Lako je raditi SEO kada već imate razrađen sajt.
Lako je dati pare na plaćene reklame kad ste već situirani i imate uspešnu kompaniju.
Ali šta kad ste novi, kada tek kreirate svoj brend i sajt?
Kako da povećate posećenost na sajtu?
U ovom tekstu ćemo proći kroz brze i efikasne načine za povećanje posetilaca na Vašem sajtu.
Zapravo, sjajno je ako imate skroz nov sajt jer ćete moći da se uverite da ove tehnike zaista pale. Primenjujte ih, pratite analitiku i videćete kako broj posetioca raste.
1. Sarađujte sa drugim content kreatorima
Jeste li ikada razmišljali da kreirate sadržaj sa drugim kreatorima?
Recimo, u zavisnosti od teme kojom se bavite, možete sa drugim ljudima da pravite zajedničke podcaste, webinare, tekstove, akcije, projekte.. Možete da intrvjuišete jedni druge.
Time oni promovišu Vas i Vi promovišete njih. To je win-win situacija.
Ako Vi možda jos uvek nemate šta da ponudite drugom kreatoru (u smislu promocije) sasvim je okej da ih ugostite, intrvjuišete ili tražite od njih neku recenziju. Ljudi vole da su važni, osećaju se polaskano. Vole da je njihovo mišljenje bitno.
Kada ih uključite u svoj projekat ili sajt i to objavite.. Šta mislite da će uraditi?
Podeliće to kod sebe, šerovaće Vas. A to automatski znači više saobraćaja na Vašem sajtu. Neki neće hteti da podele, ali verujte da 30-40% hoće, što je već dosta.
2. Poklanjajte
Takozvani „giveaway“ je popularan i efikasan koncept za povećanje pratilaca.
Možete da poklonite deo svoje usluge, besplatne savete ili nešto što je vezano za Vaš proizvod ali je u saradnji sa drugim kreatorom još i zanimljiviji publici kao poklon.
Ljudi šeruju giveawey i tako dobijate više poseta na Vašem sajtu. Više saobraćaja je više redovnih pratilaca koji ostaju, što na kraju rezultira Vašim poslovnim uspehom.
Kada objavite giveawey, iskoristite opciju da je uslov za učestovovanje ostavljanje podataka od kojih je Vama najvažniji e-mail.
Kada napravite maling listu svih ljudi koji su ostavili svoje adrese, možete im slati ponude i novitete kasnije. I ne plašite se da to radite, jer ti ljudi su bili zainteresovani čim su ostavili e-mail tako da imate relativno zainteresovanu publiku.
3. Obaveštenja
Kada neko poseti Vaš sajt, čak i ako mu se dopada, male su šanse da će se vratiti.
Pratite Google analitiku i videćete da se, sve i posle tri meseca veće posećenosti, samo 1% vrati na sajt.
Zato, na Vašem sajtu napravite opciju pretplate. Tako možete da im šaljete obaveštenja, bez da su ostavili čak i e-mail ili druge lične podatke.
Važno je da ste uspostavili trajniju vezu sa njima i da im tim putem šaljete obaveštenja koja ih vraćaju na Vaš sajt.
4. Plaćene reklame
Čak i ako nemate mnogo novca, možete svašta da uradite.
Znate li da Google AdWords nekada čak i daje „besplatan“ budžet za reklame? Možete proveriti kako to funkcioniše.
To nije loš početak, ne može da škodi, može samo da Vam donese nove pratioce. Možda se ti pratioci neće pretvoriti u klijente ili kupce, ali će se Vaša priča širiti i razvijati.
5. Preporuke
Stvorite vezu sa ljudima, kompanijama ili proizvođačima koje poštujete.
Često reagujte na njihove objave, na novitete i dajte im do znanja da poštujete njihov rad.
Vremenom, kada Vam bude bilo potrebno, možete ih zamoliti za preporuku i oni će to rado uraditi jer ste stvorili odnos poverenja i podržavanja. Uvek je dobro imati preporuku od onih koji su već priznati.
6. Komentari
Komentarišite javno druge sajtove, blogove, projekte.. Ali detaljno.
Nikako: „Super ste“, „Baš lepo“ ili, daleko bilo, emotikonima..
Ako date ljudima pravi feedback, oni će to ceniti. Ceniće i ostali čitaoci i tražiće kako da dođu do Vas.
I velike su šanse da će Vam komentarisati nazad.
Dakle, komentarišite pod Vašim imenom i linkom Vašeg sajta, da bi mogli da Vas pronađu.
Primenite ove savete, pratite analitiku i posmatrajte rezultate. Ako su Vam potrebni dodatni saveti i detaljnija razrada uspešne strategije, javite nam se!