Mikro-momenti i Sveto Trojstvo: SEO, UX i CRM

Mikro-momenti predstavljaju atomski sloj kosmosa digitalnog marketinga. U tom dinamičnom kosmosu neretko se dešava da ostajemo zarobljeni u široj slici: strategije, kampanje, široke ciljne grupe. Šta ako bih vam rekao da tajna maksimizacije vašeg povrata uloženog (ROI) ne zavisi samo od šire slike, već i od ovih tananih, prolaznih trenutaka u korisničkoj interakciji – od mikrokosmosa koji čine mikro-momenti?

Mikro-momenti i Sveto Trojstvo: SEO, UX i CRM 1

Čini se možda da su ovi kvantni mikro-momenti sitni i gotovo neuhvatljivi, ali upravo oni su od makro-značaja: u njima potencijalni klijent postaje zainteresovan, odlučuje da klikne, da kupi. Kako bi maksimalno iskoristili ove mikro-momente, stručnjaci za digitalni marketing moraju imati strategiju koja besprekorno integriše SEO, UX (korisničko iskustvo) i CRM. Istražimo kako ovo „sveto trojstvo“ digitalnog marketinga može značajno poboljšati vaš pristup klijentima i omogućiti vam da uhvatite i iskoristite pun potencijal svakog mikro-momenta.

Razumevanje mikro-momenata

Mikro-momenti predstavljaju kritične tačke korisničkog putovanja, onda kada se obrate svom uređaju u potrazi za odgovorom, odlukom ili konkretnom akcijom. Postoje četiri glavna tipa mikro-momenata:

  • Želim da saznam: korisnik istražuje informativne sadržaje koji su mu od koristi – savete, uporedne analize proizvoda ili specifične podatke kako bi doneli obrazovanu odluku.
  • Želim da uradim: korisnik traži rešenja kako nešto da uradi ili završi nešto što je započeo – pretraga uputstava, vodiča, tutorijala ili ideja za neku aktivnost.
  • Želim da idem: korisnik traži konkretne kompanije u blizini koje mogu da mu reše problem. Gladan: „najbolji giros u blizini“. Ponestalo piva: „marketi u blizini“. Neko je probušio gumu mom Spaček kabrioletu: „najbliži vulkanizer“.
  • Želim da kupim: korisnik je spreman za kupovinu – pretražuje proizovde, poredi cene i traži preporuke, pre donošenja odluke da nešto kupi.

Svi ovi momenti vođeni su namerom i njih je mnogo u toku korisničkog putovanja. Da bi se korisnik zatekao na pravom mestu i u pravo vreme, upravo onda kada ste mu potrebni, neophodno je imati dobro osmišljen pristup koji angažuje punu snagu SEO-a, UX-a i CRM-a.

Mikro-momenti: raskrsnica SEO-a, UX-a i CRM-a

Ustanovili smo da ovo „sveto trojstvo“ mora besprekorno funkcionisati kako bismo izvukli maksimum iz svakog mikro-momenta. Bez daljeg okolišanja, hajde da vidimo kako:

Mikro-momenti i Sveto Trojstvo: SEO, UX i CRM 2

SEO: Uhvati momenat

SEO je vaša prva borbena linija u borbi za hvatanje mikro-momenata u korisničkom odlučivanju. On osigurava to da se na korisnička pitanja vaš sadržaj javlja kao odgovor. Optimizacijom vašeg sajta za pretraživače postižete to da je upravo vaš brend prisutan u tim kritičnim želim da saznam i želim da kupim momentima. Međutim, suština SEO-a nije u dobijanju klikova, već upravo u isporučivanju kvaliteta u ključnom trenutku.

Primer: recimo da korisnik pretražuje „kako impresionirati lepšu polovinu kulinarskim umećem“ dok panično vadi zagorele neprepoznatljive ugarke iz rerne. Zahvaljujući savršenom SEO-u, prva stvar na koju nailazi je upravo vaš članak „Pokažite da ste šef kuhinje: 5 spasonosnih recepata koji će vam spasiti vezu“ i polako taj kulinarski debakl postaje trijumf.

UX: Kreiranje besprekornog korisničkog iskustva

SEO je doveo korisnika na vaš sajt, ali sada se javlja problematika: kako ga zadržati? Kvalitetno korisničko iskustvo podrazumeva da je putovanje korisnika koji je došao na vašu stranicu intiutivno i zanimljivo. Dobar UX dizajn igra posebno važnu ulogu prilikom momenata želim da uradim i želim da idem, u kojima jednostavna i glatka navigacija predstavlja ono biti ili ne biti korisničke interakcije.

Primer: korisnik klikne na vaš link i vaša stranica se učitava brzinom Tamića na Iriškom vencu.

Mikro-momenti i Sveto Trojstvo: SEO, UX i CRM 3

(Izvor: youtube.com)

Navigacija je toliko konfuzna, da korisnik više ne zna da li je došao ili otišao i zbog čega je uopšte na vašoj stranici – frustrirano zatvara stranicu (gasi računar, baca ga kroz prozor). Upravo zato dobar UX dizajn rešava ove tačke frikcije i frustracije, korisnik je zadovoljan i ostaje na vašoj stranici, istražuje, plovi vašim divnim interfejsom i, u krajnjem, kupuje vaš proizvod. Neke od uobičajenih UX grešaka koje odvraćaju korisnike možete videti ovde.

CRM: Ima neka trajna veza

Sada bi valjalo prevazići momenat i uspostaviti trajnost. CRM sistem vam pomaže da pratite i odgovorite na mikro-momente personalizovanom komunikacijom i time negujete uspostavljenu vezu sa korisnicima. Ovo je naročito važno kod želim da kupim  momenata u kojima pravovremeno praćenje i personalizovane ponude mogu pretvoriti interesovanje korisnika u konverziju. CRM takođe uvećava želim da znam momente slanjem relevantnog sadržaja na osnovu prethodnih korisničkih interakcija.

Primer: korisnik poseti vašu stranicu i informiše se o uslogama koje pružate, ali ne kupi ništa. Međutim, uz dobru integraciju vaš CRM sistem je spreman da u pravom trenutku šalje e-mail sa dodatnim informacijama ili eventualnim popustom i potencijalno pretvori uhvaćeni mikro-momenat u prodaju.

Sveto Trojstvo i mikromomenti: primena

Zavirimo u malo konkretnije primere kako se različite kompanije uspešno služe ovim svetim trojstvom marketinga kako bi izvukli maksimum iz mikro-momenata:

SEO pobeda jedne palačinkarnice

Zamislimo sledeće: marketing tim lokalne palačinkarnice odlučio je da poentira na pomalo neobičnoj pretrazi „najbolje palačinke posle raskida“. Zahvaljujući vickastoj SEO strategiji, njihov članak sa naslovom „Ostavljeni ste? Zakrpite rupe na srcu sa ovih 7 slatkih palačinaka“ brzo se popeo na vrh rezultata pretraga. Slatkomani slomljenog srca su pohrlili na sajt palačinkarnice, gde ih je dočekala jedna nutela od UX-a koja ih je glatko vodila do porudžbine.

UX-om do punih kolica

Šta bi mogla da uradi jedna nnlajn prodavnica odeće koja je otkrila je da joj je tzv. checkout proces, proces koji vodi kupca od artikla do kupovine predugačak i prekomplikovan? Ovo nesumnjivo dovodi do mnogih napuštenih kolica ostavljenih na virtualnom parkingu. Međutim, pojednostavljenjem procesa porudžbine (manje formi, briga o responzivnom dizajnu, smanjenje količine filtera) koje se vodi poslednjim UX trendovima, kolica će završavati na pravom mestu, jer će potrebe kupaca biti zadovoljene upravo u onom ključnom potrebno mi je ovo odmah  momentu.

CRM podsetnik za šišanje

Zamislimo sada muški frizerski salon koji je imao problem sa zadržavanjem mušterija. Salon je odlučio je da uvede sledeću CRM strategiju – mesec dana od zakazanog šišanja korisniku stiže mejl sa mimom: zabrađeni Tom Henks na pustom ostrvu, sa tekstom „Pogledaj se, vreme je“. Rezultat: mnogo veći povrat mušterija i stvaranje prisnijeg osećaja kod klijenata.

Summa summarum

Mikro-momenti i Sveto Trojstvo: SEO, UX i CRM 4

Duh makrokosmosa je uvek takođe i duh mikrokosmosa, oscilacije najsitnijih bića izazivaju oscilaciju cele vaseljene.

– Đordano Bruno

Čudna je istorija ideja, jedna jednostavna i revolucionarna istina da su mikro-momenti na delu u svim makro-promenama nekada je (doslovno) koštala glave, a danas vam može značajno popraviti poslovanje. Ukoliko želite da pretvorite dragocene mikro-momente u makro-rezultate, Turmalin sa svojim timom digitalnih alhemičara ima tajni recept za pretvaranje klikova u zlato digitalnog marketinga: konverzije. Naš tim pruža usluge integracije SEO i CRM sistema za poboljšanje vašeg poslovanja, kao i UX dizajna prema poslednjim trendovima – trojstvo koje garantuje da zaintrigira i zadrži potencijalne klijente i pretvori klikove u prodaju.

Kontaktirajte nas na broj 0642974822 za besplatne konsultacije.

Zainteresovani ste za usluge naše agencije?

Ostavite nam svoje podatke kako bismo Vas kontaktirali za više informacija.

Слика 1ТП1Т

Branko Latinčić

Filozof, na raskrsnici veba i jezika.
Ostavite komentar:
Podelite ovaj članak: