Jeste li nekad čuli da nekoga opisuju u stilu: “Brate, taj lik može da proda bilo šta bilo kome” ili “Au, ta bi mogla i Eskimu da proda led”? Znam da ja jesam, više puta. Ne zvuči loše, zar ne? Ali šta to zapravo znači?
Predstaviću Vam jedan zakon prodaje, uz koji možete prodati bilo šta bilo kome, ali odmah da Vas upozorim – to neće biti odgovor koji očekujete.
Kako da prodate bilo šta bilo kome – osnovni zakon glasi: Ne pokušavajte da prodajete bilo šta bilo kome.
Možda ste pomislili: “Ma daj, bre!”, ali to je istina. Ideja da prodate bilo šta bilo kome je potpuno suluda na današnjem tržištu. Mnogi prečesto pokušavaju da zatvore prodaju koja uopšte nema smisla, ali ovde ću Vam izneti četiri ideje koje na ovu temu gledaju iz potpuno drugačijeg ugla.
1. Prodajte samo ljudima kojima treba i koji žele ono što nudite
Unapred odradite najteži deo posla, tako da zatvaranje prodaje na kraju ide lakše. Dešava se da ljudi budu toliko uzbuđeni što je prilika pred njima, da krenu da valjaju svoje usluge svakome ko ima puls. Budite selektivni. Ne trošite svoje vreme na bilo koga. Na taj način nećete gubiti vreme na sastanke i ponude koje ničemu ne vode i takođe ćete ostaviti daleko bolji utisak na realne potencijalne klijente, jer im nećete delovati očajno.
2. Fokusirajte se na ljude čije probleme možete da rešite
Sa kojim izazovima se susreću ljudi kojima bi Vaš proizvod ili usluga mogli pomoći? To su klijenti koje želite. Ako niste sigurni kakve probleme možete rešiti, pitajte neke od svojih dosadašnjih klijenata ili nekog od svojih saradnika.
3. Zaboravite na sve ostale
Ovo možda zvuči kontradiktorno sa svim što ceo život slušate o prodaji, ali nema svrhe traćiti vreme na nezainteresovanu klijentelu. Koliko ste vremena potrošili ubeđujući ljude koji jednostavno nisu želeli to što nudite? Prekinite s tim. Jednostavno odbacite sve koji nisu dobar spoj sa Vama, takvi Vas ne zanimaju.
4. Provodite više vremena sa zainteresovanim klijentima
Jasno da je ovo samo druga strana iste medalje, ali je ključno. Najbolji profesionalci provode većinski deo svog vremena pred potencijalnim klijentima koji su realno zainteresovani, koji bi realno mogli i želeli da prihvate datu ponudu. Stvarno jedini način da to postignete je da prekinete interakciju sa onima kojima Vaša usluga ne treba, niti ih zanima. Potrudite se da saznate više o izazovima sa kojima se susreću i time ćete dobiti uvid u to da li ste dobar spoj ili ne.
Nadam se da su Vam ovi saveti bili korisni. Ako Vam treba pomoć kako da povećate prodaju putem interneta, bacite pogled na naše usluge.
Izvor: youtube.com/mclwayshak