Ričard Fajnman bio je teoretski fizičar koji je za svoj rad u kvantnoj elektrodinamici dobio i Nobelovu nagradu. Bio je poznat po tome što je od matematičara u svom okruženju tražio da mu jednostavnim jezikom objasne određene koncepte, kako bi testirao njihovo razumevanje.
Fajnmanova tehnika je korisna za učenje nečeg novog, kao i za produbljivanje razumevanja o nečemu što već znate.
Prvi korak je da izaberete temu koju želite da razumete i jednostavno krenete da je učite. Kada već budete upućeni u to o čemu se radi, uzmite parče papira i pišite o ovoj temi kao da pokušavate da naučite nekog drugog. Najbolje bi bilo da pišete i pričate u isto vreme, baš kao što bi nastavnici to radili pred tablom.
Na ovaj način ćete shvatiti koji deo stvarno dobro razumete, a gde imate određene rupe u znanju. Kad god negde zapnete, vratite se učenju i ponavljajte proces sve dok ne uspete da dobro objasnite i ispredajete čitavu temu od početka do kraja.
Nakon toga još jednom ponovite ceo proces od početka do kraja – ali ovaj put pojednostavite svoj jezik ili koristite ilustrativne analogije kako biste došli do poente. Ako tokom objašnjenja koristite previše nepotrebnih reči ili zbunjujućih izraza, to znači da verovatno još uvek ni sami ne razumete temu dovoljno dobro. U tom slučaju, krenite opet ispočetka.
Ono što ovu metodu učenja čini efikasnom jeste što trudeći se da objasnite nešto, o tome zapravo dublje razmišljate. Kada neku temu možete da objasnite jednostavnim jezikom, to znači da je razumete na dubljem nivou i da ćete je pamtiti dugo vremena.
Kako ovo može biti korisno u sferi poslovanja?
Da bi klijenti shvatili zašto su baš Vaša usluga ili proizvod pravi za njih, potrebno je da im svoju ideju predstavite na jednostavan i lako razumljiv način.
Siguran put do toga je da za svoju firmu izradite veb sajt koji adekvatno predstavlja Vaše poslovanje, a uz to je još pristupačan i lak za korišćenje. Naša kompanija Turmalin može Vam u tome pomoći.
Pravimo sajtove koji su orijentisani na krajnjeg korisnika, a to činimo na osnovu istraživanja i informacija koje dobijamo putem našeg upitnika za klijente.
Odgovarajući na pitanja iz našeg upitnika, ne samo da možemo zajedno kreirati pobedničku strategiju za razvoj Vaše kompanije, već ćete objašnjavajući nama svoj sistem poslovanja, planove i ciljeve i sami dobiti veću svest o sopstvenom biznisu. Koje oblasti svog poslovanja najbolje razumete, a u kojima postoje određene rupe u planu ili izvedbi? Sve je to na neki način Fajnmanova tehnika, a učeći više o svom poslu i klijentima, povećavate sebi šansu za napredak.
Više o tome čime se bavimo pročitajte na našoj početnoj stranici, a ukoliko već sada želite da popunite upitnik na osnovu koga bismo Vam dali predloge za izradu ili poboljšanje sajta, kao i za marketing i povećanje prodaje – to možete uraditi OVDE.
Izvor: youtube.com/Sprouts