9 najboljih Google Chrome ekstenzija za SEO

Čini mi se da većina SEO stručnjaka obožava ekstenzije za Google Chrome. Ipak, imati mnogo ekstenzija ne podrazumeva nužno i veću produktivnost. Čak nasuprot, one mogu da dovedu do usporavanja Vašeg računara.

Uz toliko opcija, pravi je izazov odabrati upravo one koje su vam zaista i potrebne. Ovde ću Vam preporučiti nekoliko Chrome ekstenzija koje smatram da najbolje odgovaraju svakodnevnim SEO potrebama.

Ovaj spisak ni u kom slučaju nije potpun, ali sa Vama ću podeliti neke Chrome dodatke koji su od koristi u uobičajenim SEO oblastima. Pod tim oblastima mislim na link building, pretragu ključnih reči, on-page SEO i tehnički SEO.

Koje su to najbolje SEO Chrome ekstenzije?

SEO specijalista

1. Hunter 

U pitanju je alat za pronalaženje email adresa i jedan je od trenutno najboljih za brzo i tačno pronalaženje e-adresa. Nakon dodavanja u Chrome, jednostavno posetite neku stranicu, kliknite na Hunter ikonicu u gornjem desnom uglu na traci sa ekstenzijama i pojaviće Vam se lista povezanih imena i adresa e-pošte koje je Hunter pronašao negde na vebu.

Npr. ako želite da kontaktirate autora nekog članka koji čitate, dok ste na toj veb stranici, kliknite Hunter ikonicu i u polje za pretragu možete ukucati ime tog autora. Hunter će za Vas pronaći njegovu adresu e-pošte ili da svoju najbolju pretpostavku.

2. Linkclump

Ovaj alat vam omogućava istovremeno otvaranje, kopiranje ili bukmarkovanje više linkova odjednom. Odličan je za link building, posebno prilikom provere drugih sajtova koji su postavili link ka Vašem sajtu.

Recimo da je pred Vama izveštaj o dolaznim linkovima (backlinks) i želite da proverite o kakvim se to sajtovima radi. Uz instaliran Linkclump, samo zadržite slovo Z, a zatim prevucite kursor preko linkova koji Vas interesuju. Pustite i otvoriće se stranice u novoj kartici, a Vama ostaje samo pitanje da ih zadržite ili odbacite sa Vaše liste.

A ako ne želite da ih otvarate u novim karticama, možete da kreirate nove akcije u meniju “opcije dodataka”. Tako možete npr. napravite akciju za kopiranje, pa kad držite npr. slovo X, zatim obeležite željene linkove i oni će biti kopirani u clipboard. 

Ovo je korisno kada npr. naiđete na nečiju stranicu sa resursima i želite da odjednom kopirate samo linkove odatle (bez povlačenja nepotrebnog propratnog teksta stranice) i dalje te linkove iskoristite za nove link building prilike.

3. NoFollow

Ova ekstenzija služi za označavanje svih no-follow linkova na stranici. Korisna je kada tražite mogućnosti za guest postovanje. Jednostavno otvorite post na sajtu za koji biste želeli da pišete, i NoFollow će Vam pokazati da li su možda sve ili većina linkova postavljeni kao no-follow. Ako jesu, teško da je vredno Vašeg vremena da pišete za njihov blog, bar ako pretpostavimo da Vam je cilj link building.

Internet pretraga

4. Ahrefs SEO Toolbar

Ova traka sa alatima omogućava da vidite podatke o ključnim rečima, dolaznim vezama i organskom saobraćaju direktno u rezultatima Google pretrage. Kada unesete ono što želite u pretragu, odmah ispod ćete videti pokazatelje ključnih reči, kao npr. obim pretrage, cenu po kliku, skorove ključnih reči i još mnogo toga.

Povrh toga, videćete procenjeni promet pretraživanja i broj dolaznih linkova i na nivou stranice i na nivou domena. Kada kliknete na neki od brojeva, otvoriće se odgovarajući izveštaj u Ahrefsu gde možete nastaviti sa analizom. Ahrefs traka sa alatkama je takođe vidljiva na bilo kojoj stranici koju posetite i tamo ćete videti i SEO pokazatelje.

Za ovo Vam je potreban Ahrefs nalog. Međutim, postoje funkcije kao što su Broken Link Checker i On-Page Analysis alatka, koje možete da koristite besplatno.

5. Keyword Surfer

Ovo je solidna besplatna alternativa za pretraživanje ključnih reči. Unesite željene reči u Google pretragu i uz ovaj dodatak, videćete obim pretrage na globalnom nivou ili u nekoj konkretnoj državi.

Imaju još nekoliko sjajnih funkcija kao što su davanje ideja za ključne reči i prikaz podataka na nivou domena, poput procene prometa pretrage i broja dolaznih veza.

6. SEO Minion

Jedna od najboljih Chrome dodataka za on-page SEO. Odličan je za brze provere na licu mesta. Posetite neku stranicu i samo kliknite na Minion ikonicu u okviru trake sa dodacima. Na raspolaganju ćete imati brojne mogućnosti. 

Možete napraviti osnovnu on-page analizu gde ćete videti informacije poput naslova, opisa, kanonskog url-a i meta robots oznaka. Ispod toga ćete ugledati rezime svih zaglavlja, otvorenog grafikona i Twitter oznaka.

Možete da radite i druge stvari, npr. da izdvojite sve linkove na stranici, proverite da li postoje neispravne veze, pogledajte postoje li neke hreflang oznake i još toga. Još jedna sjajna karakteristika je ta što na ikonci može biti ispisan tekst, poput „redir“, a to znači da stranica koju ste posetili ima preusmerenja.

SEO specijaliste

7. Lighthouse

U pitanju je open source alatka koju je napravio Google. Njena svrha je da pomogne u poboljšanju performansi, kvaliteta i ispravnosti Vaših veb aplikacija. Standardno, posetite veb stranicu i pritisnite Lighthouse ikonicu. Zatim kliknite na “generiši izveštaj”. 

Pokrenuće nekoliko testova, a kada se završi sa učitavanjem, pojaviće se izveštaj koji prikazuje rezultate za razne kategorije kao što su performanse, pristupačnost, najbolje prakse, SEO i PWA. Ispod ćete videti predloge šta biste trebali učiniti da poboljšate svoju stranicu za svaku od ovih kategorija.

8. Page Load Time

Ako Vas interesuje da vidite tačno vreme koje je potrebno za učitavanje neke stranice, ovo je ekstenzija koju tražite. Posetite stranicu koju želite i gore, u traci sa dodacima, videćetei vreme koliko je toj stranici trebalo da se učita. Ako kliknete na ikonicu, videćete rezime na šta je tačno potrošena koja količina vremena.

9. Window Resizer

Ovaj dodatak je odličan alat za testiranje responzivnosti na mobilnom telefonu. Window Resizer Vam omogućava da promenite veličinu prozora svog pretraživača na specifičnu rezoluciju koju želite i to u samo dva klika.

Ovo je bilo 9 preporuka za SEO Chrome ekstenzije, a ukoliko ste zainteresovani za profesionalnu izradu čitave marketing strategije, saznajte više o tome čime se bavi naša kompanija.

Izvor: youtube.com/AhrefsCom

Zainteresovani ste za usluge naše agencije?

Ostavite nam svoje podatke kako bismo Vas kontaktirali za više informacija.

Слика 1ТП1Т

Nevena Radojević

Nevena je specijalista za digitalni marketing i UX dizajn u agenciji TURMALIN. Master studije psihologije završila je na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu. Specijalizovala se za kreiranje kampanja i korisničkih iskustava koja se temelje na razumevanju ljudske psihe. Kroz pažljivo istraživanje, Nevena identifikuje psihološke okidače za konverziju, usklađujući dizajn, sadržaj i strategiju sa prirodom i ponašanjem korisnika.
Ostavite komentar:
Podelite ovaj članak: