da to zbog obaveza teško mogu da postignu. Takođe se verovatno pitate: „Gde da nabavim tolike slike da bih svaki dan nešto objavio, da li je to opšte vredno mog vremena?“

Zašto je bitno da objavljujemo svakodnevno?

Zapravo, trenutno je najbolja praksa da se objavljuju tri objave dnevno. Naravno, neki brendovi objavljuju i mnogo više – i do 8 objava dnevno. A zašto se toliko objavljuje? U početku svi objavljujemo dosta, a kada naviknete vaše pratioce da svakodnevno od vas imaju neku vrstu saobraćaja i to odjednom nestane – dešavaju se dve stvari.

Prva je da se pratioci odviknu od uobičajenog načina povezivanja s vama, a druga je da će algoritam zapravo početi da umanjuje vaš račun i rankira ga niže – algoritam želi da kreirate više sadržaja svaki dan, da objavljujete svaki dan, da objavljujete više puta na dan, da uvek imate neki Instagram story. Što ste dosledniji u ovom, više će vas favorizovati i predlagati ljudima vaš profil.

Instagram je dobar jer u roku od nekoliko minuta možete da vidite koliko se neka objava sviđa ljudima – pratioci odmah komentarišu, reaguju, sačuvaju objavu… U roku od samo nekoliko minuta već vidite da li je slika dobra ili nije, da li im se sviđa vaša objava ili ne.

Kako da postignete da svaki dan objavite nešto? Pokušajte da stvorite naviku da integrišete Instagram u vaš svakodnevni život. Ponekad je dozvoljeno i da objavite nešto što nema toliko veze sa vašim poslom ako taj dan nemate vremena za takvu objavu- vaši pratioci vole da vide i vaš svakodnevni život i da saznaju ko je zapravo osoba iza profila i kakav je njen život.

3 saveta za povećanje broja pratilaca na Instagramu 2

3. Izgradite svoju publiku

Pravilo broj tri je da izgradite svoju publiku – ljude koji neće samo zapratiti vaš profil, nego koji će zaista komentarisati, deliti vaše objave, komunicirati s vama. Nemojte da vam cilj bude da samo nešto objavljujete i da se nadate onda da će se nekom svideti – budite precizni sa onim šta objavljujete i uvek imajte na umu ko je vaša glavna publika. Ako ljudi koji vas prate osete da ih razumete i krenu da se identifikuju s vama i vašim poslom – biće posvećeni svemu što radite i angažovaće se s vašim sadržajem.

To su ljudi koji će kupiti vaš proizvod, vaše usluge, veća je verovatnoća da će neko hteti da sarađuje s vama, jer znaju tačno šta delite, podržavate i koje su vaše vrednosti. Mnogo je lakše dobiti ponudu za saradnju ili navesti ljude da kupe vaš proizvod ako kad pomisle na vas u glavi imaju sliku da se vi zalažete za iste stvari i imate iste vrednosti kao i osoba koja vas prati.

Ljudi većinom ne prate nekoga jer razumeju tačno šta radi, nego jer – osete da neko razume njih. Ovo može biti teško kada profil koristite za posao, ali podelite neku priču o vašem početku, o nekom problemu s kojim ste se susreli… Ljudi će se pronaći u tome i poistovetiti se s vama. Ako je apsolutno sve savršeno – ljudi ne mogu da se poistovete s tim, jer vide da to nije stvarno i tako nikada nećete izgraditi zajednicu koja će dosledno pratiti vaš profil.

Ako pratite ove tri stvari, ne bi trebalo da imate problema u vođenju i napretku vašeg profila.
Ipak, ukoliko vam zatreba pomoć oko vođenja profila na društvenim mrežama ili odlučite da nemate vremena za to, slobodno nam se javite, tu smo da vam pomognemo.

Zainteresovani ste za usluge naše agencije?

Ukoliko ste zainteresovani za neku od naših usluga, ostavite nam svoj email kako bismo Vas kontaktirali za više informacija.

Слика 1ТП1Т

Saša Dvizac

Saša Dvizac je osnivač i CEO TURMALIN-a. Njegove ideje, vizija i preduzetnički duh su zacrtali pravac razvoja brenda Turmalin u narednim godinama. Takođe, on je zadužen za wordpress development kao i WEB i UX dizajn našeg sajta. Kao sertifikovani projektni menadžer (PwC) sa svojim iskustvom iz privrede kako u Srbiji tako i u SAD, kreirao je ideju i viziju brenda koja treba da omogući velikom broju ljudi zapošljenje i osposobljavanje za prekvalifikaciju u IT sektor putem rada na praktičnom primeru. Saša je završio Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu kao Master inženjer menadžmenta u osiguranju i planira daljnju specijalizaciju u pravcu istraživanja sa fokusom na digitalizaciju oblasti prodaje i osiguranja pomoću UX metoda, digitalnog marketinga i razvoja softveskih rešenja.
Ostavite komentar:
Podelite ovaj članak: