Personalizacija digitalnog marketinga

5 načina da personalizujete digitalni marketing u 2024. godini

Da biste ostali konkurenti u 2024. godini, potrebno je da se povežete sa svojim korisnicima na dubljem nivou i da pređete sa generičkog marketinga na tzv. “marketing jedan na jedan”. U doba hiperpersonalizacije u digitalnom marketingu, korisnici očekuju da sve više razumete njihove potrebe i očekivanja.

Šta je personalizacija digitalnog marketinga?

Personalizacija u digitalnom marketingu podrazumeva da se poruke, ponude i iskustvo prilagode svakom korisniku pojedinačno. Od vas se očekuje da naučite što više o vašim korisnicima, kako biste zadovoljili njihove potrebe. Na taj način, korisnici se osećaju kao da se direktno njima obraćate i osećaju se uvaženo. To direktno utiče na vaše poslovne rezultate: veće angažovanje korisnika, veće konverzije, bolja reputacija vašeg brenda, povećanje prodaje i prihoda, veće stope ponovljenih kupovina i uspešnog generisanja potencijalnih korisnika.

personalizacija digitalnog marketinga

5 načina kako da personalizujete svoj digitalni marketing

1. Pažljivo i odgovorno prikupite podatke o svojim korisnicima

Da biste mogli da personalizujete svoju marketinšku strategiju, potrebno je da dobro razumete ponašanje svojih korisnika – a to znači da morate da prikupite podatke o njima.

Na primer, kada korisnik poseti vašu veb stranu ili prodavnicu, možete da prikupite podatke o njegovom ponašanju – koje kategorije proizvoda gleda, na koje je proizvode kliknuo ili koliko je vremena proveo na kojoj stranici. Takođe, možete da prikupite informacije o polu, starosti, lokaciji, interesovanjima, zanimanju itd. Na taj način, vi gradite sliku o svojoj ciljnoj grupi. Demografske podatke svojih korisnika možete da prikupite, na primer, pomoću alatke kao što je Google analitika.

Osim demografskih podataka, preporuka je da odete i korak dalje i pomoću društvenih mreža i raznih anketa i upitnika dođete do dubljih informacija o svojoj ciljnoj grupi. Iskoristite ankete da saznate koji su njihovi ciljevi, kakve sadržaje više vole, šta su njihovi okidači za kupovinu ili sa kojim izazovima se suočavaju.

Pre nego što krenete sa prikupljanjem podataka o svojim korisnicima, važno je da znate da prema tim podacima morate da bude odgovorni i da je potrebno da ih zaštitite. Ovi podaci su glavna meta sajber napada i zato je važno da se pridržavate propisa o prikupljanju podataka kao što je GDPR.

Personalizacija digitalnog marketinga 1

2. Segmentirajte svoje korisnike

Na osnovu prikupljenih podataka, segmentirajte vaše korisnike. Segmentacija podrazumeva da svoju ciljnu grupu podelite na manje, specifine grupe na osnovu njihovih zajedničkih karakteristika. Na primer, segmentaciju možete izvršiti na osnovu demografskih podataka korisnika, njihovih pređašnjih ponašanja i aktivnosti ili na osnovu njihovih interesovanja, stavova i mišljenja.

Kreirajte različite strategije, tako da sadržaj i ponude prilagodite potrebama svake grupe. Ovakvom personalizacijom, angažovaćete svoje korisnike na najbolji mogući način.
Primer jedne od strategija je da za nove registrovane korisnike možete da obezbedite kod za popust od 5%, a da lojalnim kupcima ponudite neke ekskluzivne ponude.

3. Implementirajte veštačku inteligenciju (AI)

Pomoću veštačke inteligencije (AI) i mašinskog učenja možete da automatizujete personalizaciju i postanete još efikasniji. AI i mašinsko učenje su u stanju da analiziraju ogromne količine podataka iz različitih “dodirnih tačaka” i na taj način možete maksimalno da prilagodite poruke i ponude svojim korisnicima. AI omogućava da analizirate ne samo korisničke podatke, već čitave marketinške kampanje. Evo šta još možete da uradite uz pomoć veštačke inteligencije:

  • Chatbot i virtualni asistenti mogu da vam uštede vreme tako što će umesto vas da odgovaraju na upite korisnika, da im daju uputstva i personalizovane preporuke
  • Na osnovu prikupljenih podataka možete da predviđate buduća ponašanja i trendove
  • Metod personalizacije možete da sprovodite i na milione korisnika istovremeno, tako da svako od njih pojedinačno dobije relevanto iskustvo u realnom vremenu.

Da biste primenili veštačku inteligenciju u svom poslovanju, možete da razvijete AI softver u svojoj kompaniji, da koristite softver neke druge kompanije ili da sklopite saradnju sa agencijom za digitalni marketing, koja je specijalizovana za ove softvere.

Veštačka inteligencija

4. Personalizujete marketing za svaki kanal

Danas su korisnici istovremeno aktivni na više kanala – veb stranice, aplikacije, različite društvene mreže, e-pošta, SMS itd. Da biste personalizovali svoj digitalni marketing, važno je da istražite kako se vaši korisnici ponašaju na svakom od ovih kanala i šta od njih očekuju. Kada to istražite, prilagodite svoj sadržaj za svaki kanal posebno, nemojte da se ponavljate.

5. Personalizujte preporuke, ponude i nagrade

Kada preporučujete proizvode, nemojte to raditi nasumično, već koristite algoritme koji vam omogućavaju da korisnicima predlažete proizvode i usluge na osnovu njihovih prošlih kupovina i preferencija.

Preporuke možete slati u realnom vremenom, tako što ćete slati poruke i usmeravati korisnike na osnovu njihovih profila i ponašanja. Na primer, možete da ponudite kod za popust nekome ko je pokazao interesovanje za određeni proizvod, ali je napustio korpu za kupovinu i odustao. Podstaknite ih popustom da se vrate i završe svoju kupovinu.

Takođe, ukoliko ste vlasnik e-trgovine važno je da znate da je personalizacija bitna i u fazi nakon kupovine. Pošaljite svojim korisnicima personalizovane ponude i nagrade i pokažite da vam je stalo. Na taj način podstičete i ponovnu kupovinu.

personalizovani marketing

Želite da personalizujete svoj digitalni marketing?

Svako ko želi da napreduju u digitalnom okruženju u 2024. godini mora da usvoji trend personalizacije digitalnog marketinga u svom poslovanju. Personalizacija digitalnog marketinga nije jednostavan proces. Podrazumeva upravljanje podacima iz različitih izvora, uz pridržavanje propisa koji se mogu razlikovati od regiona do regiona, kao i kreiranje velike količine sadržaja koji će biti prilagođeni različitim grupama. Ukoliko želite da započnete ili unapredite personalizaciju svog digitalnog marketinga, a ne znate odakle da počnete, angažujte naš tim. Turmalin, kao agencija specijalizovana za digitalni marketing, može da vam pruži tehničku podršku i praktične savete da unapredite svoje poslovanje i ostanete u korak sa svim trendovima u 2024. godini.

Kontaktirajte nas za prve konsultacije.
+381 64 297 48 22

Zainteresovani ste za usluge naše agencije?

Ostavite nam svoje podatke kako bismo Vas kontaktirali za više informacija.

Слика 1ТП1Т

Milica Trailović

Tokom studija novinarstva na Fakultetu političkih nauka, razvila sam značajne veštine u oblasti komunikacija i odnosa s javnošću, kao i unapredila svoj stil pisanja. Kao Content Creator, u IT kompaniji Just Smart, specijalizovanoj za razvoj edukativnih online platformi, unapređivala sam veštine kreiranja sadržaja, pisanja PR tekstova, pisanja scenarija za video sadržaje i vođenja društvenih mreža u periodu od dve godine. Aktivno sam doprinosila razvoju gejmifikovane obrazovne platforme Shtreber.com i obavljala funkciju web administratora. Kao project manager upravljam aktivnostima i projektima Fondacije Studenica, gde sam takođe angažovana i kao web administrator i kreator sadržaja za društvene mreže i blog. Angažovana sam i kao spoljni saradnik Zelene učionice za potrebe pisanja raznovrsnih edukativnih tekstova.
Ostavite komentar:
Podelite ovaj članak: