Zašto je storytelling ključan za uspeh marketinških kampanja?

Pripovedanje je moćno sredstvo za vlasnike malih preduzeća da se povežu sa svojom publikom, izgrade identitet brenda i stvore nezaboravan utisak. Priča koju osmislite i način na koji je predstavite okruženju, kreira Vaš put poslovnog razvoja, bilo da se radi o proizvodu ili o ličnom brendingu.  Ukoliko dobro ispričate priču o nekom proizvodu ili usluzi, lako ih možete učiniti poželjnim i traženim i tako im podići vrednost.

Svi veliki brendovi redovno primenjuju storytelling. Klijentima se skreće pažnja sa onoga što se zaista nudi kao proizvod/usluga, a priča postaje ono što se zaista prodaje.

Kvalitetan storytelling jeste ono što posebno izdvaja dobre copywritere. 

Sećate se božićnih reklama Coca Cole? Naravno da se sećate, sa tim reklamama otvara se sezona božićnih praznika. To je odličan primer kako emocije rade svoje. Coca Cola nije samo napitak, to je emocija, sreća, toplina, zajedništvo.

Zašto je storytelling važan?

  1. Priče nas pokreću na razmišljanje i na akciju
  2. Priča je ono što ne utiče na racionalni deo ljudskog mozga, već na onaj instiktivni, emotivni deo, koji je mnogo impulsivinji i jači od racionalnog
  3. Priče podstiču maštu i strast i stvaraju osećaj zajedništva među slušaocima
  4. Priče pomažu da se učvrste apstraktni koncepti i pojednostave složene poruke
  5. Ljudima je mnogo lakše da zapamte priču, nego činjenice i podatke

Slušajući priču, a ne suvoparno iznošenje informacija razvijamo misli, mišljenja i ideje koje nas direktnije povezuju sa osobom koja nam priča priču. I to je ono što storytelling čini tako moćnim alatom u marketingu.

Zašto je storytelling ključan za uspeh marketinških kampanja? 1

 

Koji su tipovi storytellinga?

  1. autsajder – pobednik
  2. hrabra odluka

Svaka priča ima svog glavnog junaka. Najčešće greške storytellinga jesu kada glavni junak postaje autor, proizvod, usluga ili brend.

Glavni heroj je uvek i isključivo Vaš potencijalni klijent. Baš onaj kome odgovarate na pitanje „Šta ja imam od toga“ odnosno glavni junak je neko sa kime se čitalac lako može identifikovati. Ukoliko kupac nije u središtu priče, onda nije moguće postići identifikaciju između kupca i brenda – odnosno niste u mogućnosti da ga motivišete, te je veliki rizik da stvari o kojima pričate i koje pokušavate da mu približite neće biti interesantne čitaocu.

Zašto je storytelling ključan za uspeh marketinških kampanja? 2

 

  1. autsajder – pobednik

    Pobeđuje zahvaljujući proizvodu/usluzi koju mu prezentujete. Svako od nas nešto želi, a ne može da ima. I nada se da će mu okolnosti biti tako nameštene da to i ostvari.

    Kada čujete priču da je neko sličan Vama i da je uspeo da ostvari to na određeni način, onda odjednom stvari postaju bolje za Vas, tj povećava se verovatnoća da ćete i Vi uspeti u tome.

    Treba biti oprezan pri pripovedanju ovakve priče, kako se ne bi previše udaljili od proizvoda, tj kako ono što bi trebalo da bude u središtu ne bi prošlo neopaženo. To je veoma bitno, jer ukoliko publika upamti reklamu, a ne seća se o kom proizvodu je reč, onda je posao loše urađen.

  2. hrabra odluka

    Potrebno je da je dovela do neke značajne pozitivne promene u životu glavnog junaka. Za ovakav tip priče potrebno je:

  • Odbaciti sve nebitno i preći na suštinu, kako se pažnja ne bi skretala u pogrešnom pravcu.
  • Stvoriti konflikt – ukoliko je sve okej, nema razloga da se bilo šta dogodi ili promeni – Ovo je deo koji muči glavnog junaka, a koji će kasnije rešiti proizvod/usluga o kojoj pišete (naravno problem je nešto sa čim možete i početi priču).
  • Rešavanje problema – tek ovde govorite o proizvodu i objašnjavate kako je baš on doveo do obrta.

Dakle cilj je prolongirati tenziju, kako biste postigli bolji efekat.

Šta priča mora da sadrži?

  • Glavnog junaka
  • Protivnika „lošeg momka“
  • Akciju – statične priče su dosadne priče
  • Početak, sredinu i kraj – nema dobre priče bez dobrog početka, zapleta i raspleta
  • Poruku ili pouku  – priča mora nečemu nas nauči

 

STORYTELLING-WORDPRESS

 

  Kojih su to 5K storytellinga?

  1. Karakteri – odnosno likovi su pojedinci ili entiteti koji pokreću priču. To mogu biti ljudi, životinje ili čak i neživi predmeti. Likovi imaju različite ličnosti, motivaciju i uloge u narativu.
  2. Konflikt – predstavlja centralni problem ili borbu koja pokreće priču. On stvara napetost, uzbuđenje i izazove za likove koje treba da prevazidju.
  3. Kontekst – odnosi na vreme, mesto i okruženje u priči. Uključuje lokaciju, istorijski period, društvenu ili kulturnu pozadinu i atmosferu. On pomaže u uspostavljanju pozadine priče i utiče na postupke i odluke likova.
  4. Klimaks – vrhunac, prekretnica ili najintenzivniji trenutak u priči. To je vrhunac sukoba i trenutak najveće napetosti. Vrhunac se obično dešava pri kraju priče i vodi do razrešenja.
  5. Kraj – mora da nosi zaključak ili rešenje priče. On otkriva ishod sukoba i vezuje celu radnju.

      Koje su to 2 opcije završetka priče?

  • Happy end – problem se više nikada nije pojavio, a i ako jeste onda znate rešenje koje će ga efikasno otkloniti.
  • Kraj je novi početak – rešili ste problem i sada Vam se otvara svet novih mogućnosti i prilika za nove uspehe (svet sekundarnih dobiti)

Od ove dve opcije treba odabrati onu koja će više odgovarati onome što želite da postignete.

 

Zašto je baš storytelling komponenta koja će Vam poboljšati poslovanje i prodaju?

Ljudi su emocionalna bića. Čak i u odlukama o kupovini često imaju emocionalnu komponentu. Pričanje priče omogućava Vam da se povežete sa svojim potencijalnim klijentima na ljudskom nivou, stvorite empatiju i podstaknete ih da se emocionalno investiraju u Vaš proizvod ili uslugu.

Storytelling je priča, koncept i sistem vrednosti koji kontinuirano šaljete svojoj publici. Zovemo je pričom jer ona u svojoj suštini to i jeste.

Kao što smo već naveli ima radnju, zaplet, likove, rasplet i zaključak.

Sećate se onih obaveznih delova koje je vaš sastav na pismenom iz maternjeg jezika trebalo da ima, a koji se može svesti u tri reči uvod, razrada i zaključak.

Slično je i u marketingu i pričama Vašeg brenda. S tim što nećete pisati sastave na temu,već priče koje će ljudi želeti da čuju. A zaključak na ovu temu biće vrednost, snažna poruka koju šaljete publici i koja služi kao glavni motiv koji će se prožimati kroz svaku sledeću priču.

 

Zašto je storytelling ključan za uspeh marketinških kampanja? 3

 

Da li Vaš brend ima priču, ali ne zna kako da je predoči?

Turmalin je ovde da Vam pomogne da oblikujete priču i osvojite srca Vaših kupaca.

Pretvaramo Vaše ideje u narativ koji inspiriše i angažuje. Održavamo Vašu priču u skladu sa Vašim brendom i vrednostima.

Preuzimamo sve brige oko storytellinga, tako da Vi možete da se fokusirate na ono što radite najbolje.

Transformišite priču, osvežite brend i postignite uspeh.

 

KONTAKTIRAJTE TURMALIN

 

 

Zainteresovani ste za usluge naše agencije?

Ostavite nam svoje podatke kako bismo Vas kontaktirali za više informacija.

Слика 1ТП1Т

Katarina-Sara Nestorović

Zovem se Katarina-Sara Nestorović. Rođena 24.02.1997. u Novom Sadu. Završila sam gimnaziju "Svetozar Marković", nakon toga diplomirala na Prirodno-matematičkom fakultetu - smer hotelijerstvo. Završila sam kurseve iz domena digitalnog marketinga te se tako i zainteresovala za ovu oblast.
Ostavite komentar:
Podelite ovaj članak: