![9 pitanja za potencijalne klijente 1 9 pitanja za potencijalne klijente 1](https://turmalin.rs/wp-content/uploads/2021/01/pitanja-za-klijenta-1024x683.jpg)
Koja su najvažnija pitanja koja treba postaviti potencijalnom klijentu?
Sledeći odgovori su rezultati istraživanja naše kompanije zajedno sa mnogim svetskim istraživanjima UN-a.
1. Šta treba, a šta ne treba?
Klijenti možda ne znaju uvek šta je najbolje za njih, ali vaš posao je da pitate šta im treba. Umesto da pretpostavljate, zamolite potencijalne klijente da iznesu svoje tačke šta ih muči. Šta oni žele i očekuju od vas? Jednako važno, šta im nije potrebno? Koristite ove povratne informacije da biste u skladu sa tim prilagodili svoju ponudu – ili odustali od tog klijenta. Svaki potencijalni klijent nije nužno dobar klijent za Vas.
2. Sa kojim problemima se suočavate?
Kao dizajnerskoj firmi, često nam se obraćaju klijenti koji imaju na umu određeni cilj. „Treba mi veb lokacija“ ili „Treba mi novi logotip“ uobičajene su fraze koje čujemo. Međutim, prvo što uvek pitamo naše klijente je: „Sa kojim problemima se suočavate?“ Tek tada ćemo znati da li im zaista treba veb stranica ili logotip, jer su to samo dve opcije od milion uspešnijih ruta.
![9 pitanja za potencijalne klijente 2 9 pitanja za potencijalne klijente 2](https://turmalin.rs/wp-content/uploads/2019/10/AdobeStock_105312355_result_result-768x512.jpeg)
3. Ko su donosioci odluka i koji je postupak odobravanja?
Preduzetnici često izlaze na teren prodaje pre nego što su čak i pravilno kvalifikovali potencijalnog klijenta. Važno je utvrditi da li razgovarate i sarađujete li sa pravim donosiocima odluka i da biste razumeli čitav postupak za odobrenje posla ili projekta. Ako rano zaboravite da postavite ta kritična pitanja, možda ćete morati ispočetka započeti sa novom zainteresovanom stranom.
4. Koja su tvoja očekivanja?
Obavezno pratite očekivanja klijenta tokom projekta. Kako se obim i očekivanja menjaju, tako bi se trebalo menjati i ugovor ili dogovor. Otvoreno razgovarajte na početku projekta o svim rizicima neuspeha, prekoračenju budžeta ili posledicama ako stvari pođu po zlu. Prolazak kroz ove scenarije “šta bi bilo kad bi bilo”, će dati ton poštenim diskusijama dalje na putu.
5. Koji je vaš budžet i kada želite da započnete?
Za nekog ko radi izradu nameštaja ili ormariće za kuhinje i kupatila širom zemlje, najvažniji podaci koje može dobiti od kupaca su ukupan budžet i predviđeni datum početka projekta. Poznavanje klijentovih budžeta omogućava nam da odredimo tačno koju liniju proizvoda ili usluga da nudimo, a znajući datum početka projekta omogućava Vam da tačno odredite prioritete projekata.
![9 pitanja za potencijalne klijente 3 9 pitanja za potencijalne klijente 3](https://turmalin.rs/wp-content/uploads/2021/01/business-768x509.jpg)
6. Šta biste videli kao uspeh?
Šta biste videli kao uspeh u radu sa nama i kako možemo da premašimo očekivanja da želite da nas preporučite ljudima koje poznajete? Postavljanje ova dva pitanja pomaže nam da bolje služimo našim klijentima i osiguramo da budu zadovoljni našim radom.
7. Koji je sledeći korak i kada?
Sa potencijalnim klijentom uvek budite bliski sa „Šta je sledeći korak i do kada?“ Sledeći korak koji vas zanima može biti uspostavljanje telefonskog poziva ili možda samo traženje odgovora ili uplata profakture. U svakom slučaju, odredite šta očekujete. Nikada ne ostavljajte da lebdi u vazduhu, već imajte na umu radnju koju biste želeli da preduzmu i da se obavežu na sledeću akciju.
8. Da li postoji potreba i da li Vam odgovara?
Pre nego što sarađujete sa potencijalnim klijentom, morate da saznate dve stvari: Da li postoji potreba za vašim proizvodom / uslugom i, ako da, odgovaraju li vašoj kompaniji? Bez oboje je teško postići dugoročnu vezu.
9. Kako vam mogu pomoći da posao bolje obavljate?
„Kako vam mogu pomoći?“ i „Šta još mogu da učinim?“ su dva pitanja koja biste uvek trebali postaviti svom klijentu. Žele da rade sa vama, jer su im potrebne vaše usluge / podrška i nadamo se da vam se sviđaju da sa vama podele njihove poslovne ideje i viziju. Vaš cilj je da im pomognete da bolje rade svoj posao.
Uz sva ova pitanja, dajemo početnicima u biznisu izradu sajta na do 60 rata. Pogledajte više na našem sajtu https://turmalin.rs/pocetnici/