Faze marketinškog toka – kako do više klijenata i veće prodaje u svakoj od njih

Da li znate kako izgleda vaš marketinški tok?

Koje su faze marketinškog toka?

Mnogi brendovi imaju sopstvene faze marketinškog toka. Prema podacima 68% kompanija nije identifikovalo svoj prodajni levak, čime dovode u rizik gubitak potencijalnih klijenata i smanjenje prodaje.

Glavne faze marketinškog toka:

  • Vrh levka: svest/pažnja
  • Sredina levka: interesovanje/razmatranje
  • Dno levka: namera/radnja
  • Tok prodaje: lojalnost/zagovaranje
  1. Svest/Pažnja

Faze marketinškog toka – I Svest

Prema istraživanju Instituta za marketing sadržaja, 88% prodavača smatra da je marketing sadržaja najefikasniji za svest o brendu.

Svest o brendu je kada potencijalni kupci postanu svesni vašeg brenda ili proizvoda. Na primer, mogu da vide jedan od vaših oglasa na društvenim mrežama ili da naiđu na vašu veb lokaciju u rezultatima pretrage.

U fazi podizanja svesti, želite da se fokusirate na to da svoj brend predstavite što većem broju ljudi. To možete učiniti kroz aktivnosti  marketing sadržaja, optimizacija pretraživača (SEO), marketing na društvenim mrežama i plaćeno oglašavanje.

  1. Interes/Razmatranje

Faze marketinškog toka - svest o brendu prati interesovanje

Faze marketiškog toka – II interesovanje ili razmatranje

U ovoj fazi marketinškog toka, potencijalni kupci su svesni vašeg brenda i počinju da uče više o njemu. Možda su pročitali jedan od vaših postova na blogu, pogledali video o vašem proizvodu ili posetili vašu veb lokaciju.

U ovoj fazi, želite da nastavite da pružate potencijalnim klijentima vredan sadržaj koji će im pomoći da saznaju više o vašem proizvodu ili usluzi. To možete učiniti putem postova na blogu, video zapisa, infografika, studija slučaja, e-knjiga i vebinara.

  1. Namera/radnja

Marketinški tok podstiče kupce na akciju

Faze marketinškog toka – III namera ili akcija

U ovoj fazi marketinškog toka, potencijalni kupci su zainteresovani za vaš proizvod ili uslugu i razmišljaju o kupovini. Oni mogu dodati vaš proizvod u svoju korpu ili zatražiti više informacija u obliku demo.

  1. Lojalnost/zastupanje

Faze marketiškog toka – IV lojalnost ili zagovranje

Prema istraživanju Instituta za marketing sadržaja, 78 odsto marketinških stručnjaka smatra da je jedna od najefikasnijih upotreba marketinga sadržaja lojalnost brendu.

U ovoj fazi, kupci su obavili kupovinu i sada koriste vaš proizvod ili uslugu. Kada ste u ovoj fazi, važno je da nastavite da svojim klijentima pružate vredan sadržaj ili podrški. Ovo će osigurati da ostanu lojalni zagovornici vašeg poslovanja.

Marketinški tok – strategija vrha

Vrh marketing toka

Vrh marketinškog toka je mesto gde generišete svest i interesovanje za svoj proizvod ili uslugu. One se često nazivaju TOFU strategije (top-of-funnel).

Cilj u ovoj fazi je da doprete do što većeg broja potencijalnih kupaca i da ih zainteresujete za ono što imate da ponudite.

Neki od najboljih tipova sadržaja za ovu fazu su postovi na blogu, sadržaj društvenih medija, video snimci i plaćeni digitalni oglasi.

Kada kreirate sadržaj za vrh faza marketinškog toka, fokusirajte se na stvaranje svesti i interesovanja. To znači da vaš sadržaj treba da bude edukativan i informativan. Takođe možete koristiti humor i pripovedanje da biste privukli pažnju.

Zapamtite, cilj u ovoj fazi nije prodaja proizvoda ili usluge, već da zainteresujete ljude za ono što imate da ponudite. Kreiranjem zanimljivog i informativnog sadržaja, generisaćete više potencijalnih klijenata i prodaje u svakoj fazi vašeg marketinškog toka.

  1. Podelite svoju priču o brendu na društvenim mrežama
  2. Postanite zagovornik razloga o kojima brine vaš brend i kupci
  3. Pokrenite plaćene oglase
  4. Napravite blogove bogate SEO-om

Marketinški tok – strategija sredine

Sredina marketing toka

Marketinški tok u svojoj srednjoj fazi se odnosi na negovanje potencijalnih klijenata i njihovo približavanje odluci o kupovini. Takođe se radi o filtriranju potencijalnih klijenata koji se ne uklapaju dobro. Ova faza se takođe naziva MOFU (sredina toka).

KPI srednjeg toka obuhvata:

  • direktne odgovore na poruke
  • instaliranja aplikacija
  • Preuzimanja
  • Prikupljanje kontakata za prodaju (brojevi telefona, e-mail adrese..)

Neke strategije koje treba koristiti tokom ove faze uključuju:

Pravljenje sadržaja koji je koristan ciljanoj publici, kao što su e-knjige ili bele knjige za koje je potrebna adresa e-pošte za preuzimanje.

  • Nudi besplatne probne ili demo verzije vašeg proizvoda.
  • Razvijanje marketinških kampanja putem e-pošte kako bi razvili interakciju sa potencijalnim klijentima.
  • Pravljenje oglasa za ponovno ciljanje za ljude koji su posetili vaš sajt, ali nisu izvršili konverziju.

Evo četiri strategije koje možete koristiti da dobijete više potencijalnih klijenata i povećanje prodaje u srednjoj fazi vašeg marketinškog toka.

  1. Kreirajte sadržaj za česta pitanja
  2. Uključite studije slučaja na svoju veb lokaciju
  3. Ponovno oglašavanje/ ciljanje ljudi koji su već na neki način stupili u interakciju sa brendom(Kako možete pronaći zainteresovane potencijalne klijente ako vas nisu prvi kontaktirali? -ponovnim oglašavanjem.)
  1. Predstavite priče kupaca

Marketinški tok – strategija dna

Dno marketing toka

Strategije na dnu toka (ili BOFU) se odnose na konverziju.

U ovoj fazi, vaš cilj je da navedete potencijalne klijente da preduzmu željenu akciju, bilo da je to prijava za besplatnu probnu verziju, pretplata na vašu listu e-pošte ili kupovinu.

KPI-ovi na dnu marketinškog toka uključuju:

  • konverzije
  • prodaja
  • posete prodavnici
  • životna vrednost kupca

Evo tri strategije koje možete koristiti za povećanje konverzija na dnu marketinškog toka.

  1. Napravite demonstraciju nekoga ko koristi vaš proizvod
  2. Objavite visoko ciljane postove na blogu
  3. Ponudite kupone ili popuste

Ako želite više vremena da se posvetite potencijalnim klijetina i prodaji, javite se nama. Turmalin agencija Vam može pomoći da sve postignete.

Zainteresovani ste za usluge naše agencije?

Ostavite nam svoje podatke kako bismo Vas kontaktirali za više informacija.

Слика 1ТП1Т

Saša Dvizac

Saša Dvizac je osnivač i CEO TURMALIN-a. Njegove ideje, vizija i preduzetnički duh su zacrtali pravac razvoja brenda Turmalin u narednim godinama. Takođe, on je zadužen za wordpress development kao i WEB i UX dizajn našeg sajta. Kao sertifikovani projektni menadžer (PwC) sa svojim iskustvom iz privrede kako u Srbiji tako i u SAD, kreirao je ideju i viziju brenda koja treba da omogući velikom broju ljudi zapošljenje i osposobljavanje za prekvalifikaciju u IT sektor putem rada na praktičnom primeru. Saša je završio Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu kao Master inženjer menadžmenta u osiguranju i planira daljnju specijalizaciju u pravcu istraživanja sa fokusom na digitalizaciju oblasti prodaje i osiguranja pomoću UX metoda, digitalnog marketinga i razvoja softveskih rešenja.
Ostavite komentar:
Podelite ovaj članak: