Moje kolege i ja svakodnevno koristimo Google Workspace alate za naše poslovanje, kao i poslovanje naših klijenata. Međutim, otkad smo proširili broj zaposlenih, morali smo dobro da razmislimo kako bismo mogli da uštedimo na ovom mesečnom trošku.
S obzirom da nudimo više različitih usluga, imamo i više registrovanih web domena, te smo hteli da imamo Google Workspace na svakom od njih. Dobro smo istražili i testirali sve opcije. Prijatno smo se iznenadili kada smo shvatili da možemo da uštedimo čak i do 65% mesečno.
Podelićemo sa Vama šta smo naučili, da primenom ovih saveta i Vi uštedite između 20% i 65%.
1. Google Workspace promo kod
- Počećemo sa najjednostavnijim načinom, sa zagarantovanih 10% uštede prvih 12 meseci.
- Google ne dozvoljava da ovi kodovi budu dostupni javno, ali postoji način da ih dobijete.
- Čim unesete podatke u formu, u inbox dobijate promo kod.
- Nemojte da se zaustavite samo na ovih 10% popusta, jer postoji još devet načina da dodatno smanjite Vaše troškove.
2. Kako da vodite više firmi na pametan način?
- Spojite sve Vaše firme na jedan račun.
- Zamislite ovo: vlasnik ste tri manja preduzeća i svako od njih ima poseban website. To znači da su Vam potrebne tri email adrese da biste komunicirali sa klijentima svake svoje firme posebno.
- Umesto da na uobičajen način kupujete Google Workspace licencu i trošite pare na svaku od njih, pokazaćemo Vam mali trik kako da sačuvate još 65%, povrh onih 10% koje ste već sačuvali putem promotivnog koda.
3. Prebacite se na godišnji plan
- Ako ste već isprobali Google Workspace i zadovoljni ste, možda je vreme da razmislite o godišnjem planu. Prebacivanjem sa mesečnog na godišnji plan, imaćete dodatnih 17% uštede.
4. Mala tajna o Google grupama
- Viđali smo da se u mnogim firmama otvaraju nalozi kao ludi, umesto da se iskoriste pogodnosti Google grupa. Ovo ne pravi toliku razliku kao Google promo kod, ali ipak utiče na Vaše troškove.
- Nije neobično videti firme da kreiraju email adrese kao npr. info@vašdomen.com ili prodaja@vašdomen.com i bacaju novac u vetar. To je u redu, jer iako su eksperti u svom poslu – to ne znači da su eksperti i za Google Workspace. Zato im ovaj savet može biti od velike pomoći za uštedu.
5. Google Workspace nalog koji obuhvata sve
- Možda ne želite uvek da koristite istu email adresu kada se prijavljujete na različite sajtove ili usluge. Npr. možda ne želite da primate newsletter-e na Vašoj glavnoj adresi. Evo šta možete da uradite.
- Sada znate kako da sve poruke stižu na bilo koju adresu koja spada pod Vaš domen.
6. Mapiranje adrese primaoca
- Našli smo način kako da napravite 2000 email adresa za slanje i primanje emailova u Google Workspace-u za manje od 5 minuta.
- Nemojte da Vas uplaši naziv “Mapiranje adrese primaoca”. Možda je sam naziv komplikovan, ali mi ćemo Vam pojednostaviti i ovaj način uštede.
- Ova funkcija Googla je manje poznata, ali s nama ćete naučiti kako da je uspešno koristite.
- Možete je pronaći u Control Panelu, a za detaljno uputstvo kako da je koristite, pogledajte video.
- Ako Vas brine kako ćete odgovoriti sa ovih mailova, pogledajte i sledeći video.
7. Obratite se preprodavcu Google Workspace-a
- Tokom prve godine ste uspeli da iskoristite 10% popusta, ali šta ako želite da nastavite sa korišćenjem Google Workspace-a?
- Šta ako ste već postojeći korisnik gde Google starter ili standard promo kodovi ne mogu da posluže?
- Mnoge firme čak ni ne znaju da postoje Google preprodavci koji su stručni za to i mogu Vam pomoći da iskoristite maksimum svog uloženog novca, ako više nemate mogućnosti za kupone.
- Google partneri dobijaju od 15% do 30% provizije na Workspace licence, a u zavisnosti od toga koliko Vama licenci treba, verovatno će moći da srede neki popust i za Vas.
8. Da li ispunjavate uslove da dobijete Google Workspace besplatno?
- Ne zalećite se sa kupovanjem Workspace-a, nego prvo proverite da li možda ispunjavate uslove koji su potrebni da biste besplatno dobili Workspace.
- U slučaju da ste obrazovna ustanova, možete da dobijete Google Workspace for Education s kojim možete da napravite neograničan broj korisnika bez ikakvog troška. Pogledajte na ovom linku da li Vaša ustanova zadovoljava kriterijume: support.google.com/a/answer/134628?hl=en
Takođe, ako ste neprofitno udruženje, možete dobiti besplatno do 3000 korisnika, a za sve preko toga dobijate popust od 66%. Kriterijume koji su potrebni za ovo pogledajte na sledećem linku: support.google.com/nonprofits/answer/3367223?hl=en
9. Pripazite na svoju potrošnju
- Ako ste Vi jedini korisnik Google Workspace-a, nemate brige, ali ako više korisnika i morate često da dodajete ili uklanjate licence, trebalo bi da analizirate svoju potrošnju svaki mesec. Pregledajte recimo nedelju dana pred rok za plaćanje i tako ćete izbeći nepotrebne troškove za naredni mesec.
- Preporučujemo da postavite sebi sledeća pitanja:
- Da li je nekom novom korisniku potreban poseban nalog ili samo način da šalje i prima emailove?
- Možete li da poboljšate Google grupu i podesite “Send Mail As” funkciju
- Ako je jedan korisnik otišao, a novi Vam se pridružuje, možete li jednostavno da promenite ime adrese, a da podaci starog korisnika budu sačuvani (emails, Google dokumenti,…)
- Koliko vremena će trebati da zamenite radnika koji je otišao i čija je adresa ostala? Ako treba puno vremena, možda je pametnije da obrišete taj nalog i napravite novi kada zaposlite nekog novog.
10. Idite na pivo
- Ako ste već primenili sve ove metode, verujemo da ste poprilično uštedeli na svom Google Workspace-u.
- To znači da je vreme da počastite sebe jednom dobrom pljeskavicom i pivom. 🙂
A ako se i dalje ne snalazite najbolje u celoj priči oko Google WorkSpace-a, naša firma je tu da Vam pomogne oko apliciranja, setovanja i konfigurisanja. Slobodno nam pišite Vaš problem ili pitanje u kontakt formu koja se nalazi dole, a mi ćemo Vam odgovorite u najkraćem vremenskom roku sa predlogom šta možemo da uradimo za Vas.