6 trikova za bolji marketing na društvenim mrežama

90% brendova koriste socijalne mreže kako bi povećali svoju vidiljivost, sudeći po Content Marketing Institutu.

S obzirom da drustvene mreže postoje već više od decenije, nije ni čudo što ih veliki brendovi koriste za marketing i komunikaciju sa ciljnom publikom.

To su dobre vesti.

Nažalost, mnoge kompanije pisanju za društvene mreže pristupaju neadekvatno odnosno zapostaljaju ga.

Na primer, neke kompanije će za socijalne mreže napisati skraćenu verziju svog copywriting teksta ili, još gore, isti tekst.

Rezultat je propuštena prilika da se konektuje i komunicira sa željenom publikom na pravi način.

Realno, ako se Vi ne trudite da komunicirate sa svojom publikom i da stvorite odnos poverenja, zašto bi Vam oni poklonili svoje?
Srećom, iza uspešnog copywrittinga-a na društvenim mrežama stoji strategija i plan koji mogu povećati efikasnost napora koje ulažete u marketing.
Hajde da vidimo kojih su to 6 najefkasnijh trikova za pisanje tekstova na društvenim mrežama:

1. Prilagodite sadržaj kanalu na kom ga promovišete

Bilo da je u pitanju LinedIn, Twitter, Facebook, Instagram ili Snapchat, potrudite se da tekst i ton budu prilagođeni toj mreži i publici koja je posaćuje.

Jer nikako nisu iste.

Nije važno samo koliko tekst ima reči već i kojim je stilom napisan.

Na primer, LinkedIn je dosta zvaničniji od Twittera ili Instagrama.

Pazite na te finese i nijanse.

Dobar Twitter copywriting izgleda ovako:
• Ima 71-100 karaktera (može i više ali ovo je najoptimalnije)
• Prilagodite tweet-ove za mobilne telefone jer se sa njih Twitter najviše koristi
• Korisitite prisan ton i konverzacijski stil (izbegavajte ton prodaje, ljudi osete da ih forsirate. Bolje je da bude opušten, iskren i informativan tekst)

Dobar LinkedIn copywriting izgleda ovako:

• Oko 25 reči – može do 140 ali ljudi će morati da kliknu „more“ tako da ih pre toga morate upecati.
• Podstičite anagažovanje, budite emocije i pokrećite diskusije – napišite i delite sadržaje koji će privući Vaše čitaoce da podele svoja razmišljanja i, potencijalno, podele Vašu objavu kod sebe.
• Budite inovatvni lider- objavljujte sadržaj koji ljudi prepoznaju kao inovativan i koji prati nove trendove.

Prilagodite sadržaj kanalu na kom ga promovišete

2. Budite sažeti

Ljudi su zauzeti i brzo reaguju ali nema potrebe da vičemo na njih.

Koristite fotografije da ih „upecate“ i uvučete u tekst.

Koristite jake i aktivne glagole i ne odugovlačite previše sa uvodom.

Nemojte ovo raditi:
Nemojte biti previše napadni i truditi se da samo prodate, tako nećete ništa ostvariti. Kontraefekat.

Šta da radite:
Budite jasni i precizni.

Budite hrabri i odvažni u tekstu.

Pokrijte eventualne probleme i bolne tačke onoga kome je Vaš proizvod namenjen.

Ljudi vole da ih razumete i da se poistovete sa tekstom.

Budite sažeti

3. Koristite „aktivan glas“

Aktivan glas privlači čitaoce, zabavlja ih i angažuje. Plus, to je način da se brže dođe do rezultata.

Na primer, kompanije moja promoviše webinar o sajber bezbednosti na twitter-u: „komapnije na interentu se suočavaju sa rizicima. Ako mislite da ste Vi bezbedni, možda grešite. Možda bi trebalo da pogledate ovaj weinar.“

NE! Ovo ne radi. Zašto?

Jer je dosadno i pasivno.

Nema osećaja hitnosti da se obrati pažnja na post.

Hajde da vidimo kako može da izgleda bolja opcija:

„Zabrinuti ste da niste bezbedni na internetu? Niste sigurni gde da počnete? Uštedite vreme i energiju, steknite samopuzdanje uz savete naših stručnjaka. Prijavite se na webinar!“

Ovaj revidirani tekst sadrži aktivan glas, pokriva bolne tačke i deli način kako da se dođe do rešenja.

Koristite „aktivan glas“

4. Koristite heštagove umereno

Heštegovi su efikasni kada se koriste strateški.

Nažalost, neke organizacije kreiraju postove sa više heštegova nego redovnih reči.

Previše heštegova zakopava Vašu poruku i smanjuje joj efikasnost na drušvenim mrežama.

Gomilanje heštegova koji nemaju veze sa Vašom temom zamagljuju Vaš cilj samo da biste privukli pažnju ljudi.

Koliko heštegova je okej?
1-2 heštega je prihvatljivo.

Koristite heštagove umereno

5. Načinite svoju objavu vizuelom

Ovo nije savet za dizajnere već za sve.

Slika vredi hiljadu reči, efektivna je, puna smisla, privlači i zadržava pažnju.

Bilo da je u pitanju fotografija, ilustracija ili gif, video, vizuelni elementi će Vaš post učiniti znantno bliži publici.

Šta ne raditi:
• korisiti iste slike za sve objave na socijalnim mrežama
• korisiti sliku koja nije relevantna za tekst
• preterivati sa emotikonima

Postoje zanimljivi programi za kreiranje pogodnih fotografija kao na primer: Canva i Picmonkey

Načinite svoju objavu vizuelom

6. Ne zahteva svaka objava na društvenim mrežama poziv na akciju

Mnogi smatraju da je poziv na akciju imperativ u svakoj objavi.

Nije, ne mora svaka objava da bude ona koja sadrži link i poziva na akciju.

Društvene mreže su više za komuniciranje sa publikom nego za prodaju, iako naravno i prodaju. Ali na drugačiji, posredniji način- preko lifestayle-a.

Šta ne raditi:
• Staviti više od jednog linka na objavu
• Preterivati u promociji svog proizvoda ili usluge
• Podrazumevati da svaka objava mora imati poziv na akciju

Ne zahteva svaka objava na društvenim mrežama poziv na akciju

Ako Vam je potrebna pomoć oko održavanja sajta i vođenja društvenih mreža, javite nam se!
Mi znamo sve strategije digitalnog marketinga koje su potrebne Vašem poslu kako bi svakim danom napredovao.

 

izvor: aventigroup

 

Zainteresovani ste za usluge naše agencije?

Ostavite nam svoje podatke kako bismo Vas kontaktirali za više informacija.

Слика 1ТП1Т

Saša Dvizac

Saša Dvizac je osnivač i CEO TURMALIN-a. Njegove ideje, vizija i preduzetnički duh su zacrtali pravac razvoja brenda Turmalin u narednim godinama. Takođe, on je zadužen za wordpress development kao i WEB i UX dizajn našeg sajta. Kao sertifikovani projektni menadžer (PwC) sa svojim iskustvom iz privrede kako u Srbiji tako i u SAD, kreirao je ideju i viziju brenda koja treba da omogući velikom broju ljudi zapošljenje i osposobljavanje za prekvalifikaciju u IT sektor putem rada na praktičnom primeru. Saša je završio Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu kao Master inženjer menadžmenta u osiguranju i planira daljnju specijalizaciju u pravcu istraživanja sa fokusom na digitalizaciju oblasti prodaje i osiguranja pomoću UX metoda, digitalnog marketinga i razvoja softveskih rešenja.
Ostavite komentar:
Podelite ovaj članak: