12 trikova najboljih svetskih copywriter-a

Pisanje kvalitetnih copywriting tekstova je definitivno izuzetno važno za uspeh poslovanja.

Ali kako se postaje majstor za reči?

Zamolili smo svetske gurue za pisanje tekstova da sa nama podele svoje savete.

Ovo su odgovori najboljih svetskih copywriter-a:

1.Koristite humor u svom pisanju

1.Koristite humor u svom pisanju

Angelo Sorbello,  osnivač Astrogrovth-a

Razmislite o YouTube video snimcima koji su vam se svideli.

Najverovatnije je bar jedan od njih (ako ne i svi) bio mešavina informacija i zabave: informacije  su Vam su bile izložene na atraktivan i zabavan način i samim tim video Vam je bio uzbudljiv, uživali ste i zapamtili.

Upravo na taj način pišemo tekstove za sve naše marketinške kampanje putem e-mail-a ili društvenih mreža.

Recimo, u tekstu ispričamo relevantnu priču koja se dogodila našem timu ove nedelje ili nekom od naših klijenata.

Tim potezom delimo zanimljiv uvid u „unutrašnjost“, pokazujemo prijateljski stav, stičemo poverenje, a kada je sve još začinjeno dobrom dozom humora simpatije klijenata su zagarantovane.

Klijenti su počli da se  raduju našim e-mejlovima i objavama, iako, naravno, u svaki od njih dodajemo poziv na akciju vezan za prodaju.

 

2. Započnite sa „opuštenim istraživanjem“

Jordie van Rijn, konsultant za e-mail marketing i MarTech analitičar

Moj savet je da uradite ono što ja nazivam povremenim opuštenim istraživanjem, ali počnite na vreme.

Počeo sam da istražujem mesecima pre pisanja, svaki put kada bih „naišao“ na nešto, sačuvao sam to.

Sačuvajte zanimljive blogove i sajtove oko teme/podtema relevantnih za Vaš projakat.

Pronađite i  obavezno navedite konkurentske članke, i to je vrlo korisno.

Kad god vidite nešto zanimljivo, iskoristite ga, čak i ako deluje potpuno nepovezano, sačuvajte.

Nikad se ne zna kako se zanimljiva ideja može iskoristiti.

Ovo će vam omogućiti da uđete mnogo dublje u temu, učinite je zanimljivijom i biće originalnija od bilo koje druge.

Naravno, biće mnogo dodatnih ideja „koje ne možete da koristite“, ali one će poslužiti za kasnije projakte.

3. Upoznajte svoju publiku

3. Upoznajte svoju publiku

Alice Corner, content writer u  Venngage

Ono što dobar tekst pretvara u odličan je duboko razumevanje Vaše publike.

Ko su oni?

Koji su njihovi njaveći problemi?

Kako vaš proizvod može da reši te probleme?

Što konkretnije, to bolje.

Prečesto se autori tekstova fiksiraju na prodaju svog proizvoda navodeći pojedinosti; umesto toga, trebalo bi da se odmaknu i zapitaju se „šta moja publika zapravo želi da zna?“

Većinu vremena odgovor je „kako mi ovaj proizvod može pomoći“, a ne „šta ovaj proizvod može da uradi“.

Nudite benefite, a ne reference.

4. Prenamena postojećeg sadržaja

Ben Culpin, copywriter u VakeupData

Jedan od mojih najvećih saveta za pisanje tekstova je da kreirati sadržaj koji je relevantan i aktuelan.

Treba pokušati da kad prođe nalet interesovanja za datu temu, ne odustanemo od sadržaja već nađemo način da ga prilagodimo drugoj kampanji ili drugačijoj publici.

Neka Vaši tekstovi budu aktuelni ali i prilagodljivi za kasniju upotrebu.

5. Počnite  zaključkom, dokažite pričom

5. Počnite  zaključkom, dokažite pričom

Lesley Vos, copywriter i saradnik u Bid4Papers.com

Svi moji omiljeni saveti se odnose na neuro-copiwriting, posebno kada su u pitanju naslovi i uvodne strategije.

Iako je većina pisaca tekstova savladala tajne kreiranja naslova (upotreba brojeva i korisnih prideva itd.), uvod je ono što može potopiti sve Vaše pokušaje pisanja jednim potezom.

Znamo da treba da bude kratak (ne više od osam rečenica), da sadrži udicu i da omili ljudima čitanje teksta.

Dugo vremena, moja omiljena formula za pisanje uvoda bila je SOP metoda Brajana Dina:

S— slažem se (počnite sa konceptom sa kojim će se čitaoci složiti, da biste pokazali da razumete njihov problem),

O — obećanje (zavirite u bolji svet),

P — pregled (recite šta imate za njih).

Kao veliki obožavatelj pripovedanja, preporučio bih ovaj trik da stvorite korelaciju između Vašeg proizvoda/usluge i benefita i podstakne čitaoce na željenu akciju kroz njihovu percepciju ove korelacije.

Rezimirano:

Zaključak (poruka) –> Priča –> O čemu se radi? (činjenice)

Počinjete svoje pisanje zaključkom.

U uvodu već delite poruku koju želite da komunicirate.

Nakon toga, podelite priču (dokaz da je vaša poruka tačna).

I na kraju pitanje zašto je ovo baš za tu osobu dobro.

 

6. Pročitajte svoj sadržaj naglas

Vill Cannon, izvršni direktor i osnivač kompanije UpLead

Ovo je stari savet, ali definitivno zlata vredan.

Nakon što završite svoj tekst ili važan deo, pročitajte ga naglas.

Možda zvuči glupo, ali ovo mi je mnogo pomoglo u prošlosti.

Ostvarićete bolji kontakt sa svojim pisanjem i saznaćete kako Vaše reči zaista zvuče u realnosti.

Povrh toga, pomaže u uočavanju gramatičkih i stilskih grešaka.

6. Pročitajte svoj sadržaj naglas

7. Ispričajte upečatljivu priču koja se može povezati

Chioma Iwunze, content specijalista u Time Doctor

Ljudski mozak je evoluirao da voli i pamti priče.

Istraživači sugerišu da priče uključuju nekoliko delova mozga, posebno oblasti koje su povezane sa emocijama, obradom jezika, razumevanjem jezika i obradom vizuelne slike.

Dakle, nije ni čudo što pamtimo tekstove ljubavnih pesama, a spisak za podavnicu ili lekciju na fakultetu ne..

Svaka velika ličnost je imala sjajne veštine pripovedanja.

Priče Vilijama Šekspira i dalje su aktuelne u školama, pozorištima i bioskopima.

Zašto ne možemo prestati da citiramo Konfučija, Platona i druge velike pripovedače?

Pričanje priča ostaje najefikasniji način da privučete pažnju potencijalnih klijenata i navedete ih da zapamte sve o proizvodu.
U svom sledećem oglasu, ispričajte priču koja će biti povezana sa emocijama publike i koja će osvojiti njihovo poverenje.

Na taj način ćete osvojiti lojalne kupce i ambasadore brenda.

 

8. Blokirajte sve smetnje

Maks Benc, suosnivač i šef odeljenja sadržaja na Remote-job.net

Kada počnem da pišem, pokušavam da uđem u potpuni mir.

Ukratko, ovo znači izbegavanje ometanja po svaku cenu i maksimiziranje kreativnosti.

Kako izgleda moja rutina uspostavljanja kreativnog mira:

  • Očistim moj sto pre nego što počnem da pišem.
  • Isključim sva obaveštenja (e-pošta, Slack, …).
  • Zatvorim sve ostale kartice u Chrome-u.
  • Koristim Chrome proširenje Pomodoro tajmera da bih radio u delovima od 25 minuta.

Ovo mi pomaže da se koncentrišem na svoj tekst i izbegnem potencijalne distrakcije koje bi mogle da utiču na moje pisanje.

Na ovaj način, veoma sam produktivan iako to ne funkcioniše uvek.

Ali uglavnom da.

9. Napišite naslov koji je visoko empatičan

9. Napišite naslov koji je visoko empatičan

Roshni Shaikh, glavni tekstopisac u Content Primeru

Vaš sadržaj će biti zakopan ako naslovu nedostaje specifičnost.

Naslov treba da bude privlačan, tako da se oni koji čitaju osećaju shvaćeno i pozvano.

Ako vaša publika ne vidi sebe u vašem sadržaju, nećete ih privući.

I zato je od ključnog značaja da unesete empatiju u svoje pisanje kako biste povećali specifičnost, korisnost i relevantnost.

Kada se u svom tekstu pozabavite najvećim problemima Vaše publike i mapirate ih sa ishodom rešenja, zavređujete njihovo poverenje i pozicionirate svoj brend kao pouzdan.

 

10. Koristite rečnik svoje ciljne publike

Lisa Dietrich, pisac u Let’s Be Crazy

Pre pisanja sadržaja istražujem jezik svoje ciljne grupe.

Na primer, ako se druže u određenim Facebook grupama otišla bih tamo i pročitala njihove objave razmišljajući šta je tu svima zajednički sadržalac i koje su ključne reči osoba tog interesovanja.

Za mene je to pomalo kao istraživanje ključnih reči jer ću pokušati da ugradim ove ključne reči u svoj tekst što je prirodnije moguće.

Kada vaša ciljna grupa pročita Vaš sadržaj, mnogo je veća verovatnoća da će rezonovati sa njim ako koristite njihov jezik i stil.

 

11. Pišite sažeto i pređite na stvar

Kazik Rajnerovicz, copywriter u Tidio-u

Lepo je angažovati korisnike pričanjem priča, ali je uvek bolje početi sa nečim opipljivim i relevantnim.

Već prve rečenice Vašeg primerka trebalo bi da nateraju Vaše čitaoce da shvate šta će propustiti ako ne nastave da čitaju.

Koristim ovu tehniku sve vreme.

Članci koji su jednostavniji i čine stvari jasnim od početka mnogo bolje prolaze od onih koji se previše fokusiraju na pripovedanje i fazu izgradnje.

Dakle, pričanje priče je super ali ne preterujte.

11. Pišite sažeto i pređite na stvar

12. Optimizujte svoj sadržaj za SEO

Jonas Sickler, SEO menadžer u Terakeet-u

Ako je jedan od  Vaših ciljeva pisanja teksta da privučete više saobraćaja, onda apsolutno morate razmotriti SEO.

Ali optimizacija vašeg sadržaja nije dobra samo za pretraživače, već je odlična i za korisničko iskustvo.

Razmislite o tome, kada guglate frazu, veća je verovatnoća da ćete kliknuti na rezultat pretrage koji sadrži tu frazu u naslovu stranice i u meta opisu.

Osim toga, optimizovani sadržaj jača opštu relevantnost teme, obezbeđuje potpunu dubinu pokrivenosti, održava sadržaj usklađen sa namerom pretrage i pruža jasne sledeće korake koji se mogu preduzeti.

Evo nekih od najboljih saveta iz našeg naprednog SEO vodiča za pisanje tekstova:

  • Optimizujte naslove stranica, naslove i podnaslove
  • Pronađite pravu meru ključnih reči
  • Pokrijte temu temeljno kao što to čine vaši konkurenti, ali nemojte preterivati.
  • Uverite se da je Vaš tekst sažet i čitljiv
  • dodajte interne veze da biste preneli relevantnost i pružili korisnicima više informacija

 

Ukoliko dosledno budete primenjivali savete svetkih majstora, trebalo bi da značajno unapredite svoje veštine pisanja.

U slučaju Vas biste se radije bavili drugm aspektima poslovanja, a shvatate neophodnost dobrog prodajnog teksta, slobodno nam se obratite, tu smo za Vas.

 

Izvor:https://surveyanyplace.com/blog/copywriting-in-marketing/

Zainteresovani ste za usluge naše agencije?

Ukoliko ste zainteresovani za neku od naših usluga, ostavite nam svoj email kako bismo Vas kontaktirali za više informacija.

Слика 1ТП1Т

Saša Dvizac

Saša Dvizac je osnivač i CEO TURMALIN-a. Njegove ideje, vizija i preduzetnički duh su zacrtali pravac razvoja brenda Turmalin u narednim godinama. Takođe, on je zadužen za wordpress development kao i WEB i UX dizajn našeg sajta. Kao sertifikovani projektni menadžer (PwC) sa svojim iskustvom iz privrede kako u Srbiji tako i u SAD, kreirao je ideju i viziju brenda koja treba da omogući velikom broju ljudi zapošljenje i osposobljavanje za prekvalifikaciju u IT sektor putem rada na praktičnom primeru. Saša je završio Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu kao Master inženjer menadžmenta u osiguranju i planira daljnju specijalizaciju u pravcu istraživanja sa fokusom na digitalizaciju oblasti prodaje i osiguranja pomoću UX metoda, digitalnog marketinga i razvoja softveskih rešenja.
Ostavite komentar:
Podelite ovaj članak: