Logotip je vizuelni prikaz nekog brenda
On ne samo da prikazuje grafički simbol već je logo prvi korak ka putu komunikacije sa kupcima.
Dobro osmišljen logotip daje identitet brendu, predstavlja njegove vrednosti i stvara emotivnu vezu sa ciljnom grupom.
Zašto je on važan i koje vrste logotipa postoje pročitajte u nastavku.
Vrtse logotipa
Pre nego što krenete na putovanje kreiranja svog brenda treba da znate da postoji nekoliko tipova logotipa:
– Simboli ili ikonice
– Tipografski logotip
– Monogramski logotip
– Apstraktni logotip
– Maskote
– Kombinovani logotip
– Amblem
Simboli
Za ovu vrstu logotipa slika govori više od hiljadu reči.
Simboli logotipa su zapravo zasnovani na grafičkom prikazu ili u formi ikonice.
Neki od najpoznatijih logotipa u ovoj formi su Apple, Nike, Twitter i drugi.
Tipografski logotip (WORDMARKS)
Ova vrsta logotipa zasnovana je na fontu i fokusira se na naziv kompanije, odnosno brenda.
Prilikom dizajniranja ove vrste logotipa svakako je najznačajnije izabrati font, ali i boju koja će se upotrebiti.
Neke od najpoznatijih kompanija koje koriste ovu vrstu logotipa su Coca Cola i Google, ali i neki od modnih brendova kao što su Calvin Klein i Burberry.
Monogramski logotip
Ovi logotipi koriste inicijale ili skraćenice brendova.
Monogram treba da bude jednostavan, tako da je potrebno posebnu pažnju posvetiti odabiru fonta.
Ukoliko vaš brend ima dugačko ime monogramski logotip je sjajan izbor za vas.
Ovu vrstu logotipa možemo videti kod poznatih brendova kao što su CNN, HBO, IBM ili NASA.
Apstraktni logotip
Apstraktni logotip je jedna posebna vrsta logotipa.
Sastoji od apstraktnog geometrijoskog oblika, boja i linija što daje kao rezultat jedinstven identitet brendu.
Brojni poznati brendovi su se odlučili za logotipe sa apstraktnim prikazom uključujući Pepsi, Spotify i druge.
Maskote
Ova vrsta logotipa uključuje ilustracije u vidu nekog lika koji je zanimljiv, raznobojan i zabavan.
Masokte mogu predstavljati neku vrstu ambasadora samog brenda.
Prednost maskote jeste interakcija sa publikom.
Primer ove vrste logotipa jeste restoran brze hrane KFC.
Kombinovani logotip
Kombinovani logotipi se sastoje od dve ili više vrsta logotipa, najčešće je to kombinacija slike i teksta.
Ovaj pristup omogućava fleksibilnost, svestranost i kreativnost, jer simbol i tekst mogu biti korišćeni zajedno ili odvojeno.
Neki od pozntih kombinovanih logotipa su Lacoste i Burger King.
Amblem
Jedan od najstarijih stilova dizajna logotipa jesu amblemi.
Ova vrsta logotipa sastoji se od fonta unutar slike ili ikone.
Oni imaju tendenciju tradicionalnog izgleda.
Ovi logotipi se koriste da bi dali brendu osećaj autoriteta, tradicije ili prestiža i obično ih koriste vladine organizacije, univerziteti ili druge zvanične institucije.
Međutim, postoje i oni koji koriste amblem kao logotip u modernom obliku.
Najpoznatiji logotip ovog tipa je logo Starbucks – a.
Sada kada ste se upoznali sa vrstama logotipa sigurno se pitate koji je pravi izbor za vaš biznis.
Izbor vrste logotipa zavisi od prirode poslovanja i ciljne grupe.
Simbolički logotip je sjajan za brendove koji žele prepoznatiljiv znak.
Tipografski logotipi su idealni za brendove koji žele da istaknu svoje ime na tržištu. Sve je na vama.
Ono što je takođe važno da znate jeste da ne treba da preterujete.
Logotip treba da bude čitljiv u komunikaciji sa najviše 3 boje.
Nemojte preterivati i nakititi vaš logo jer će to delovati neprofesionalno.
Moć boja
Što se tiče boja razmislite o tome kakvu emociju želite da probudite kod vaše publike.
Budite pažljivi jer boje prenose različite emocije i asocijacije.
Poznato je da crvena boja budi apetit pa ćete je često videti na logotipima restorana brze hrane.
Dok zelena boja simboliše zdravlje i prirodu, ona takođe simboliše rast i bogatstvo. Možete je zapaziti u logotipima banaka ali i zdrave hrane.
Ukoliko je vaš brend luksuzan razmislite o ljubičastoj boji. Ona karakteriše prestiž, luksuz i misteriju.
Ako želite da vam ljudi veruju te da ostavite utisak pouzdanosti i znaja, izaberite plavu boju kao jednu od boja svog logotipa.
Boje poput žute i narandžaste su sjajne ukoliko želite da vaš brend prenese utisak zabave i radosti.
Odabir fonta
Ono što je takođe važno kada se radi o logotipu jeste izbor fonta.
Zapamtite, font treba da bude čitljiv.
Korišćenje previše dekorativnog fonta delovaće neprofesionalno i vaša publika će izgubiti interesovanje.
Razmisite o karakteristikama vašeg brenda.
Ako je vaš brend moderan i inovativan, izaberite izaberite font koji je minimalistički ili savremen.
Ako je vaš brend konzervativan i tradicionalan, font sa klasičnim izgledom i elegancijom može biti prikladniji.
Polako možemo da se približimo kraju i sumiramo utiske.
Dakle, kada se odlučite da osnujete svoj brend, proizvod ili uslugu važno je da imate svoj logo.
Za dobar logotip najvažnije je da znate kome se obraćate (ko je vaša publika).
Razmislite o izgledu vašeg logotipa, koje boje želite da uključite i kakve emocije želite da probudite kod vaše publike.
Budite originalni, jedinstveni i jednostavni.
Ako imate ideju za biznis, a nemate logo javite nam se.
Mi smo tu da Vam pomognemo i u saradnji sa Vama podignemo vaš brend na viši nivo.