13 vrsta ega koje je potrebno izbeći kako bi postali bogati
Mnogo ljudi se finansijski bori, i misle u sebi, oh, znaš šta? Ne mogu da se obogatim jer nemam dovoljno novca ili nemam dovoljno kapitala. Nemam pravu ideju ili nisam u pravoj industriji ili nemam prave veze. Znate šta? To nije ono što zadržava većinu ljudi. Ono što drži većinu ljudi nazad je EGO.
Sad možda mislite ne, ja nemam nikakav ego. O čemu govoriš? Samo se borim finansijski, nemam novca. Ne, to nije istina. U većini slučajeva ego dolazi maskiran. U nastavku teksta pogledajte 13 različitih vrsta ega. A ako mislite da ih nemate, to je upravo problem.
Broj jedan – krivični ego.
Vidite kako lenji ljudi krive drugi ljude. Njihov krivični ego kaže da nije moja krivica, krive su vlade, ekonomija, zar ne? Kriva je industrija, moji saradnici, moji roditelji, oh znaš šta, dolazim iz nefunkcionalne porodice i zato se nikada neću obogatiti. Ili zato što me nadređeni zadržava i zato nikada ne bih mogao da se obogatim. Krivični ego uvek kaže da je neko drugi kriv. Uvek upiru prstom. I zapamtite kada upirete prstom u nekog drugog, jedan prst pokazuje na druge, a tri prsta pokazuju na vas. Imate li ovaj ego? Da li krivite druge ljude? Da li se opravdavate? Onda je možda on koji te sputava.
Broj dva – sveznajući ego
Pogledajte kad sam bio slomljen, mislio sam da znam sve. Ne treba da čitam knjige, znam šta radim. Pokrenuo sam mnoge poslove i pogodite šta? Nijedan od njih ne radi. Jer sam mislio da znam o čemu pričam. Pogodi šta, nisam znao ništa, u redu. Ti ne znaš ništa. Sveznajući ego uvek misli da sve zna. Ponavljate iznova i iznova i očekujete drugačiji rezultat. To je sama definicija ludila.
Broj tri – plašljivi ego
Vidite, ono što mnoge ljude sputava je strah. Strah od uspeha, strah od neuspeha, strah od greške. Razmislite o tome pre nego što učinite nešto. Govorite pa šta ako ne uspe? Ili šta ako izgubim novac? A šta ako pogrešim? Šta se onda dešava, šta ako ne znam šta da radim, šta ako ne mogu da shvatim ovo? Šta ako, šta ako, šta ako, šta ako. Šta ako uspe? Vidite da se uvek sećate da je strah akronim, označava lažne dokaze koji se čine stvarnim. (FEAR – False Evidence Appearing Real) To nije ništa drugo do izmišljena priča u vašem sopstvenom umu. Pa da li imate plašljivi ego koji vas koči?
Broj četiri – ego zone komfora
Ego koji kaže da mi je ugodno. Srećan sam gde sam, zadovoljan sam. Stvari su u redu, znam da ne moram biti toliko ambiciozan, pa u tome je problem. Vaša zona prihoda je vaša zona komfora. Vaša zona komfora je vaša zona prihoda. Kad ste samozadovoljni, kad vam je ugodno, ne rastete. Zapamtite kad ne rastete umirete. Dakle, imate li ovaj ego koji vas trenutno sputava? I šta ćete učiniti po tom pitanju?
Broj pet – osuđujući ego
Želim da zamislite ovo. Hodate ulicom i odjednom začujete brrrm-brrrm! I odjednom vidite crveni Ferrari. Brrrm! Samo je proleteo. Koja ti je prva misao koja ti padne na pamet? Pretpostavljam da mislite da je neki bogataš, ko misli da je on? Tako drsko, tako sebično. Zapravo znate šta, verovatno nije njegov novac, to je novac njegovog tate. Ili ako je to dama, žena, to je sponzoruša zar ne? Sve ove negativnosti, pogodite šta? To vi osuđujete druge ljude. Moje pitanje vam je kako znate? Kako znaš? Sve su to izmišljene priče u vašem umu, zar ne? A ti kažeš oh, on nije toliko dobar. Ona nije tako lepa. On nije toliko pametan. Osuđujete druge ljude, projektujete sopstvene nesigurnosti, svoje vrednosti na druge ljude. Otkud znate da taj čovek nije vredan čovek? Kako znaš da nije dobar suprug? Kako znaš da on nije porodični čovek? Kako znati da je on neko ko je radio 20 ili 30 godina da bi stigao do mesta u kojem se trenutno nalazi. Kako znate? Sudite, sami dolazite do zaključaka. Pre nego što uopšte razgovarate sa osobom, vidite kako funkcioniše vaš um. Kako ćete biti uspešni, kako ćete se ikada obogatiti, ako je to slika koju imate za ljude koji su uspešni.
Broj šest – ego izgovora
Postoje dve opcije. Možete da zaradite novac ili možete da smišljate izgovore. Ne možete oba. Izgovor nije ništa drugo nego dobro isplanirana laž. Ego izgovora kaže, pa ne mogu to da priuštim. Nemam novac, zar ne? Ili to je predaleko, ili to je previše, preteško, nemam dovoljno iskustva. Uvek je ne mogu, ne mogu, ne mogu ili ne znam kako. Vidite da biste mogli da imate milion izgovora zašto ne možete nešto da preduzmete. Treba ti samo jedan prokleto dobar razlog zašto to morate učiniti.
Broj sedam – ugađajući ego
Pa, samo želim da budem siguran da su svi srećni. Svi su dobro, zar ne? Da, znam, ali ne želim da ljuljam čamac, zar ne? Sve dok su svi dobro, onda sam i ja dobro. Pokušavaš previše da ugađaš ljudima. Uvek stavljaš druge ljude na prvo mesto. Nema ništa loše u tome. Ali ponekad u životu morate da stavite sebe na prvo mesto. Čak i kada letite avionom, morate prvo da stavite masku za kiseonik pre nego što pomognete nekom drugom. Ponekad u životu morate sebe staviti na prvo mesto. Morate biti malo sebični, da biste mogli biti velikodušni. Uvek stavljate porodicu na prvo mesto, uvek stavljate druge ljude na prvo mesto. Moje pitanje za vas je, šta je sa vama? I možda mislite da ste tako nesebični. Ne, vi ste sebični. To je ugađajući ego.
Broj osam – ego opravdanja.
Opravdavate zašto nešto ne preduzmete. Opravdavate zašto to ne možete učiniti. Pričate da ste premladi, prestari. Govorim sa naglaskom, nemam dovoljno iskustva. Ili možda znaš šta, kasno je da se oženim, imam muža, imam ženu, imam decu, zar ne? Žrtvujem se za svoju decu. I znate šta, ionako nikada nisam želeo. To je laž. Opravdavate svoje neuspehe. Ne koristite decu kao izgovor. Koristite ih kao gorivo, kao svoju motivaciju zašto morate nešto da uradite, a ne zašto nešto ne možete. Prestanite da se pravdate.
Broj devet – ljubomorni ego.
Jeste li ikad rekli ovakve stvari: Bogati ljudi jesu pohlepni, sebični su. Ma znaš šta, to ionako nije tako velika stvar. To je ljubomora. Ne kritikujte ono što niste uradili ili za šta niste sposobni. Ne osuđujte, ponekad ću to videti na YouTubeu, zar ne? Ljudi koji sude ovome i sude onome, baš me briga. Ali oni kažu oh, ali oni… Šta kažeš na to da ti to uradiš? Otpremite video, napravite kanal, zar ne? Idete uticati na živote miliona ljudi. Dok to ne učinite, ne dozvolite da vas ovaj ljubomorni ego sputava.
Broj deset – lažni ego
Da li ste ikada sreli nekoga koga ne poznajete, ali čim se sretnete s njim, on jednostavno dobije tu čudnu vibraciju da mu ne verujete? Ili deluju vrlo lažno, da se osećate kao da su, Bože moj, jednostavno baš lažni. Tako su površni da ne uspostavite tu vezu, da se predstavljaju da su ono što nisu. Ili ste nekada sreli nekoga da u samom trenutku kada se sretnete s njim uspostavite onu trenutnu vezu i onda postoji to poverenje, postoji ta veza? Da osećate da je ova osoba iskrena. Lažni ego ste možda vi. Možda ste vrlo dobri u maskiranju. Vrlo ste dobri tako što u jednoj situaciji možete biti jedna osoba, a u drugoj postanete druga osoba. A onda ovde postajete druga osoba i pre nego što shvatite da ste to radili toliko godina, više ne znate ko ste. Ne znate koji ste pravi vi. Ko si ti zapravo? Izgubio si sebe, budi svoj. Svi ostali su zauzeti, budite svoji. Radije bih da me ljudi mrze zbog onoga što jesam nego da me vole zbog onoga što nisam. Zato nemojte, nemojte koristiti lažni ego. Ne treba vam da biste bili uspešni.
Broj jedanaest – stidljivi ego
Stidljivi ego kaže dobro, ovaj, ja sam samo stidljiv. Ja sam samo introvertan, nisam dobar sa ljudima. I ja sam, u redu je, ne volim da pričam, samo ću biti takav. Ali ti to koristiš kao izgovor. To koristite da biste ostali u svom balonu, koristite da biste ostali u svojoj ljusci. Pogodite, verovali ili ne, bio sam vrlo, vrlo stidljiva osoba. Bio sam introvert. Dok sam išao u srednju školu, nisam imao prijatelje, nisam želeo da razgovaram sa ljudima, jer nisam dobro znao jezik, bio sam tako uplašen. Čak i sada ponekad, kada odem da upoznam mnogo ljudi, i dalje se osećam nesigurno, to je normalno. Ali ne dozvoljavam da me to koči. Znam da ako želim da budem uspešniji, ako želim da budem bogat, moram da izađem iz svoje zone komfora. Moram da prevaziđem svoju stidljivost. Tako mogu da radim ono što radim. Zato nemojte koristiti tu svoju ličnost kao izgovor da vas zadržava.
Broj dvanaest – ego tuđih mišljenja
Budite iskreni, da li se mnogo brinete šta ljudi misle o vama? Da li se brinete kako vas ljudi doživljavaju? Znate da želite nešto učiniti, ali oh, šta će ljudi misliti o tome? Šta će ljudi misliti o mom delovanju, čak i ako duboko u sebi znate da je to prava stvar. Ali to ne radite zato što imate ego tuđih mišljenja. Dopuštate da vas tuđa mišljenja sprečavaju da radite ono za šta znate da je ispravna stvar. Ti ljudi mogu biti vaša porodica, vaši rođaci, prijatelji, prijatelji iz srednje škole. Nije važno. To mogu biti društveni mediji, otpremate video koji postavljate na društvene mreže, pravite buku, privlačite pažnju i odjednom dobijete nekoliko loših komentara. Pogodi šta? Prestanete. Ljudi ne mare za tebe. Loši komentari koji vam ne daju vrednost u životu i neki ratnici sa tastaturama, neki gubitnici postavljaju komentar i vi ste kao oh, pretpostavljam da to boli moj osećaj i prestajete da radite ono što je ispravno. Prestaneš da radiš ono što će ti doneti uspeh. Zaustavite se. Prestanite da brinete o tuđem mišljenju. To su samo njihova mišljenja, to je … Nema veze. Kritičari će kritikovati i mrzeti. Samo nastavite da radite ono što znate da je ispravno.
Broj 13 – uradi sam ego
Uradi sam ego kaže: ako želiš da se nešto uradi, moraš to učiniti sam. Drugi neće uraditi nešto dobro kao ja. Oh, ne verujem njemu, ne verujem njoj. uradiću sam, a u suštini šta zapravo govorite je da ne verujete drugim ljudima. To je ego, oblik ega koji vas sputava. Ništa veliko se ne postiže samostalno. Potrebni su drugi ljudi, potreban je timski rad. Uradi sam ego je verovatno najčešći oblik ega koji zadržava većinu ljudi. To sputava većinu preduzetnika. To ih sprečava da pređu na sledeći nivo, jer su opsednuti kontrolom. Oni imaju ogroman uradi sam ego.
Ego nas često sprečava da budemo najbolja verzija sebe ili najproduktivniji radnik. Takođe, često je izazovno usaglasiti različite vrste ega da rade zajedno na istom cilju. Potrebno je razumeti različitosti i zajedno ih usmeriti ka istom cilju. Pored izrade sajtova, kompanija Turmalin se bavi i analizom Vašeg načina online poslovanja, digitalnog prisustva i daje preporuke za unapređenje. Nekada u tom procesu, i sami dolazite do spoznaje šta treba da uradite da Vam ego ne bi smetao na tom putu. Za sve one koji tako nešto mogu da nađu korisnim, preporučujem da popunite naš upitnik. Čak i bez ikakve obaveze, dobićete informacije koje Vam mogu biti korisne.