U današnjem svetu gde prodavcima pažnju odvlače stvari kao što su mejlovi, društvene mreže i sva ostala tehnologija, telefon i dalje ostaje najbolji alat prodaje.
Razmislite samo o tome, jer dok Vaša konkurencija bude trčala za svim ostalim metodama povezivanja sa mušterijama, odjednom će Vaši potencijalni klijenti dobijati manje poziva nego ikada ranije.
Kojih je to 5 jednostavnih saveta da Vaša telefonska prodaja prođe uspešno?
1. Zovite ljude na samom početku ili na samom kraju radnog dana
Vaša konkurencija će tipično obavljati pozive između 9 i 11.30h, ili između 13 i 17h. To znači da imate realnu priliku da doprete do svog potencijalnog klijenta vrlo rano ujutro, najbolje već pre 8.30h ili relativno kasno između 17 i 18h.
2. Ne preterujte sa entuzijazmom
Svakom deluje veštački kada ga nepoznata osoba pozove i krene sa “Heeej, kako ste!!?”. Budite iskreni, započnite razgovor nekim jednostavnim uvodom, smanjite entuzijazam. Klijenti će imati otpora prema Vama ako im delujete kao samo još jedan u nizu napadnih prodavaca.
3. Ne budite kao svi drugi
Ljudi imaju određena očekivanja kako prodavci generalno zvuče. Prekinite taj obrazac. Započnite razgovor uvodom koji ljudi nisu navikli da čuju od telefonskih prodavaca. Sasvim smirenim, ozbiljnim glasom recite “Dobar dan, ovde taj i taj, da li Vas prekidam?” Ako ne delujete previše energično i ako koristite vrlo običnu rečenicu, s kojom većina prodavaca zapravo ne bi započela razgovor, to će Vam dati šansu da Vas sagovornik sasluša dalje.
4. Napravite rezervni plan
Sigurno Vam se mnogo puta desilo da nekog pozovete i da je ta osoba u gužvi, zauzeta. Na poslu su, u sred nečega su i naravno da će im cilj biti da što brže spuste slušalicu. Ne dajte se tako lako. Napravite rezervni plan kada Vam kažu da nemaju vremena. Recite nešto u stilu: “Ok, naravno, razumem skroz, a da li bi Vam bilo u redu da Vam u roku od 30 sekundi samo kažem razlog zašto Vas zovem i ako Vam to nema smisla, slobodno prekinite, može?” To će ih malo zateći, tako da će Vam najverovatnije dati tih 30 sekundi.
5. Fokusirajte se na izazove
Većina prodavaca započinje pričom kako je njihov proizvod sjajan. Budite drugačiji. Započnite razgovor nabrajajući tri najčešća izazova sa kojima se Vaši klijenti sreću i upitajte ih da li i oni imaju slična iskustva. Ljude ne zanima Vaš proizvod ili usluga, njih samo zanima šta mogu da postignu.
Nadam se da ćete uspešno iskoristiti ove savete, a ukoliko Vam treba pomoć oko razvijanja celokupne prodajne i marketinške strategije, pročitajte više o našim uslugama.
Izvor: youtube.com/mclwayshak