Evo jednog posta za sve koji su zainteresovani za dizajn korisničkog iskustva i interfejsa. Pred Vama je kratak rezime trendova u UX/UI i veb dizajnu koji su dobili na popularnosti u protekloj godini, a verujemo i da će se zadržati još neko vreme.
1. SUPTILNA ANIMACIJA
Ova fora je od nedavno sve više u upotrebi i to posebno u slučajevima suvoparnih tema, gde uspeva da na jednostavan i zanimljiv način oživi veb stranice koje bi inače bile prilično monotone.
Kod ovog trenda ključan je balans. Vodite računa o suptilnosti, kako animacija ne bi previše odvlačila pažnju od ostatka stranice.
Jedan takav primer je veb stranica australijske kompanije SEEK gde lagana animacija daje osećaj živosti inače predvidivoj navigacionoj stranici.
2. NEUMORFIZAM
Neumorfizam nastao je evolucijom skeuomorfizma. Mnogo komplikovanih reči, ali oba ova trenda sigurno su Vam dobro poznata.
Skeuomorfizam predstavlja princip dizajniranja elemenata da izledaju upravo onako kakvim ih srećemo u stvarnom životu. Kao npr. interfejs kalkulatora na kompjuteru ili ikonica diskete kao dugme za snimanje.
Kombinacijom najboljeg iz skeuomorfizma i flat dizajna, neumorfizam zadržava poznatu čistinu interfejsa, ali dodatnim senčenjem postiže još realističniji doživljaj.
Da bi Vam bilo još jasnije, pogledajte interfejs aplikacije Luminarious koji oslikava upravo ovaj trend, sa realističnim ikonicama koje dizajnu pridaju dubinu i autentičnost.
3. VEĆE JE BOLJE
Bilo da sliku postavljate u punoj razmeri kao pozadinu ili je smeštate u sam centar gde će privlačiti pažnju, ove godine su u upotrebi slike sve većih razmera.
Uzmite za primer portfolio veb sajt Playful Collective-a gde full-screen video prekriva celu početnu stranicu, a skrolovanjem ka dole primetićete da je isti slučaj i sa pozadinskim slikama kojima su istakli svoje različite projekte.
Ovako krupne vizuale je preporučljivo iskombinovati sa minimalističnim stilom kako bi korisnicima adekvatno privukli pažnju.
4. KRŠENJE PRAVILA
Dobre vesti za buntovnike među nama – došlo je vreme da se sva pravila bace u vodu. Bilo da se radi o asimetričnom rasporedu stranice, neuobičajenom fontu ili jarkim, neočekivanim kombinacijama boja kao što možete videti na landing stranici za beauty festival Mecaland, ovaj trend zauzima odvažan stav, mešajući trendove u usponu kao npr. street art i anti-dizajn stil kako bi se kreiralo nešto estetski haotično i intrigantno.
5. VARIJABILNI FONTOVI
Ne možemo a da se ne dotaknemo i tipografije. Varijabilni fontovi su sada u trendu, a oni dizajnerima daju širok spektar mogućnosti u okviru jednog pojedinačnog fonta.
Razmak, debljina i širina svi mogu biti izmanipulisani tako da stvore najbolji izgled za Vaš dizajn. Možete koristiti i više različitih varijacija u okviru istog projekta, zarad postizanja kontrasta koji prati konzistentnost stila.
Uzmite za primer Soulcraft Typeface font koji omogućava korisniku da oponaša karakteristični stil teksta kakav možete pronaći na saobraćajnim znakovima ili zidovima zgrada. Krajnji rezultat je dinamičan izgled i doživljaj, koji kad se iskombinuje sa drugim trendovima kao npr. suptilnom animacijom, zaista ume da privuče pažnju posmatrača.
6. LJUDSKOST
Zaboravite na preciznost i uglađenost tradicionalnog digitalnog stila – od sada akcenat stavljamo na “ljudskije” elemente kao što su crteži rađeni rukom, kao i ikonice, fontovi tog tipa, uz raznolikost teksture.
Proizvođač grčkog jogurta Chobani je npr. potpuno prigrlio ovaj trend i uneo ljudskost u identitet svog brenda kroz upotrebu ilustrovanih ikonica i dekoracija.
7. KONZISTENTNOST STILA
Konačno sve više brendova stavlja prioritet na konzistentnost svog dizajna kako bi kreirali distinktivan, prepoznatljiv izgled na internetu i van njega.
Najbolji način da budete sigurni da ćete održati koheziju stila, a da pritom nećete ograničavati i gušiti kreativnost svojih dizajnera, jeste da kreirate neke opšte i okvirne smernice za dizajn. Pogledajte kako je to odlično učinio Atlassian.
To bi bili neki od skorašnjih trendova u UX/UI i veb dizajnu, nadamo se da će Vam pružiti inspiraciju za izradu Vašeg sajta. Ako želite da saznate kako to radi Turmalin – obavezno pogledajte naš portfolio.
Izvor: youtube.com/envato